AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yetiskinlerin ogrenme yonelimi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
141.091
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yetişkinlerin öğrenme yönelimi nedir?​

Basit bir biçimde söylersek, andragoji “yetişkin öğrenmesi bilim ve sanatı” olarak tanımlanabilir. Malcolm Knowles (1984) tarafından gündeme getirilen andragojik eğitim modeli, yetişkinlerin eğitiminin, ergen ve çocukları eğitmekten farklı olması gerektiği fikri üzerine kuruludur.

Pedagoji ve andragoji arasındaki farklar nelerdir?​

Pedagoji ve andragoji arasındaki farklar nelerdir?
Geleneksel pedagojide öğretmen hem içeriğe (ne öğrenileceğine) karar verir, hem de yöntem seçimi (nasıl ve ne zaman öğretileceği) konusunda sorumluluk üstlenir. Androgojide ise içerik ve yöntem, öğrencilerin öğrenme gereksinimlerine ve bireysel ilgilerine doğrudan bağlı olarak öğrenci grubu tarafından belirlenir.

Yetişkin eğitiminin önemi nedir?​

Yetişkin din eğitiminin amacı, “hayat boyu eğitim” felsefesi çerçevesinde, yetişkinlere ve özellikle de ihtiyaç bildirenlere –ki bu gönüllülük prensibi çerçevesinde önemli bir avantajdır- dinî bilgiler, duygular ve beceriler kazandırarak hayatın dinî boyutuyla başa çıkabilmelerinde yardımcı olmak ve bu boyutlarda …

Yetişkin kişi kimdir?​

Yetişkin kişi kimdir?
YETİŞKİN KİMDİR? Dünya Sağlık Örgütü 24 yaş üzerindekileri yetişkin olarak kabul etmiştir. Yetişkinliğin başlangıcı, öğrenim yaşını bitirmiş, bir işe girmiş olmakla tanımlanmaktadır. Yetişkinlik dönemleri; genç, orta, ileri yaşlar olmak üzere üçe ayrılır.

Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin öğrenmesine yol göstermenin ya da yardımın bilim ve sanatı anlamına gelmektedir?​

Androgoji (ya da adragoloji) ise; yine Yunanca; andr (yetişkin) ve agogos (rehberlik) köklerinden türetilmiştir ve “yetişkinlerin öğrenmesine yol göstermenin ya da yardımın bilim ve sanatı” anlamına gelir.

Yetişkinlerde öğrenme nasıl olur?​

Yetişkinlerde öğrenme nasıl olur?
Yetişkin bir kişi, öğrenme süreci başlamadan önce “Öğreneceklerim bana ne fayda sağlayacak?”, “Ne işime yarayacak?”, “Neden öğrenmeliyim?” gibi sorulara yanıt arar. Eğitimcinin, bu sorulara etkili yanıtlar vermesi, “Öğrenmesem de olur, ne olacak” fikrini ortadan kaldırması ve net bir hedef belirlemesi gerekir.

Yetişkin eğitim modelleri nelerdir?​

Yetişkin Öğrenimi: Genel Bir Bakış
- Öznel yönlendirmeli öğrenimi.
- Deneyimsel öğrenimi.
- Eleştirel yansıtmayı
- Öğrenmeyi öğrenimi.
 
Andragoji, yetişkin öğrenmesinin bilim ve sanatı olarak tanımlanabilir. Bu yaklaşım, yetişkinlerin öğrenme süreçlerinin ergen ve çocuklarınkiyle farklı olduğunu vurgular. Malcolm Knowles tarafından öne sürülen andragojik eğitim modeline göre, yetişkinlerin eğitiminde içerik ve yöntemler öğrencilerin öğrenme gereksinimlerine ve bireysel ilgilerine göre şekillenirken, geleneksel pedagojide öğretmen bu konularda daha fazla karar verici rol oynamaktadır.

Yetişkin eğitimi, "hayat boyu eğitim" felsefesi içinde değerlendirilir ve yetişkinlere dinî bilgiler, duygular ve beceriler kazandırarak hayatlarında dinî boyutla başa çıkabilmelerine yardımcı olmayı amaçlar.

Dünya Sağlık Örgütü'ne göre, 24 yaş üzerindekiler yetişkin olarak kabul edilir ve yetişkinlik genellikle öğrenim yaşını bitirip bir işe girdiği dönem olarak tanımlanmaktadır. Yetişkinliğin genç, orta ve ileri yaşlar şeklinde üç ayrı dönemi vardır.

Androgoji ya da adragoloji terimi, Yunanca kökenli "andros" (yetişkin) ve "agogos" (rehberlik) kelimelerinden türetilmiştir ve "yetişkinlerin öğrenmesine yol göstermenin veya yardımın bilim ve sanatı" anlamına gelmektedir.

Yetişkinlerde öğrenme süreci genellikle, bireyin öğrenmeyle ilgili fayda ve gereklilikleri değerlendirmesiyle başlar. Eğitimci, bu süreçte bireyin merakını ve motivasyonunu sağlayacak şekilde soruları yanıtlamalı, öğrenmenin neden önemli olduğunu net bir şekilde ifade etmeli ve hedefleri belirleyerek bireyi yönlendirmelidir.

Yetişkin eğitiminde farklı modeller bulunmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır:
- Öznel yönlendirmeli öğrenim.
- Deneyimsel öğrenim.
- Eleştirel yansıtma.
- Öğrenmeyi öğrenim.
 
Geri
Üst