AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yetiskinlerin ogrenme ozellikleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.661
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yetişkinlerin öğrenme özellikleri nelerdir?​

Knowles yetişkinlerde öğrenmenin 6 temel ilkesini aşağıdaki varsayımlara dayandırmıştır.
- Öğrenenin Bilme Gereksinimi.
- Öğrenenin Benlik Kavramı
- Öğrenenin Önceki Deneyimleri.
- Öğrenmeye Hazır Olma.
- Öğrenme Yönelimi.
- Öğrenme Motivasyonu.

Yetişkin eğitimine ne ad verilir?​

Yetişkin eğitimine ne ad verilir?
yetişkinlerin öğrenmelerine yardımcı olma ve özyönlendirili takım çalışmasını oluşturma sanatı ve bilimi. pedagoji’den esinlenerek oluşturulmuş kelime.

Yetişkin eğitiminde Andragojik yaklaşım nedir?​

Basit bir biçimde söylersek, andragoji “yetişkin öğrenmesi bilim ve sanatı” olarak tanımlanabilir. Malcolm Knowles (1984) tarafından gündeme getirilen andragojik eğitim modeli, yetişkinlerin eğitiminin, ergen ve çocukları eğitmekten farklı olması gerektiği fikri üzerine kuruludur.

Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?​

Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
Yetişkin Eğitiminde İşinizi Kolaylaştıracak 10 İpucu
- Yetişkinlere, onların yaşına ve ilgi alanlarına uygun, faydalanabilecekleri, anlamlı öğrenme deneyimleri yaratmaya çalışın.
- Olabildiğince az öğrenme hedefi belirleyin.
- 3. Mizah kullanın.
- Günlük iş yaşamlarından örnekler kullanın.

Yetişkinlere eğitim nasıl verilir?​

Yetişkin ne demektir?​

Yetişkin ne demektir?
Yetişkin tanımı nedir? Yetişkinlik, yaşamın çocukluk ve gençlik dönemine göre çok daha uzun bir dönemi kapsar. Yasal olarak çoğu zaman 18 üstü bir yaş dönemine denk düşer. ”Yetişkin”, sözcüğü Latince büyümek fiilinden gelmektedir. Dolayısıyla yetişkin en basit tanımla büyümüş kişidir.

Yetişkin eğitimi kimlere verilir?​

Yasal yükümlülüklerini yerine getirebilen 18 yaşını bitirmiş kişilerdir. Sosyolojik açıdan toplumsal sorumluluklarını yerine getirebilen bireylerdir. Psikolojik olarak kendi yaşamını kontrol edebilen ve yönetebilen, öz-güvenini ve öz-saygısını geliştiren bireylerdir.

Yetişkin eğitimi kuramı nedir?​

Yetişkin eğitimi kuramı nedir?
Dönüşümsel öğrenmede amaç, bağımsız düşünme ve bireyin özgürleş- mesidir. Bireyin başkalarını düşüncelerini koşulsuz kabul etmekten çok, tartış- mak için daha özerk bir düşünme yapısına sahip olması için yararlanılabilecek dönüşümsel öğrenme, yetişkin eğitimin özüdür.

Yetişkin ego durumu nedir?​

Eric Berne’e göre insanlar arası ilişkilerde çocuk, anne-baba(ebeveyn) ve yetişkin olmak üzere üç ego durumu bulunmaktadır. Bireyler çevreleri ile kurdukları ilişkilerde itaatkâr olduğunda çocuk, otoriter olduğunda ebeveyn ve mantıklı olduğunda yetişkin ego durumu söz konusu olmaktadır.

Yetişkin eğitim modelleri nelerdir?​

Yetişkin eğitim modelleri nelerdir?
Yetişkin Öğrenimi: Genel Bir Bakış
- Öznel yönlendirmeli öğrenimi.
- Deneyimsel öğrenimi.
- Eleştirel yansıtmayı
- Öğrenmeyi öğrenimi.

Tartışma konuları neler olabilir?​

Örnek Münazara Konuları
- Bütün dünyada yapay zeka çalışmaları durdurulmalıdır/durdurulmamalıdır.
- Evcil hayvan satışı yapan yerler kapatılmalıdır/kapatılmamalıdır.
- UNESCO arkeolojik eserlerin çıkarıldıkları ülkelere iade edilmesi/edilmemesi üzerine çalışmalıdır.
- Güzellik yarışmaları yasaklanmalıdır/yasaklanmamalıdır.

Yetişkin öğrenme teorileri nelerdir?​

Yetişkin öğrenme teorileri nelerdir?
İşbirlikçi öğrenme, yapısalcı öğrenme ve transformatif (dönüşümsel) öğrenme, yetişkin öğrenme literatüründe baskın olan teorilerdir. Pek çok araştırmacı işbirlikçi öğrenme teorisi ve uygulamasının erdemlerinden söz eder (Örneğin Brookfield – 1986, Bruffee – 1993, Bowden ve Merrit – 1995 ve Howell – 2001 gibi…).

Ego kelimesi ne anlama gelir?​

Ego, Latinceden gelen bir kelime. Anlam olarak ‘benlik’, ‘bencillik’ ve ‘ben’ gibi ifadeleri karşılıyor. Ego, Sigmund Freud’la özdeşleşen bir psikanaliz terimi. İnsanın kişisel özelliklerini koruyarak bilinçaltı isteklerinden bazılarına izin verme hali.

Eric Berne kim?​

Eric Berne kim?
Eric Berne (1910-1970) 1910 yılında Kanada’da doğdu. Asıl adı Eric Lennard Bernstein’dır. 1931 yılında McGill Üniversitesi’nden mezun oldu, 1935 yılında aynı üniversitede doktorasını tamamladı. Tıptaki uzmanlığını Yale Üniversitesi’nde psikiyatri dalında yaptı ve bu dönemde psikanaliz ile tanıştı.

Yetişkin eğitimine ne denir?​

Pedagojik eğitim modeli nedir?​

Pedagojik eğitim modeli nedir?
Pedagoji ve andragoji pasif ve aktif öğrenme yöntemleri üzerine oturtulmuş iki farklı eğitim modelidir. Pedagoji Yunanca bir kelimedir ve “paid”=çocuk ve “agogus”=yol gösterme sözcüklerinden oluşmuştur. Çocuklara öğretme, yol gösterme bilim ve sanatı olarak tanımlanmıştır.

Tartışma konusu nedir?​

Tartışma, karşıdakinin duygu, düşünce ve görüşlerini değiştirmeyi veya yenilemeyi, karşıdakini etkilemeyi amaçlayan bir konuşma biçimidir. Birbirine karşıt düşüncelerin belli kurallar çerçevesinde birbirini çürütmesi amacına dayanır.

Münazara kulübünde neler yapılır?​

Münazara kulübünde neler yapılır?
Kulüp amaçları Özgün fikir üretebilme ve karşılaştıkları problemlere çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek. Farklı görüşleri istatistikî bilgilerle savunabilmelerini alışkanlık haline getirmek. Mantık yürütme, tezler ortaya koyma ve antitezler üretme konusunda becerilerini geliştirmelerine ortam hazırlamaktır.

Öğrenme teorileri nelerdir?​

Bunlar: klasik koşullanma, edimsel koşullanma ve gözlem yoluyla öğrenme dir. Bu üç kuram davranış değişmesini farklı yorumlarla açıklamaktadır.

Andragojik yaklaşım nedir?​

Andragojik yaklaşım nedir?
Yetişkinlerin yaşam boyu eğitimini anlama (teori) ve destekleme (uygulama) bilimi. Malcolm Knowles geleneğinde, belirli bir teorik ve pratik yaklaşım. Kendi kendini yöneten ve özerk öğrenenlerin yanı sıra öğrenmenin kolaylaştırıcıları olarak öğretmenlerin hümanist bir anlayışına dayanmaktadır.

Yetişkin eğitiminin önemi nedir?​

Yetişkin din eğitiminin amacı, “hayat boyu eğitim” felsefesi çerçevesinde, yetişkinlere ve özellikle de ihtiyaç bildirenlere –ki bu gönüllülük prensibi çerçevesinde önemli bir avantajdır- dinî bilgiler, duygular ve beceriler kazandırarak hayatın dinî boyutuyla başa çıkabilmelerinde yardımcı olmak ve bu boyutlarda …
 
Yetişkinlerin öğrenme özellikleri, Knowles'un belirttiği 6 temel ilkeye dayanır. Bu ilkelere göre yetişkinlerin öğrenme özellikleri şunlardır:
- Öğrenenin Bilme Gereksinimi: Yetişkinler, öğrenmeye ihtiyaç duydukları konuları belirgin bir şekilde görebilmelidir.
- Öğrenenin Benlik Kavramı: Yetişkinler, öğrenme sürecinde kendi benlik kavramlarına uygun deneyimler yaşamak isterler.
- Öğrenenin Önceki Deneyimleri: Yetişkinlerin öğrenme süreci, geçmiş deneyimlerine dayanır ve bu deneyimler yeni bilgi ile bağlantılı hale getirilmelidir.
- Öğrenmeye Hazır Olma: Yetişkinler, gerçek yaşamda kullanabilecekleri bilgi ve becerileri öğrenmeye hazır olduklarında daha istekli olurlar.
- Öğrenme Yönelimi: Yetişkinler, öğrenme sürecinde kendi hedef ve ilgi alanlarına odaklanmak isterler.
- Öğrenme Motivasyonu: Yetişkinlerin öğrenme motivasyonu, kendi ihtiyaç ve hedeflerine yönelik olmalıdır.

Yetişkin eğitimine ise "andragoji" adı verilir. Andragoji, yetişkinlerin eğitimine özgü bir yaklaşım olarak tanımlanır. Yetişkinlerin öğrenme ihtiyaçlarını ve özelliklerini dikkate alan, katılımcı merkezli ve deneyimsel bir eğitim modelidir. Malcolm Knowles tarafından öne sürülen andragojik eğitim modeline göre, yetişkinlerin eğitimi ergen ve çocukların eğitiminden farklıdır ve özgün bir yaklaşım gerektirir.

Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar arasında, yetişkinlere uygun öğrenme deneyimleri yaratılması, öğrenme hedeflerinin az ve anlamlı olması, mizahın kullanılması, günlük yaşam örneklerinin kullanılması gibi ipuçları yer almaktadır.

Yetişkin eğitimi, 18 yaşını doldurmuş, sosyal ve psikolojik olarak sorumluluk alabilen bireylere verilir. Yetişkin eğitimi, bireylere hayat boyu öğrenme fırsatı sunar ve onların gelişimini destekler.

Yetişkin eğitimi modelleri arasında öznel yönlendirmeli öğrenme, deneyimsel öğrenme, eleştirel yansıtma ve öğrenmeyi öğrenme gibi yaklaşımlar önemlidir. Bu modeller, yetişkinlerin öğrenme sürecine katkı sağlar ve eğitimin etkin olmasını sağlar.

Yetişkin öğrenme teorileri arasında işbirlikçi öğrenme, yapısalcı öğrenme ve transformatif (dönüşümsel) öğrenme önemli yer tutar. Bu teoriler, yetişkinlerin öğrenme süreçlerini anlamaya ve iyileştirmeye yönelik temel prensipler sunar.

Ego terimi, Latinceden gelir ve 'benlik', 'bencillik' anlamlarına gelir. Sigmund Freud ile ilişkilendirilen bir terimdir ve insanın kişisel özelliklerini koruyarak bilinçaltı isteklerine izin verme durumunu ifade eder.

Eric Berne, psikiyatrist ve psikoterapisttir. Ego durumları konsepti üzerine çalışmalarıyla bilinir. İnsanların çevreleriyle olan ilişkilerini "çocuk", "anne-baba" ve "yetişkin" ego durumları üzerinden açıklar.

Pedagojik eğitim modeli, çocuklara yönelik eğitim anlayışını temsil ederken, andragojik eğitim modeli yetişkinlere yönelik eğitimi ifade eder. Pedagoji çocuklara yönelik öğretim için kullanılan terimken, andragoji yetişkinlerin eğitiminde kullanılır.

Tartışma konuları, farklı görüşleri ve argümanları karşı karşıya getirerek çeşitli konularda düşünme ve tartışma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Münazara kulüpleri de benzer şekilde fikir alışverişi, argüman geliştirme ve mantıklı tartışmayı teşvik eder.
 
Geri
Üst