AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yetkilendirme Belgesi Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yetkilendirme Belgesi Nedir?​

Yetki belgesi, 2644 sayılı Tapu Kanunu’nun 2’nci maddesi uyarınca taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen ve bu kişinin temsilcisi dahil gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösteren belgedir.

Emlak yetkilendirme belgesi nedir?​

Yetki Belgesi; taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen bir belgedir. Bu belge, kişinin gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösterir. Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden yapılan başvuru ile verilen bir yetki belgesi mevcuttur.
Yetkilendirme belgesi nasıl alınır?
Araç satım yetki belgesi başvurusu Gümrük ve Ticaret İl Müdürlüklerine yapılmaktadır. İkinci el motorlu kara taşıtları ticaret bilgi sistemi üzerinden yetki belgesi başvurusu oluşturuluyor. Alınacak olan belge sistem üzerinden verilmektedir ve 2.el araç alım satım yetki belgesinin geçerlilik süresi 5 yıldır.
Araç yetki belgesi nasıl alınır?
Bireylerin ikinci el satış belgesi alabilmesi için kurumlara başvurularını yapması gerekir. Bireyler belgeye sahip olmak istiyorsa, Gümrük ve Ticaret İl Müdürlüklerine giderek başvurularını yapması gerekir. Yapılan başvurular kısa süre içinde cevaplanarak, kişilere belgeler teslim edilir.

TTBS nereden alınır?​

Taşınmaz Ticaret Bilgi Sistemi (TTBS) 5 Eylül 2018 tarihinde faaliyete geçmiş olup taşınmaz ticaretiyle iştigal eden tacirler ile esnaf ve sanatkârlara yetki belgesi bu tarihten itibaren TTBS üzerinden Ticaret İl Müdürlüklerince verilebilmektedir.

Emlakçılık Seviye 5 belgesi nasıl alınır?​

31 Ağustos 2020 tarihinden itibaren belgesi olmayan kişiler emlak ofisi açamayacaklardır. Seviye 5 belgesi alabilmeniz için bizden almış olacağınız emlakçılık sertifikası ile MYK tarafından belirlenen kurum veya kuruluşlara başvuru yaparak alabilirsiniz.

Yetki belgesi nereye verilir?
(2) Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilir, yenilenir ve iptal edilir. (3) Yetki belgesi, her bir işletme için ayrı ayrı düzenlenir ve devredilemez. (4) Yetki belgesinin geçerlilik süresi beş yıldır.
Avukata verilen yetki belgesi nasıl iptal edilir?
Bu iptalin gerçekleşmesi için notere gidilmesi gereklidir. Vekaletin iptali için ilk olarak vekaletin düzenlendiği notere gidilmesi gerekir. Noterden azilname ya da iptal, fesh belgesi alınmalıdır. Noterden alınan azilname ise vekalet veren kişiye gönderilmelidir.

Yetki belgesi Uyaptan nasıl gönderilir?​

Evrak ekleme işlemi için; Dosya Sorgulama, Yargı Birimi ve birim seçildikten sonra, dosya görüntüle evrak gönderme butonuna basılır, dosya seçilir, açıklama kısmı yazılır, cevap itiraz dilekçesi vs. Evrak türü seçilir, gönder butonuna basıldığında evrak gönderilmiş olur.

Yetki belgesi nasıl iptal edilir?​

Yetki belgesinin verilmesinde aranan şartlardan en az birini taşımadığının bildirim üzerine veya resen il müdürlüğünce tespiti, işletmenin de şartlarını 6’ncı maddeye uygun hale getirmesinin mümkün olmadığı durumlarda yetki belgesi aynı gün iptal ediliyor.
Ticaret Odasi yetki belgesi nasıl alınır?
Odamız, aşağıdaki belgeleri tamamlamaları halinde talep eden üyelerimize “yetkili temsilcilik belgesi” düzenlemektedir.
- Firmanın başvuru dilekçesi.
- Firmaya verilen Distribütörlük yazısı(ing) ve Noter onaylı Türkçe tercümesi.
- Firmaya ait apostilli konsolosluk yazısı
- Taahhütname.
- İmza sirküleri.
 
Geri
Üst