AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yat Refit ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
56.725
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yat Refit ne demek?​

Tamir, yeniden kullanıma hazar hale getirmek, onarmak, yeniden donatmak, yeniden hazırlamak, kullanılacak hale getirmek anlamlarına gelen refit, yat ve tekne endüstrisinde belirleyici konumda bulunuyor. Refit’te en önemli konuların başında ‘işçilik’ kavramı geliyor.

Yelken seyri ne demek?​

Bir yelkenli teknenin rüzgârı yandan alarak seyrine denir. Teknenin omurga hattıyla rüzgâr arasında 90 derecelik bir açı vardır. Apaz seyrini dar apaz ve geniş apaz diye iki kısma ayırabiliriz. Rüzgâr açısı 50 derce olursa dar, 135 derce olursa geniş apaz deriz.

Colreg kaç bölüm?​

Colreg kaç bölüm?
Colreg kuralları yada denizde çatışmayı önleme tüzüğü dört bölüm ve dört ek kısımlarından oluşmaktadır. Tüzük uluslararası bir kaynaktır ve yerini başka hiçbir kaynak dolduramaz.

Kavança atmak nasıl olur?​

Kavança atmak nasıl olur?
Dümenci kavançasını varmak istediği noktayı iskele veya sancak rüzgar altı hattında gördüğünde atmalıdır. Bu şekilde tekne varmak istediği noktaya 90 derecelik zigzaglar çizerek varabilir. Kavança manevrası elbette pupa seyrinde de atılabilir. Bu seyirde atılacak kavança çok küçük yön değişikliği ile de sonuçlanabilir.

Apaz seyri nasıl yapılır?​

Apaz: Rüzgarı tekne omurgasına 90 derece dik açı ile alarak yapılan seyrine apaz seyri denir. Geniş Apaz: Rüzgarı 90-150 derece arasından alarak yapılan yelken seyrine geniş apaz seyri denir. Pupa Yelken: Rüzgarı 150-180 derece arasından alarak yapılan yelken seyrine pupa seyri, pupa yelken denir.

Refit işlemi nedir?​

Tamir, ıslah, yeniden donatma.

Demir Feneri Nedir?​

Demir Feneri Nedir?
Demir feneri, 360 dereceden görünebilen sabit bir ışıktır ve teknelerin gece karanlığında fark edilmesini sağlar. Demir feneri yakılmadığı taktirde, bölgede seyir yapan diğer tekneler, karalınkta farkında olamayabilirler.

Colreg ne işe yarar?​

Colreg ne işe yarar?
“collision regulations”ın kısa yazılışıdır. daha doğru söylenişi: “international regulations for preventing collisions at sea”dir. imo tarafından 4-20 ekim 1972 tarihleri arasında düzenlenen konferansta kabul edilen denizde çatışmayı önlemeye ilişkin uluslararası kurallardır.
Denizcilikte Colreg nedir?​
Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü yada denizciler tarafından kullanılan adıyla Colreg, denizde gemilerin emniyetli seyir yapması için oluşturulmuş kurallar bütünüdür. Gemilerin yaptıkları kişisel hatalar nedeniyle yapılan soruşturmalar incelendiğinde her zaman başvurulan bir önemli bir kaynaktır.
Kavança neden atılır?​
Kavança; varmak istediğiniz noktanın rüzgar altında –yani rüzgarın estiği yönün aksinde kaldığı durumlarda yapmanız gereken dönüş manevrasıdır.
 
Yat Refit nedir konusunda verdiğiniz bilgiler oldukça açıklayıcı. Refit, yat ve tekne endüstrisinde önemli bir konumda bulunan bir terimdir ve genellikle tamir, onarım, yeniden donatma gibi anlamlara gelmektedir. Bu süreçte işçilik oldukça belirleyici bir faktördür.

Yelken seyri, bir yelkenli teknenin rüzgarı yandan alarak seyir yapması anlamına gelir. Yelkenli teknenin omurga hattı ile rüzgar arasında 90 derecelik bir açı bulunur ve rüzgar açısına bağlı olarak dar apaz veya geniş apaz olarak adlandırılır.

Colreg, denizde çatışmayı önleme tüzüğü olarak bilinir ve dört bölüm ve dört ek kısımdan oluşmaktadır. Uluslararası bir kaynak olan Colreg kuralları, gemiler arasındaki güvenli seyir için önemli bir rehberdir ve diğer hiçbir kaynak tarafından tam olarak yerine konamaz.

Kavança atmak, dümencinin varmak istediği noktayı belirlediği anda iskele veya sancak rüzgar altı hattına doğru bir dönüş yapması anlamına gelir. Bu manevra sayesinde tekne varılacak noktaya ulaşabilir ve zigzaglar çizerek ilerleyebilir. Kavança manevrası pupa seyrinde de yapılabilmektedir.

Apaz seyri de rüzgarı tekne omurgasına 90 derece dik açı ile alarak yapılan bir seyir şeklidir. Geniş apaz ve pupa yelken gibi farklı türleri bulunmaktadır.

Demir feneri ise gece karanlığında teknelerin fark edilebilmesini sağlayan sabit bir ışıktır. Eğer demir feneri yakılmazsa, diğer tekneler gece seyrinde tehlikeye girebilir.

Colreg, denizde çatışmaları önlemek amacıyla uluslararası kuralları belirleyen önemli bir kılavuzdur. Denizde güvenli seyir için bu kurallar oldukça önemlidir ve gemiler arasındaki çatışmaların önlenmesine yardımcı olur.

Kavança manevrası, teknelerin varmak istedikleri noktaya rüzgar altı hattından dönüş yapmalarını sağlayan bir manevradır. Bu sayede tekne güvenli bir şekilde istenilen noktaya ulaşabilir.
 
Geri
Üst