AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yetkilendirilmis yukumlu sertifikasi icin hangi kuruma basvuru yapilmasi gerekir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
139.342
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası için hangi kuruma başvuru yapılması gerekir?​

YYS Belgesi İçin Nereye Başvurulur? Kaydıyla firmanın bağlı olduğu Bölge Müdürlüğüne resmi başvuru yapılır. Bölge Müdürlüğünce yapılacak değerlendirme sonucunun olumlu bulunması halinde başvuru Bakanlığa gönderilir.

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası kaç yıl geçerli?​

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası kaç yıl geçerli?
Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası süresiz olarak düzenlenmekte olup koşulların karşılanmaya devam edip etmediği periyodik kontrollerle incelenirken, onaylanmış kişi statü belgesinin geçerlilik süresi 2 yıldır ve süre sonunda güncellenmesi gerekir.

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası ne ise yarar?​

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası ne ise yarar?
Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası Gümrük yükümlülüklerini yerine getiren ve diğer genel gereklilikleri sağlayan güvenilir firmalara gümrük işlemlerinde kolaylık ve imtiyazlar sunan uluslararası bir statüdür.

Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü kim verir?​

KPMG Türkiye kpmg.com.tr Page 2 Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından verilen yetkilendirilmiş yükümlü statüsü, uluslararası adı ile Authorized Economic Operator (AEO), gümrük yükümlülüklerini yerine getiren, kayıt sistemi düzenli ve izlenebilir olan, mali yeterlilik, emniyet ve güvenlik standartlarına sahip bulunan.

YYS belgesi nedir?​

YYS belgesi nedir?
YYS gümrük işlemlerinizde maliyetlerinizi düşüren, eşyanızın kontrol edilmeden gümrükten geçmesine imkan veren, bu sebeple zaman kazandıran, bazı belgeler olmadan da eşyayı teslim almanızı sağlayan bir belgedir. Kısaca, Devlet’in güvendiği şirketler arasına girmenizi sağlayan ayrıcalık belgesidir.

YYS nedir ticaret Bakanlığı?​

YYS nedir ticaret Bakanlığı?
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü, Gümrük İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliğinde yer alan koşulları taşıyan, gümrük mevzuatı uyarınca serbest bölgeler dâhil Türkiye Gümrük Bölgesinde yerleşik sayılan kişilere gümrük ve dış ticaret mevzuatında öngörülen birtakım kolaylıklardan yararlanmak üzere verilen bir …

Yys denetimi kaç yılda bir yapılır?​

Her 12 ayda bir belge kapsamında yapılan işlemlerin usulüne uygun yapılıp yapılmadığının, YGM, Gümrük Müşaviri veya yardımcısını istihdam eden tüzel kişilerce, ya da faaliyet alanı itibariyle gümrük, dış ticaret ve lojistik işlemlerine ilişkin en az üç yıldır danışmanlık veren firmalar tarafından 12 ayı takip eden 3 ay …

Yys bakanlık denetimi kaç yılda bir yapılır?​

Yys bakanlık denetimi kaç yılda bir yapılır?
GİK Yönetmeliği 13 üncü maddesinin ikinci ve altıncı fıkrasında yer alan yerinde incelemeye konu koşulların karşılanıp karşılanmadığı, sertifikanın düzenlendiği tarihten itibaren her üç yılda bir Ticaret Bakanlığı sonradan kontrol yetkilisi (Ticaret Müfettişi) tarafından sertifika sahibinin tesislerinde …

YYS sertifika süresi ne kadar?​

YYS sertifika süresi ne kadar?
YYS geçerlilik süresi nedir? Sertifika düzenlendiği tarihten sonraki ilk iş günü geçerli hale gelir. Askıya alma, geri alma ve iptal yaptırımlarından biri uygulanmadığı sürece sertifikanın geçerlilik süresi sınırsızdır.

Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü sahibi olabilmek için hangi ISO belgelerine sahip olmak gerekir?​

Yapılan mevzuat değişikliği sonrasında Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü için müracaat edecek firmaların alması gereken ISO 9001 sertifikası, başvuru sahibinin gümrük, dış ticaret, üretim, lojistik, yönetim ve idari organizasyon faaliyetlerini kapsamalı, ISO 27001 sertifikası ise; gümrük ve dış ticaret işlemlerini ve bu …

Yys çıkış nedir?​

Yys çıkış nedir?
YYS gümrük işlemlerinizde maliyetlerinizi düşüren, eşyanızın kontrol edilmeden gümrükten geçmesine imkan veren, bu sebeple zaman kazandıran, bazı belgeler olmadan da eşyayı teslim almanızı sağlayan bir belgedir.

Yys belgesi kimler alabilir?​

Yys belgesi kimler alabilir?
Türkiye’de yerleşik ve en az üç yıldır faaliyette bulunan gerçek veya tüzel kişiler;Güvenilirlik, Ticari Kayıtların Güvenilirliği ve İzlenebilirliği, Mali Yeterlilik, Emniyet ve Güvenlik koşullarını sağlamaları durumunda, gümrük mevzuatına göre öngörülen basitleştirilmiş uygulamalardan ve yapılan emniyet ve güvenlik …
 
Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası başvurusu için firmanın bağlı olduğu Bölge Müdürlüğüne resmi başvuru yapılmalıdır. Bölge Müdürlüğünce yapılacak değerlendirme sonucunun olumlu bulunması halinde başvuru Bakanlığa gönderilir. Sertifika süresiz olarak düzenlenir, ancak onaylanmış kişi statü belgesinin geçerlilik süresi 2 yıldır ve süre sonunda güncellenmesi gerekir.

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası, gümrük yükümlülüklerini yerine getiren ve genel gereklilikleri sağlayan güvenilir firmalara gümrük işlemlerinde kolaylık ve imtiyazlar sunar. Bu sertifika, uluslararası bir statüdür ve firmalara uluslararası ticarette avantaj sağlar.

Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından verilir. Bu statü, gümrük yükümlülüklerini yerine getiren, kayıt sistemi düzenli ve izlenebilir olan, mali yeterlilik, emniyet ve güvenlik standartlarına sahip firmalara verilir.

YYS belgesi, gümrük işlemlerinde maliyetleri düşüren, eşyanın kontrol edilmeden gümrükten geçmesine imkan veren ve zaman kazandıran bir belgedir. Devletin güvendiği firmalar arasında yer almanızı sağlayan ayrıcalıklı bir belgedir.

Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü için ISO 9001 ve ISO 27001 belgelerine sahip olmak gerekmektedir. ISO 9001 belgesi, firmanın gümrük, dış ticaret, üretim, lojistik, yönetim ve idari organizasyon faaliyetlerini kapsamalıdır. ISO 27001 belgesi ise gümrük ve dış ticaret işlemlerini kapsamalıdır.

YYS belgesi alabilmek için Türkiye'de yerleşik ve en az üç yıldır faaliyette bulunan gerçek veya tüzel kişilerin güvenilirlik, ticari kayıtların güvenilirliği ve izlenebilirliği, mali yeterlilik, emniyet ve güvenlik koşullarını sağlaması gerekmektedir.

Yetkilendirilmiş yükümlü sertifikası sahiplerinin belge kapsamında yapılan işlemlerin usulüne uygun yapılıp yapılmadığının denetimi her 12 ayda bir yapılırken, Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan denetimler ise sertifikanın düzenlendiği tarihten itibaren her üç yılda bir gerçekleştirilir.
 

Similar threads

Geri
Üst