AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yuksek basinc pompasi kac bar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yüksek basınç pompası kaç bar?​

Yüksek basınç pompaları 1.100 bar ile 2.200 bar arasındaki basınçlarda çalışır. Bağımsız pompalara sahip sistemler de mevcuttur (tak çalıştır pompalar) Enjektörler ya solenoid valf ya da Piezo teknolojisi kullanır. Yüksek basınç pompası yakıtı sıkıştırır ve istenen miktarda gönderir.

Yakıt pompası nedir ne işe yarar?​

Yakıt pompası; yakıtı depodan emen ve motora ileten parçadır. Motorlu araçlar için kritik olan bu parça, dizel motorun kullanıldığı araçlarda mazot pompası olarak geçer. Mazot ya da benzin pompaları, depo ile motor arasında yer alırlar ve motor çalıştığı zaman devreye girerler.
Mazot pompası kaç bar basar?​
Dizel Yüksek Basınç Pompasının Görevi Yapısı Çalışması Çeşitleri. Common rail dizel yakıt sisteminde, besleme pompasından gelen (4-8 bar) yakıtın basıncını, 300-2400 bar’a yükselterek rail borusuna gönderen elemana yüksek basınç pompası denir.

Yüksek basınç pompası arızası nedir?​

Yüksek basınç pompası arızası nedir?
Arıza yapmış bir yakıt pompası, yakıtı istenen düzeyde basınçlandıramaz ve araç yanma işlemini yerine getiremez. Bu da silindir çalışma zamanlarını sekteye uğratır ve aracın kesikli çalışmasına, normalden fazla gürültü çıkarmasına sebep olur.

Yüksek basınç pompası arızası neden olur?​

Yüksek basınç pompası arızası neden olur?
Fakat, en bilinen arıza nedeni, aracın uzun süre benzinsiz kalmasıdır. Benzinli araçlarda depo seviyesi çeyreğin altına düşmemelidir. Bu seviyenin altına düşen yakıt sebebiyle aracın pompası zamanla arızalanmaya başlayabilir. Hatta, bu seviyenin altına düşmek, basıncın seviyesinde de olumsuz değişikliğe neden olabilir.

Yakıt pompası fiyatı ne kadar?​

Yakıt Pompası Sıkça Sorulan Sorular %25 indirimle BENZİN POMPASI PALIO-406-PARTNER-BERLINGO 192 TL’ye, %5 indirimle MAZOT POMPASI DEPO İÇİ (TEK) PASSAT 2.0TDİ BKP 244 TL’ye, %5 indirimle BENZIN POMPASI SAMANDIRASIZ-( VW: POLO-CLASS-GOLF3 1.6 AEE-AFT ) 605 TL’ye sahip olabilirsiniz.

Dizel enjektör kaç barda çalışır?​

Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1500 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.
Benzin pompası basıncı yüksek olursa ne olur?​
Bu da silindir çalışma zamanlarını sekteye uğratır ve aracın kesikli çalışmasına, normalden fazla gürültü çıkarmasına sebep olur. Ayrıca bir arıza durumunda araç yakıt yerine yağ yakmaya başlar ve egzozdan beyaz dumanlar çıkar. Motor yağında da dizel yakıt kokusu oluşur.

Dizel yüksek basınç pompası arızası nasıl anlaşılır?​

Dizel yüksek basınç pompası arızası nasıl anlaşılır?
+ Egzozdan siyah duman atılması: yakıt pompasının arızalı çalışması motordaki yanmayı da etkileyeceği için egzozdan siyah duman oluşabilir. Egzozdan siyah duman atılması mazot pompası arızası göstergesi olabilir.

Enjektör pompası arızası nasıl anlaşılır?​

Enjektör pompası arızası nasıl anlaşılır?
Enjektör Arızası
- Araç motoru çalışma sırasında olması gerekenden daha yüksek seste gürültüler yapar.
- Enjektör arızası halinde aracınızın hızını istediğiniz gibi ayarlamanız mümkün olmayacaktır.
- Araç çalıştırıldığı andan itibaren motor alanından ses gelmeye başlar.
- Araçta teklemeler meydana gelir.
 
Yüksek basınç pompası genellikle 1.100 bar ile 2.200 bar arasındaki basınçlarda çalışır. Bu pompalar genellikle yakıtı sıkıştırarak istenen miktarda göndermek için kullanılır. Bazı sistemlerde ise bağımsız pompalara sahip (tak çalıştır) sistemler de bulunmaktadır.

Yakıt pompası, motorlu araçlarda yakıtı depodan emerek motora ileten önemli bir parçadır. Dizel araçlarda mazot pompası olarak da adlandırılan bu parça, motorun çalışması için gereken yakıtın temin edilmesini sağlar.

Mazot pompaları genellikle Common Rail dizel yakıt sistemlerinde kullanılır. Besleme pompasından gelen yakıtın basıncını yükselterek rail borusuna iletmek görevini üstlenirler. Bu yüksek basınç pompaları genellikle 300-2400 bar arasında çalışma basıncına sahiptir.

Yüksek basınç pompası arızaları genellikle yakıtı istenen düzeyde basınçlandıramama sorununa neden olur. Bu durum silindirlerin çalışma zamanlarını etkileyerek aracın düzensiz çalışmasına ve normalden fazla gürültü çıkarmasına yol açabilir.

Yüksek basınç pompası arızalarının nedenleri arasında en yaygın olanı aracın uzun süre benzinsiz kalmasıdır. Bu durum yakıt pompasının arızalanmasına ve basınç seviyesinde olumsuz değişikliklere neden olabilir.

Dizel enjektörler genellikle 1500 bar'a kadar basınçla çalışırlar. Common-Rail sistemleri, yakıtın yüksek basınç altında enjektörlere dağıtılmasını sağlar. Bu yüksek basınç, elektronik motor kumandası tarafından motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlanır.

Benzin pompasının basıncı yüksek olduğunda silindirlerin düzensiz çalışmasına, aracın kesikli çalışmasına ve normalden fazla gürültü çıkarmasına neden olabilir. Ayrıca arıza durumunda araç yakıt yerine yağı yakabilir ve egzozdan beyaz dumanlar çıkarabilir.

Dizel yüksek basınç pompası arızaları genellikle egzozdan siyah duman atılması gibi belirtilerle anlaşılabilir. Bu durum motorun yanma işleminde sorun olduğunu ve mazot pompasının arızalı olabileceğini gösterebilir.

Enjektör pompası arızaları ise araçta yüksek sesle gürültüler, hız ayarının zor olması, motor alanından ses gelmesi ve teklemeler gibi belirtilerle anlaşılabilir. Bu durumda enjektör arızasının olabileceği düşünülebilir.
 
Geri
Üst