Yokus yukari dur kalk nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.120
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yokuş yukarı dur kalk nasıl yapılır?​

Yokuşta kalkış yapabilmenizin en rahat yolu yarım debriyaj yaparak kalkmaktır. Ayağımızı yavaşça debriyajdan kaldırırken araç titremeye başlayacaktır. Araç gaza basmadan kendiliğinden ileri doğru hareket etmek isteyecektir. O anda gaza basarak aracı hareket ettirebilirsiniz.

Yokuş aşağı geri geri nasıl gidilir?​

Tam arabada geri hareketi hissetiğiniz anda azar azar el frenini indirin ve gaza biraz daha dokunun. debriyajı azaltın. Araba harekete başladığında da debriyajtan tamamen çekmeyin. Hafifçe tutun. Duracağınız zamanda Debriyaja tamamen basıp fren ile durun ve el frenini tekrar çekin.
Yokuş kalkışı nedir?
Nitekim Yokuş Kalkış Desteği, aracınız yokuş yukarı durduğunda kalkış torkunu düzenleyen ve frenlere müdahale ederek aracınızın geriye doğru kaymasını engelleyen bir mekanizmadır.

Yokuşta duran araba nasıl çalıştırılır?​

Yokuşta araba kaldırılacaksa ve araç manuel vitese sahipse öncelikle hem frene hem de debriyaja basılması gerekir. Frene ve debriyaja basıldığı sırada vites 1’e getirilir ve ayak fren pedalından çekilip gaza basılarak kavrama sağlanır. Böylece araç güvenle hareket etmiş olur.

Araba sürerken dur kalk nasıl yapılır?​

Kalkacağınız zaman sol ayağınız kavrama noktasındayken sağ ayağınızı hızla frenden gaza geçirin. Araba yokuşta zorlanacağı için yokuşta iken ayağınızı debriyajdan hemen çekmeyin, yokuş esnasında yarım debriyaj da gidebilirsiniz.
Yokuşta yarım debriyaj nasıl yapılır?
Yarım debriyaj yöntemini uygulamak için sol ayakla debriyaja, sağ ayakla ise frene sonuna kadar basılır. Daha sonra sol ayak yavaşça debriyajdan kaldırılır. Devir saatinde hareket görüldüğünde veya araç hafifçe titrediğinde yarım debriyaj uygulanmaya başlanır.

Yokuşta kaydırmadan nasıl kalkış yapılır?​

Yokuş inerken kaçıncı vites?​

Yokuş aşağı inerken kesinlikle vites boşa alınmamalı çünkü şanzıman devre dışı kalır ve ani frenlerde araç savrulma vb. hareketler yapabilir. Tam otomatik viteslerde de yine p- r- n- d- s- 1 – 2 konumlarından 2 genelde tercih edilerek ve motor freni kullanılarak inmek uygun olacaktır.
Yokuş kalkışı nasıl olmalı?
Kalkış yaparken, el freni kullanılmaz. Yokuşta kalkış yapabilmenizin en rahat yolu yarım debriyaj yaparak kalkmaktır. Ayağımızı yavaşça debriyajdan kaldırırken araç titremeye başlayacaktır. Araç gaza basmadan kendiliğinden ileri doğru hareket etmek isteyecektir.

Araca Yokuş Kalkış Desteği yapılır mı?​

Yokuş Kalkış Desteği Sonradan Eklenebilir Mi? Aracınızda bu opsiyon hiç yoksa, maalesef bu mümkün değildir. Ancak eğer aracınızın opsiyonel donanımında varsa, sonradan ekleme yapılabilir.

Yokuş yukarı aracı kaydırmadan nasıl kalkış yapılır?​

Rampada araba nasıl durdurulur?
Rampada Aracı Kaldırmak Ayağınız frende ve el freni çekik olarak aracınızı boşta çalıştırın. Araç çalıştıktan sonra vitesinizi bire atmak için ayağınızı yavaşça frenden kaldırın ve aracın geriye kaçmadığından emin olun.

Arabayı stop ettirmemek için ne yapmak lazım?​

Arabaya nazik davranmanız gerekir. Aracı kaldırırken ayağı debriyajdan çekerken eş zamanlı olarak ve yavaş bir şekilde gaza basmanız gerekmektedir. En önemli püf noktası da, bol bol pratik yapmanızdır. Ayağınız alıştıktan sonra nasıl yaptığınızı bile bilmeden arabayı stop ettirmeden sürmeye devam edeceksiniz.

Hangi durumlarda yarım debriyaj yapılır?​

Sürücüler yarım debriyaja genellikle aracın ilk hareketinde, dik yokuşlarda veya eğimli arazilerde ihtiyaç duyar. Böylece aracı stop ettirmeden veya geriye kaydırmadan, tutunmasını sağlayarak hareket ettirebilir. Yarım debriyaj yöntemini uygulamak için sol ayakla debriyaja, sağ ayakla ise frene sonuna kadar basılır.
 
Geri
Üst