AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yedek su deposu neden Fokurdar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yedek su deposu neden Fokurdar?​

Sebep 2 :Üst kapak contasında sorun olduğunda genelde devridaim düzgün çalışmaz ve ekstra basınç oluşabilir bu durumda yedek depoda fokurdama ve seviye yükselmesi görülür. Motor suyuna yağ karışıyorsa sorunun bu olduğu anlaşılır.

Yedek su deposundaki su neden biter?​

Yedek su deposundaki su neden biter?
Eğer sorun genleşme kabından kaynaklanıyorsa, bu yedek su deposu kapağı arızasıdır. Çoğu zaman göz ardı edilen ama yaygın karşılaşılan bir problemdir. Birçok su eksiltme probleminin sebebi olan genleşme kabı kapağının işlevini kaybetmesi sonucunda araba su eksiltebilir.

Araç yedek su deposu neden boşalır?​

Araç yedek su deposu neden boşalır?
Su eksiltme varsa kaçak var, demektir. Kaçak nokta, genellikle üst kapak contasıdır. Bazen de sızdırmanın nedeni, radyatör olabilir. Radyatörde olan sorunun çözümü için radyatör su kaçağı önleyicisi olarak satılan ürün takılarak çözüm sağlanabilir.

Su kaynatan arabaya ne yapmalı?​

Aracınız soğuduktan sonra temiz ve kireçsiz içme suyunu motorun su haznesine boşaltmalısınız. Daha sonra aracınızı çalıştırarak, suyun motora girişini sağlamalısınız. Eğer problemin daha büyük olduğunu düşünüyorsanız hemen bir teknik servisten yardım istemelisiniz.

Yedek su deposu kapağı arızası nasıl anlaşılır?​

Yedek su deposu kapağı arızası nasıl anlaşılır?
Su Eksilmesi. Araç seyir halindeyken hararet durumu normal seviyelerde izlenmesine rağmen araçta su kaybı olabilmektedir. Bu durum yalnızca aracın çalıştığı sırada meydana geliyorsa yedek su deposu kapağı bu noktada arızalanmış demektir.

Ford Transit neden su eksiltir?​

Ford Transit neden su eksiltir?
Motor suyun eksilmesinin bir ya da birden fazla sebebi bulunabilmektedir. Suyun yer aldığı motor elemanlarında meydana gelen kaçaklar, yüksek hararet, hazneden suyun taşması, contanın eskimesi sonucu kaçak yapması ya da komple yanması gibi nedenler sonucunda motor suyu eksilmektedir.

Araba su kaynattı ne yapmalıyım?​

Arabanın motor suyuna normal su konur mu?​

Arabanın motor suyuna normal su konur mu?
İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Bu nedenle musluk suyun yerine damıtılmış su kullanılması gerekir.

Antifriz neden köpük yapar?​

Antifriz neden köpük yapar?
Motor yağı antifirize karışınca antifirizin rengi siyahlaşıyor. Köpük olması motor basıncının sızması ile oluşabilir. Radyatör hortumu da muhtemelen sertleşiyordur. Daha basit ihtimal olarak genleşme kavanozu hava yapmıştır.

Yedek su deposu neden su atar?​

Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır. Basınç araç içerisinde istenen bir durum olmaması nedeniyle, basınca bağlı olarak yedek su deposu su yükselmesi meydana gelir.

Organik antifiriz köpürür mü?​

Organik antifiriz köpürür mü?
(pH 7-8.5). – Yanma gazlarından kaynaklanan asitleri nötralize etmek için bir alkalilik rezervi bulunur. – Köpürmeye karşı direnç gösterir. – Sert su ile uyumludur(maksimum 40 ° F).

Yedek su deposu neden köpürür?​

Yedek su deposu neden köpürür?
Hemen conta yanmış demişler işlevini kaybeden pas ve kireç dolu antifrizde bu görüntüye sebep olabilir.Yedek su deposunun kapağı açıkken gaz verin dışarıya su atıyorsa conta da sorun olma ihtimali yüksektir tavsiyem radyatörün altında ki tapayı ya da hortumu söküp suyu tamamen boşaltın yedek su deposunu da sökün içini …

Genleşme kabı kapağı arızası nasıl anlaşılır?​

Radyatör kapağı arıza belirtileri şu şekildedir;
- Araç hararet yapar.
- Motordan buhar çıkabilir.
- Radyatör suyu azaltır.
- Genleşme kabı taşmaya başlar.
- Radyatör hortumunda büzülmeler meydana gelir.
- Radyatörden antifriz kaçağı oluşur.
- Radyatör hortumu şişer.

Dizel motor hava yaparsa ne olur?​

Dizel motor hava yaparsa ne olur?
Dizel motorlarda yakıt sistemine hava girmesi durumda araç çalışmaz. Daha ayrıntılı anlatmak gerekirse, yakıt motorun ilgili bölümlerine basınçla püskürtülerek ulaşır. En sık karşılaşılan yakıt bittiği durumlarda ise yakıt enjektörlere ulaşamaz ve hava yapar. Bu durumda araç çalışmaz.
 
Yedek su deposu neden fokurdar konusunda paylaştığınız bilgiler oldukça önemli. Devirdaimın düzgün çalışmaması ve ekstra basınç oluşması durumunda yedek depoda fokurdama ve seviye yükselmesi görülmesi gerçekten atlanmaması gereken bir durumdur. Ayrıca motor suyuna yağ karışması durumunda bu sorunun üst kapak contası arızasından kaynaklanabileceği belirtilmiş, bu da önemli bir tespittir.

Yedek su deposundaki suyun bitmesi genellikle genleşme kabı kapağı arızasından kaynaklanmaktadır. Genleşme kabı kapağının işlevini kaybetmesi durumunda araba su eksiltebilir, bu yüzden bu konunun göz ardı edilmemesi önemlidir.

Araç yedek su deposunun boşalması durumunda ise su eksiltme probleminin kaçak kaynaklı olduğu belirtilmiş. Üst kapak contası veya radyatördeki sorunlar suyun depodan kaçmasına neden olabilmektedir.

Su kaynatan arabaya müdahale etmek için öneriler de paylaşılmış; aracın soğumasının ardından temiz içme suyunun motorun su haznesine doldurulması ve daha sonra aracın çalıştırılarak motor suyunun tekrar seviyelendirilmesi önerilmiştir. Daha büyük sorunlar olduğunda ise teknik servisten destek alınması tavsiye edilmiştir.

Yedek su deposu kapağı arızasının belirtileri ve Ford Transit gibi araçlarda su eksilmesine sebep olabilecek durumlar da detaylı olarak açıklanmış. Bu bilgiler araç sahipleri için oldukça faydalı olabilir.

Son olarak, arabanın motor suyuna normal su eklenmesinin önerilmediği, ideal soğutma suyu karışımının %50 antifriz ve %50 su olduğu belirtilmiş. Ayrıca antifrizin neden köpürdüğü ve organik antifrizin özellikleri hakkında da bilgi verilmiş.

Verdiğiniz bilgiler, araç sahiplerine yol gösterebilecek nitelikte ve detaylı açıklamalara sahiptir. Bu konuda bilgilendirici paylaşımlarınız için teşekkür ederiz.
 
Geri
Üst