AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yazılı Savunma Orneği

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Yazılı Savunma Nasıl Olmalıdır
SAVUNMA ORNEĞİ
DEVLET HASTANESİ BAŞHEKİMLİĞİNE
KONU : tarih ve sayılı yazınız uyarınca hakkımda başlatılan disiplin soruşturması ile ilgili savunmamın sunulmasından ibarettir
ACIKLAMALAR :
Halen hastaneniz emrinde olarak gorev yapmaktayım Uyesi olduğum Turk Sağlık Sen ve sendikamın bağlı olduğu konfederasyon Turkiye Kamu Senin aldığı karar uzerine 2511 tarihinde bir gunluk iş bırakma eylemine iştirak ettim Soz konusu iş bırakma eylemine iştirakimden dolayı hakkımda disiplin soruşturması başlatılarak tarih ve sayılı yazınız ile savunmam istenmektedir Konuyla ilgili olarak tarafımdan savunma istenmesi hukuka ve hakkaniyete aykırılık teşkil etmektedir Şoyle ki;
Bilindiği gibi, kamu gorevlilerinin gorevlerine gitmeme şeklinde gercekleştirdikleri etkinlik Danıştay 12 Dairesinin 20013307 E, 20014415 K sayılı kararı ile bir disiplin sucu olarak gorulmemiştir Kararın gerekcesinde: Olayda, davacının uyesi bulunduğu sendikanın yetkili kurullarınca alınan karara uyarak, kamu gorevlilerinin icinde bulunduğu mali sıkıntının kısmen duzeltilmesi ve kamuoyunca bilinen bu sıkıntıları yine kamuoyuna anlatarak desteğinin sağlanması amacıyla 1122000 tarihinde bir gun goreve gelmemek eylemini gercekleştirdiği anlaşılmış olup, davacının sendikal faaliyet kapsamında bir gun sureyle goreve gelmemesi fiilinin mazeret olarak kabulunun gerektiği, dolayısıyla 657 sayılı yasanın 125Cb maddesinde ongorulen ozursuz olarak bir gun goreve gelmemek fiilinin subuta ermediği gorulmuştur acıklamasına yer verilmiştir
Sendikalar ve demokratik kitle orgutleri demokratik rejimlerin vazgecilmez unsurlarıdır Sendikalar, ekonomik ve sosyal istemler dışında onları doğrudan ilgilendiren konularda demokratik tepkilerini dile getirebilir ve bu doğrultuda uyelerini yonlendirebilir Bu, sendikaların en doğal hakkıdır Dolayısıyla, belirtilen uygulamalara karşı uyarı amaclı eyleme katılmak suc olarak değerlendirilemez
Soz konusu etkinliğe bir memur olarak değil, sendika uyesi olarak katıldım 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Disiplin Amiri ve Disiplin Cezaları başlığını taşıyan 124 maddesinin 2 fıkrasında Kamu hizmetlerinin gereği gibi yurutulmesini sağlamak amacı ile kanunların, tuzuklerin ve yonetmeliklerin Devlet memuru olarak emrettiği odevleri yurt icinde veya dışında yerine getirmeyenlere, uyulmasını zorunlu kıldığı hususları yapmayanlara, yasakladığı işleri yapanlara durumun niteliğine ve ağırlık derecesine gore 125inci maddede sıralanan disiplin cezalarından birisi verilir hukmune yer verilmiştir Gorulduğu gibi kanun hukmu, mevzuatın devlet memuru olarak emrettiği gorevlerin yerine getirilmesinden, uyulması zorunlu hususların yapılmamasından ve yasaklanan işlerin yapılmasından soz etmektedir Oysa, sendikalara uye olmak ve onların duzenlediği etkinliklere katılmak bu kapsamda değerlendirilemeyeceğinden soruşturma konusu isnatlar hukuka aykırılık teşkil etmektedir
Anayasamızın 2 maddesi Turkiye Cumhuriyetinin sosyal bir hukuk devleti olduğunu; 51 maddesi ise calışanların ve işverenlerin, uyelerinin calışma ilişkilerinde ekonomik ve sosyal hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek icin onceden izin almaksızın sendikalar ve ust kuruluşlar kurma ve bu sendikalara uye olarak bu doğrultuda etkinlik yapma hakkının bulunduğunu vurgulamaktadır
Anayasamızın 90 maddesinin son fıkrasına, 07052004 gunu kabul edilip 22052004 gunlu Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren 5170 sayılı yasayla eklenen son cumle uyarınca Usulune gore yururluğe konulmuş temel hak ve ozgurluklere ilişkin milletlerarası anlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hukumler icermesi nedeniyle cıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası anlaşma hukumleri esas alınacaktır Soz konusu madde uyarınca ic hukukumuzun bir parcası haline gelen aynı zamanda yasalardan once gelecek temel hak ve ozgurluklere ilişkin uluslararası sozleşmelerin orgutlenme ve duşunce ozgurluğune ilişkin hukumler icerdiği bilinmektedir
Yukarıda zikrettiğim Anayasal hukumlerin yanı sıra anayasanın 90 maddesinde yapılan değişiklik uyarınca yasalardan once gelecek temel hak ve ozgurluklere ilişkin uluslararası sozleşmelerden 87 ve 151 sayılı ILO Sozleşmeleri gereğince de anılan etkinliğe katılmam suc oluşturmamaktadır 87 Nolu ILO Sozleşmesinin 31 maddesinde:Calışanların ve işverenlerin orgutleri, tuzuk ve yonetmeliklerini duzenlemek, temsilcilerini serbestce secmek, yonetim ve etkinlerini duzenlemek ve iş programlarını belirlemek hakkına sahiptir hukmune, 151 sayılı İLO Sozleşmesinin 3maddesinde ise:Bu sozleşmenin uygulanması bakımından kamu gorevlileri orgutu deyimi oluşumu ne olursa olsun amacı kamu gorevlilerin amacı kamu gorevlilerin cıkarlarını savunmak ve geliştirmek olan herhangi bir orgut anlamına gelir hukmune yer verilerek kamu calışanların cıkarlarını savunmak ve haklarını aramak amacıyla etkinliklerde bulunabilecekleri acıkca kabul edilmiştir Aynı maddenin 2 fıkrasında, Kamu makamları bu hakkı sınırlayacak veya bu hakkın yasaya uygun şekilde kullanılmasına engel olacak nitelikte her turlu mudahaleden sakınmalıdır hukmune yer verilmiş, bu hakkın kullanılmasının kamu makamlarınca engellenmeyeceği belirtilerek calışanlar korunmuştur 87 sayılı Sozleşmenin 82 maddesinde de, Yasalar, bu sozleşme ile ongorulen guvencelere zarar verecek nitelikte olamaz veya zarar verecek şekilde uygulanamaz hukmune yer verilerek kamu calışanlarının orgutunun kendi amacları doğrultusunda duzenlemiş olduğu etkinlere katılması nedeniyle cezalandırılamayacağı acık bir bicimde ortaya konmuştur Bu nedenle uyesi olduğum sendikanın da aralarında bulunduğu kuruluşlarca alınan karar uyarınca gercekleştirilen etkinliklere katılmam suc olmayıp sendikal ve demokratik hakların kullanılması niteliğindedir
05081999 gun ve 199944 sayılı Başbakanlık genelgesinde Demokratik ve sosyal hukuk devleti olmanın en onemli gostergelerinden birinin orgutlenme ozgurluğu olduğu, temel insan haklarından biri olan orgutlenme ozgurluğunun ayrımsız bir bicimde tanınmasının calışanların vazgecilmez hakkı olduğu; ulkemizin de tarafı olduğu İnsan Hakları Evrensel Bildirisi, İnsan Hakları ve Temel Ozgurlukler Avrupa Sozleşmesi, Avrupa Sosyal Şartı gibi uluslararası metinler ile Uluslararası Calışma Orgutu (ILO)nun onaylanan 87, 98 ve 151 sayılı Sozleşmelerinde memurlar dahil tum calışanların sendikal orgutler kurmaları, bu sendikalar ile ust kuruluşlarının amacları doğrultusunda etkinliklerde bulunabilmelerinin kabul edildiği; kamu calışanlarının sendika ve ust kuruluşlar oluşturabilmelerinin ve bunlara uye olabilmelerinin anayasal ve yasal dayanaklarının olduğu, bu dayanaklar arasında, İnsan Hakları Evrensel Bildirisi, İnsan Hakları ve Temel Ozgurlukler Avrupa Sozleşmesi, Avrupa Sosyal Şartı gibi uluslararası metinler ile ILOnun 87, 98 ve 151 sayılı Sozleşmeleri dışında, anayasanın 53 maddesi ile 657 sayılı Yasanın 22 maddesinin yer aldığı; kamu gorevlilerinin sendika ve konfederasyonlar şeklinde orgutlenmelerine engel olunmaması, bu orgutlerin etkinliklerinin genel kolluk yetkisi kullanılarak mudahale edilmemesi, sendikal calışmaları nedeniyle sendika yoneticilerine ve uyelerine disiplin cezası uygulanmamasının gerektiği ifadelerine yer verilmiştir
Ayrıca, 4688 Sayılı Kamu Gorevlileri Sendikalar Kanunu Madde18 (Değişik:0607200425514 SResmi Gazete,51983md) Kamu gorevlileri, iş saatleri dışında veya işverenin izni ile iş saatleri icinde sendika veya konfederasyonların bu kanunda belirtilen faaliyetlerine katılmalarından dolayı farklı bir işleme tabi tutulamaz ve gorevlerine son verilemez denilmektedir Gerek ilgili yasalar, gerekse yerleşmiş Danıştay ictihatları gereği sendikal faaliyetten dolayı her hangi bir ceza yaptırımı uygulanamaz Yukarıda da belirttiğim uzere Danıştay Onikinci Dairesinin 20013307 E, 20014415 K sayılı kararı, Ankara 9İdare Mahkemesinin 20041013 E, 20041738 K Sayılı kararı, Edirne İdare Mahkemesinin 2004831 E, 20041836 K Sayılı kararı, Mersin İdare Mahkemesinin 20021295 E, 2003813 K Sayılı kararı, Manisa İdare Mahkemesinin 2004451 E, 2004862 K Sayılı kararı ve İstanbul 3İdare Mahkemesinin 1996509 E, 19981570 K Sayılı kararı uyarınca toplantı ve basın acıklamasına katılan ayrıca bir gun iş bırakma eylemine katılan memura disiplin cezası verilmesi 4688 sayılı Kanuna ve uluslararası sozleşmelere aykırı gorulmuştur Nitekim, 200514 sayılı Başbakanlık Genelgesi de sendikal faaliyetlere katılımdan dolayı kamu gorevlilerin mağdur edilmemesini bu bağlamda sendikaların hak ve cıkarlarını guvenceye almaktadır Butun bu yasal mevzuatlar ve mahkeme kararları birlikte değerlendirildiğinde sendikal hakların kullanılması niteliğindeki eylemler disiplin cezasını gerektirmemektedir Ayrıca, basın acıklamasının yapıldığı tarih ve saatte gorev yerimde bulunmadığıma dair bir tutanak bulunmamaktadır Yaptığım gorevin niteliği dikkate alındığında gerek hizmet alanım gerekse kurumsal işlevler bakımından herhangi bir sorun veya mağduriyet yaşandığına dair bir tespit de bulunmamaktadır Dolayısıyla, temel hak ve ozgurlukler arasında olduğu kuşkusuz olan, aynı zamanda anılan başbakanlık genelgeleriyle kullanılması ozendirilen hak ve ozgurluklerin kullanılmasının yaptırımlara neden olması hukuken kabul edilemez
SONUC :Yukarıda arz ve izah edilen ulusal ve uluslararası mevzuatlar ve emsal mahkeme kararları goz onune alınarak hakkımda başlatılan disiplin soruşturmasının sonlandırılması ve disiplin cezası tesis edilmemesini aksi halde her turlu yasal yollara başvuracağım hususunda gereğini saygılarımla arz ederim
Ad Soyad
 
Geri
Üst