AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yeni yapilan motor neden ufler?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yeni yapılan motor neden üfler?​

Silindirle segmanlar arasında boşluk artıkça patlama esnasında basınç yitimi yaşanır. Bu da motorun çekişten düşmesine sebep olur. Basınç (kompresyon) kaybının oluşması durumda motorun üflüyor olduğu anlaşılır.
Dizel motor neden üfleme yapar?
Araç sistemindeki silindir ile segmanlar arasında boşluk bulunur. Bu boşluk arttıkça patlama esnasında basınç ortaya çıkar. Basınç, motorun çekişten düşmesine neden olur. Basınç yani diğer bir ifadeyle kompresyon kaybının oluşması da motorun üflemesini gerçekleştirir.

BMW motor üflemesi nasıl anlaşılır?​

Motorun Üflediği Nasıl Anlaşılır?
- Yağ Kapağı açılır üfleyip üflemediği anlaşılır: Üstten eksantrikli araçlarda bu yöntem pek tercih edilmez.
- Yağ çubuğu çekilir üfleyip üflemediği anlaşılır: Yağ çubuğu bulunan araçlarda, araç çalışır vaziyetteyken yağ çubuğu çıkarılarak; motorun üfleyip üflemediği anlaşılabilmektedir.
Dizel motor üflemesi normal mi?
Yani sonuç olarak rolanti de çalışan bır dısel aracınızdan kağaı açtıgınızda üfleme normal olabılır (Dızel olma şartını yerıne getırmez) devır yukseldıkçe, aracınızın ısısı çalışma sıcaklığına geldikçe, gerçek yağınızın marıfetı ortaya çıkınca olmaması gereklıdır.Eğer hala üflemeden bahsediyorsak motorunuz asınma …

Dizel üfleme nedir?​

yaşanan basınç kaybı, motoru beyhude yorar ve motor ömrünü hızla düşürür. yaşattığı performans kaybı da cabasıdır. genelde uygun olmayan yağ kullanımından dolayı, zaman içerisinde aşınmayla silindir ile segmanlar arasında boşluk artar. böylelikle her patlamada bir basınç kaybı yaşanır. buna motor üflemesi denir.
Aracın 8 veya 16 valf olduğunu nasıl anlarız?
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan “eski” sistem. 16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan “yeni” sistem.
 
Geri
Üst