- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 245.572
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Yokuş aşağı giderken vites kaçta olmalı?
Eğer soru “Rampada kalkış nasıl yapılır?” ise yani yokuşta duran bir araba sıfırdan kalkacaksa bu durumda vites 1’e alınmalı ve öyle kalkılmalıdır. Aracınızla seyir halindeyseniz ve karşınıza yokuş çıktıysa 1 vites, hatta arabanızın çekiş gücü azsa 2 vites küçültmeniz gerekir.Yokuş aşağı inerken vites nasıl değiştirilir?
sol ayakla debreja köküne kadar basılır. sağ ayak yarım frendedir. vites 4den 3 atılacaksa eğer gaza dokunmadan 4 den 3 e atılır. sonra frene bir tık basılır ve arabanın hızı iyice yavaşlatılır. araba vites devri kadar yavaşlayınca sol ayak debriyajdan yarım yarım çekilir. araba devri kavrayınca ayak frenden yavaşca …Yokuş aşağı araba nasıl sürülür?
Yokuş İnişini Güvenle Tamamlamak İçin Öneriler
- Yokuş aşağı inerken düşük devirlere inilmeli ve fren mümkün olduğunca az kullanılmalı.
- Motor freni için en önemli nokta, aracın devirdeki ve vitesteki konumudur.
- Yokuşun eğimi baz alınarak araç hızının kontrolden çıkmayacağı bir seviyeye düşürülmesi gerekir.
Yokuş aşağı inerken vites küçültülür mü?
Tecrübeyle sabit: yokuş aşağı inerken vites küçültmek en doğrusudur..
Yokuş aşağı araba kaçıncı viteste bırakılır?
Araba Park Halinde Hangi Viteste Bırakılır? Eğer yokuş yukarı bir yere aracınızı park etmişseniz 1.viteste bırakmanız, yokuş aşağı yerlerde ise geri viteste bırakmanız el freninin yetersiz gelebilme ihtimaline karşı aracınızın sabit kalmasını sağlayacaktır.Yokuş aşağı otomatik araba nasıl kullanılır?
Yokuşta bir aracı geçmeniz gerektiğinde, çok daha fazla gaza basılmalıdır. Pedalın sonuna kadar bastığınızda otomatik şanzıman aracın gücünün artmasını sağlamaktadır. Yokuş inerken aracın hızlanması kolaylaşır. Çok hızlanmak istenmiyorsa, manuel olarak vites sabitlenebilir böylelikle frene çok uzun süre basılmaz.Manuel araba yokuş aşağı hangi viteste bırakılır?
Yokuş yukarı araba nasıl kullanılır?
Dik yokuşlarda araç kaldırılırken ayağınızı frenden çekmeden debriyaj kavrama noktasına kadar kaldırılır. Bu esnada aracın motorundaki seste bir değişme yaşanır, araç kendini ileri attığı zaman fren bırakılır gaz verilir. Daha sonra ayak debriyajdan tamamen kaldırılarak aracın hareket etmesi sağlanır.