Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yetiskinlerin ogrenmeyi etkileyen ozellikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yetişkinlerin öğrenmeyi etkileyen özellikleri nelerdir?​

Knowles yetişkinlerde öğrenmenin 6 temel ilkesini aşağıdaki varsayımlara dayandırmıştır.
Yetişkin eğitiminin amacı nedir?
Yetişkin eğitimi, eğitilenler arasında işbirliğini teşvik eder, açıklık ve güven sağlar. Yönlendirilmiş eğitim ise, eğitilenler arasında rekabeti teşvik eder. Yetişkin eğitimi, eğitilenlerin kendi kendilerini değerlendirmelerini teşvik eder ve fırsat verir.
Yetişkinlerde öğrenme engelleri nelerdir?
Yetişkin öğrenme engelleri olan, olumsuz eğitim ortamı, ilgi duymama, uyumsuzluk, kendisine yararlı olacağına inanmama, öğrenme hızını zorlama, sosyal statü ve görünüşünü uygun bulmama, korkma, bunalma, öfke, korku ve baskı; akılda tutulmalıdır.

Yetişkin eğitimcisinin dikkat etmesi gereken noktalar nelerdir?​

Yetişkin eğitimcisinin dikkat etmesi gereken noktalar şunlardır:
Yetişkin kime denir?
Ülkeden ülkeye, kültürden kültüre farklılıklar göstermekle birlikte Dünya Sağlık Örgütü’nün yetişkin tanımı 24 yaş üzerindekileri tanımlamaktadır. Ülkemizde ise, zihinsel bir engel bulunmaması koşuluyla 18 yaşını geçen birey yasal olarak yetişkin (reşit) sayılmaktadır.
Yetişkin öğrenmesinde eğitmenin rolü nasıl olmalıdır?
Yetişkin Eğitiminde Eğitimcinin Rolü Okçabol’a (2006) göre yetişkin eğitimcilerinin mesleki bilgiye sahip olmakla birlikte insancıl, hoşgörülü, başkalarını anlayabilen, insana ve insanın yeteneklerine inanan, toplumsal bilinci, liderlik becerisi, hayat tecrübesi olan, kültürlü, vizyoner ve eleştirel düşünme becerisine …

Yetişkin öğrenen nedir?​

Basit bir biçimde söylersek, andragoji “yetişkin öğrenmesi bilim ve sanatı” olarak tanımlanabilir. Taylor, Marienau ve Fidler’e (2000) göre, 25 yaşın üstündeki yetişkin öğrenciler, genç bireyler için uygun olanlardan daha farklı eğitim teknikleri talep eder.
 
Geri
Üst