Zaman ayar mekanizmasi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.120
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Zaman ayar mekanizması nedir?​

Zaman ayar düzeneğinde, hareket dişliler vasıtası ile yapılıyorsa dişliler aşındığı zaman arasındaki boşluk artar, bu da dişlilerin ses yapmasına ve supapların zamanında açılmamasına neden olur. Motorun uzun zaman çalışması sonucu, zaman ayar zinciri ve zincir dişlileri aşınır.

Valf ayarı neden yapılır?​

Subapların ayarı eski model araçlarda manuel olarak yapılır. Yeni nesil araçlar subap ayarını otomatik olarak kendisi yapar. Aracınızın silindir kapağının üstünden şık-şık gibisinden ses geliyorsa, performansında azalma var ise, yakıt tüketimi arttıysa, aracınız geç çalşıyorsa subap ayarı yaptırmanız gerekebilir.
Kaç çeşit subap vardır?​
Supaplar görevleri bakımından iki çeşittir, emme supapları ve egzoz supapları.

Supap zaman ayar diyagramı nedir?​

Supap zaman ayar diyagramı nedir?
Motorlarda en yüksek verimin elde edilebilmesi için supap ayarlarının çok hassas yapılması zorunludur. Emme, sıkıştırma, iş ve egzoz zamanlarının oluşmasını ve supapların açılıp kapanma yerlerini krank mili dönüş açısına göre gösteren 720° lik çift daireye “supap ayar diyagramı” denilmektedir.

Motor subap ayarı bozuksa ne olur?​

Motor subap ayarı bozuksa ne olur?
Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Subap mı subap mı?​

Bu kelimenin supap mı, subap mı, supab mı, sibop mu olarak yazıldığı sorgulanır. Bu kelimenin doğru kullanımı supap şeklinde olmalıdır.

Supaplar sökerken ne kullanılır?​

Supap çektirmesi (supap sökme aparatı), supapların silindir kapağı üzerinden sökülmesinde kullanılır. Supap çektirmesi yardımıyla supap yayları sıkıştırılarak supap tırnakları alınır. Supap yayı yavaşça bırakılarak supap mekanizmasının parçaları sökülür.
Kam mili ne iş yapar?​
Kam mili veya Eksantrik mili hareketini triger kayışı ya da zincirinden alır. Motorda görevi emme ve egzoz supaplarının zamanında açılmalarını sağlamaktır. İlkel 4 silindirli 8 supaplı motorlarda tek, 16 supaplı yeni nesil motorlarda 2 adet bulunur.

Supap muhafaza kapağı ne demek?​

Supap muhafaza kapağı ne demek?
Görevi: Supap kapağı (Külbütör kapağı) ve contası, motorun üst tarafını kapatır. Toz ve benzeri yabancı maddelerin motorun içine girmesini önler. Ayrıca motor yağının dışarı sızmasını engeller. Supap kapağına külbütör kapağı ismini de verebiliriz.
 
Zaman ayar mekanizması, bir motorun doğru çalışması için krank mili dönme açısına bağlı olarak supap zamanlamasını kontrol eden bir sistemdir. Bu mekanizma sayesinde motorun içindeki süreçlerin düzgün bir şekilde gerçekleşmesi sağlanır. Ancak zamanla aşınma ve bozulmalar nedeniyle bu mekanizmanın düzgün çalışması sekteye uğrayabilir.

Valf ayarı, subapların doğru zamanlamada ve basınçta açılıp kapanmasını sağlayan önemli bir süreçtir. Subap ayarı yapılmadığında araç performansında azalma, yakıt tüketiminde artış, rölantide sorunlar gibi problemler ortaya çıkabilir. Bu yüzden düzenli aralıklarla subap ayarı kontrol edilmelidir.

Supaplar genel olarak emme supapları ve egzoz supapları olmak üzere iki türde bulunur. Bu supaplar motorun çalışması için gerekli olan hava ve egzoz gazı akışını kontrol ederler.

Supap zaman ayar diyagramı, motorun en yüksek verimle çalışabilmesi için supap ayarlarının çok hassas bir şekilde yapılması gerektiğini gösteren bir diyagramdır. Bu diyagram, supapların açılıp kapanma anlarını ve zamanlamalarını krank mili dönüş açısına göre gösterir.

Motor subap ayarı bozuk olduğunda motorun rölantide kararsız olması, yüksek yakıt tüketimi, motorda titreme ve sarsıntı gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bu nedenle subap ayarının düzenli olarak yapılması gerekmektedir.

Supap muhafaza kapağı, motorun üst tarafını toz ve yabancı maddelerden koruyan bir kapağa verilen isimdir. Aynı zamanda motor yağının dışarı sızmasını engelleyerek motorun temiz kalmasını sağlar. Bu kapağa ayrıca külbütör kapağı da denir.
 
Geri
Üst