Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Zaman damgali imza nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.137
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Zaman damgalı imza nedir?​

Zaman Damgası, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda tanımlandığı üzere; elektronik verinin üretildiği, değiştirildiği, gönderildiği, alındığı ve kaydedildiği zamanın tespit edilmesi amacıyla elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı tarafından elektronik imza ile doğrulanan kayıttır.

Zaman damgası almak zorunlu mu?​

Zaman damgası almak zorunlu mu?
Elektronik defterlerin zaman damgalı olma zorunluluğu yoktur. Zaman damgası adet (kontör) bazındadır. Her bir berata konulan zaman damgası bir kontör olarak adlandırılır. Defterlere de zaman damgası eklenmek zorunlu değildir.

Zaman Damgası ne kadar?​

TÜRKTRUST, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca yetkili bir Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı (ESHS) olarak, elektronik sertifika hizmetleriyle birlikte Zaman Damgası hizmetleri de sunmaktadır. Zaman Damgası Nedir?…Fiyat & Ödeme Seçenekleri.
Kullanım Adedi | Fiyat
1000 | 290 TL KDV Dahil
10000 | 920 TL KDV Dahil

Imzager Programı nasıl kullanılır?​

Imzager Programı nasıl kullanılır?
“İmzager” programı açılır. .”sgn” uzantılı belge (1) seçilir. 2 nolu alanda imza bilgileri gösterilir. 3 nolu alanda yer alan “İçerikle İlişkilendir” butonuna tıklanır. Açılan arama ekranında “content.xml” dosyası bulunur ve “Open/Aç” butonuna tıklanır. Seçim sonrası ekran aşağıdaki gibi görülür.
Zaman Damgasi nereden alinir?​
Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite Personelleri için kişi ödemeli bireysel başvurular Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden yapılmaktadır.

Tarih damgası nedir?​

Tarih damgası nedir?
Zaman damgası, herhangi bir olayın ne zaman meydana geldiğini, genellikle saniyenin küçük bir kısmına yakın bir doğrulukta, tarih ve zaman olarak tanımlayan bir karakter veya kodlanmış bilgi dizisidir.

Zaman damgası nereden alinir?​

Zaman damgası nasıl satın alınır?​

Zaman damgası nasıl satın alınır?
Zaman damgası için sistem parametrelerinden Zaman damga sunucusu kullanıcı ismi (muh.06.01) ve Zaman damga sunucusu şifresi (muh.06.02) parametreleri doldurulması gerekmektedir. Zaman Damgası için kontör http://www.kamusm.gov.tr/urunler/zaman_damgasi adresinden alınabilmektedir.

Imzager telefona nasıl indirilir?​

Bu program e-imzalı dokümanların imza bilgilerinin görüntülenip doğrulanabilmelerini sağlar. Programı indirmek için https://yazilim.kamusm.gov.tr/?q. =/node/5 linki açılır. Açılan sayfada “İndir” bölümünde İşletim Sisteminize göre seçim yapmalısınız.

Imzager nasıl alınır?​

Imzager nasıl alınır?
E Defter zaman damgası ne işe yarar?​
Bilindiği üzere; belirli bir verinin, belirli bir tarihte var olduğunu kanıtlamaya yarayan zaman damgası, herhangi bir E-Sözleşmenin ya da E-Belge’ nin imzalandığı, transfer edildiği, başvurusunun yapıldığı tarihi ve saati vurgulamaya ve onaylamaya yarar.

E imzamın süresi ne zaman doluyor?​

E imzamın süresi ne zaman doluyor?
Elektronik imza sertifikaları Türk vatandaşları için 3 yıl, yabancı uyruklular için 1 yıl süre ile geçerlidir.

E imza her bilgisayarda kullanılır mı?​

Elektronik imzamı birden fazla bilgisayarda kullanabilir miyim? Kullanmakta olduğunuz Elektronik İmzanızı isteğe bağlı olarak dilediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz.

Elektronik imza ne zaman gelir?​

Elektronik imza ne zaman gelir?
En Yakın PTT Merkezine Teslim Edilir. E-imzanız PTT Kargo ile adresinize 3 İşgünü içerisinde teslim edilir.

Zaman damgası ne işe yarar?​

5070 sayılı Elektronik İmza Kanununa göre Zaman Damgası: Bir elektronik verinin, üretildiği, değiştirildiği, gönderildiği, alındığı ve / veya kaydedildiği zamanın tespit edilmesi amacıyla, elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı tarafından elektronik imzayla doğrulanan kaydı, ifade eder.

E imza süresi nasil öğrenilir?​

E imza süresi nasil öğrenilir?
1) 444 5576 numaralı TÜBİTAK müşteri hizmetleri aranarak bilgi alınabilir. 2) Bilgisayarda kurulu olan Akis Kart İzleme Aracı üzerinden sertifika geçerlilik tarihi öğrenilebilir.
E imza süresi nasıl uzatılır?​
SÜRE UZATMA / YENİLEME İŞLEMLERİ (Hızlı Anlatım) İşlemleri gerçekleştirmek için https://online2.e-tugra.com.tr/pages/dogrulama adresine giriş yapınız. “Uygulamayı İndirin” butonundan indirip çalıştıracağınız uygulama ile Süre Uzatım/Yenileme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Elektronik imza nasıl alınır?​

Elektronik imza nasıl alınır?
Elektronik imza, elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. E-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.
 
Zaman damgalı imza, elektronik verinin üretildiği, değiştirildiği, gönderildiği, alındığı ve kaydedildiği zamanın tespit edilmesi amacıyla elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı tarafından elektronik imza ile doğrulanan kayıttır. Bu sayede belirli bir olayın ne zaman meydana geldiği doğrulanabilir ve belge üzerindeki zaman bilgisi sağlanmış olur.

Zaman damgası almak zorunlu değildir. Elektronik defterlerin zaman damgalı olma zorunluluğu yoktur ve zaman damgası adet (kontör) bazında alınabilir. Her bir berata konulan zaman damgası bir kontör olarak adlandırılır. Defterlere zaman damgası eklenmesi zorunlu değildir ancak gerektiğinde alınabilir.

Zaman damgası TÜRKTRUST gibi yetkili Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları aracılığıyla 1000 adet için 290 TL KDV dahil, 10000 adet için 920 TL KDV dahil şeklinde fiyatlandırılmaktadır.

Zaman damgası, bir olayın ne zaman meydana geldiğini zaman ve tarih olarak belirleyen bir karakter veya kodlanmış bilgi dizisidir. E-imzager programı ise e-imzalı belgelerin imza bilgilerini görüntülemek ve doğrulamak amacıyla kullanılan bir programdır. Programın nasıl kullanılacağına dair detaylı açıklamalara başlık altındaki mesajlardan ulaşabilirsiniz.

Zaman damgası almak için Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite Personelleri için kişi ödemeli bireysel başvuruların Online İşlemler sayfasından yapılabileceği belirtilmektedir.

Zaman damgası, elektronik belgelerin ne zaman oluşturulduğunu, değiştirildiğini ya da işlem gördüğünü belirlemek için kullanılır. Bu sayede belgenin güvenilirliği ve doğruluğuna dair zaman bilgisi sağlanmış olur.

Eğer elektronik imzanızın süresi dolmak üzere olan tarih hakkında bilgi almak istiyorsanız, TÜBİTAK müşteri hizmetlerini arayarak ya da bilgisayarınızdaki Akis Kart İzleme Aracı üzerinden sertifika geçerlilik tarihini kontrol edebilirsiniz. Elektronik imza sertifikaları genellikle Türk vatandaşları için 3 yıl, yabancı uyruklular için ise 1 yıl süreyle geçerlidir.

Elektronik imza her bilgisayarda kullanılabilir ancak aynı anda yalnızca bir cihazda geçerli olabilir. Yani e-imzanızı dilediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz ancak aynı anda yalnızca bir cihazda geçerli olacaktır.

E-imza süresini uzatmak ya da yenilemek için gerekli işlemleri TÜBİTAK'ın belirlediği adres üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Bu işlemi hızlıca yapabilmek için belirtilen adrese giriş yaparak uygulamayı indirip süre uzatım/yenileme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Elektronik imza almak için 5070 sayılı Kanun uyarınca dağıtım yetkisine sahip kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi gerçekleştirilir. Elektronik imza, elektronik ortamda bulunan belgelere eklenerek kimin imzaladığını belirlemeye yarayan veridir.
 
Geri
Üst