- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 128.276
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Yönetimde Yetki Devri Nedir?
Yetki devri; aynı kurum içinde üst kademe yöneticinin bazı koşullarda, bazı yetkilerini kendi iradesiyle alt kademedeki yöneticiye veya yöneticilere devretmesidir. Devredilen yetkiler, yöneticinin iradesine bağlı olarak her an geri alınabilir.Yetkinin Göçerilmesi ne demek?
Yetki göçerimi, bir yöneticinin, ya da örgütsel birimin bir başka yöneticiye veya örgütsel birime belirli görevleri yapabilmesi için onları yetkili kılması ya da onlara yetki vermesidir (Erdoğan, 1995; 216).Yetki devrinden kaçınma nedir?
Üst genellikle yetkiyi elinde tutma isteğindedir. Burada soruna “yönetici benliği´ karışmaktadır.26 Yetki devredilmesiyle üst kendisini ilgili basamakta önemsiz ve benliğini küçültücü olarak hissetmektedir. Dolayısıyla bu üstün yetki devrine gitmeme ya da kaçınmasına neden olmaktadır.
Yetki devredilebilir mi?
Süreçler ve iş akışları hazırlanırken, hangi yetkilerin kimlere devredileceği belirlenmelidir. Aynı konuda birden fazla kişiye yetki devri yapılmamalıdır. Devredilmiş olan yetki devralan tarafından onay olmadan başkasına devredilemez. Üst yöneticiler dışında yetki kullananlar da yetkilerini devredebilir.
Önderliğin kolaylaştırılması ilkesi nedir?
Önderliğin kolaylaştırılması ilkesi: Organizasyon yapısı ve yetki devri, yöneticinin başarısı için gerekli olan çevreyi meydana getirerek önderlik yeteneğini arttırır. Yöneticilik önemli ölçüde, yönetim görevinde bulunan kişilerin önderlik yetilerine bağlıdır.Yetki düzeyi nedir?
9. YETKİ DÜZEYİ İLKESİ, Her yönetici yetki sınırlarına giren kararları üst kademelere yansıtmadan uygulamalıdır.Yetki devri süreci hangi aşamalardan oluşur?
İhtiyacın Ortaya Çıkması • Yetki Devri Yapılacak İşlerin Belirlenmesi • Yetki Devri Yapılacak Kişinin Belirlenmesi • Yetki Devrinin Kullanılması • Yetki Devri Yapılan Kişinin İzlenmesi • Sonuçların Değerlendirilmesi Gelin şimdi sırasıyla bu aşamaları açıklayalım.
Merkez yetki devri nedir?
Yetki devri kavramı, kamu yönetiminde, resmi bir memura ait yetkinin tamamen veya kısmen yetkili makamın onayı ile diğer bir memura devredilmesi- dir1.