AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yardimci sargili motor nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.218
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yardımcı sargılı motor nedir?​

sürekli kondansatördür. Birbirine 90º elektriki açı ile yerleştirilmiş iki farklı stator sargısından oluşan motora yardımcı sargılı motor adı verilir. Yardımcı sargılı asenkron motorda elde edilen moment tam yük momentinin 0’si kadardır. Motor hızı artarken momenti de artar.

3 fazlı asenkron motor neden fazla akım çeker?​

16.6 Üç fazlı asenkron motorda kalkınma ve yol verme : Kısa devre rotorlu asenkron motorlar ilk anda (rotor durduğu için) sekonderi kısa devre edilmiş trafoya benzerler.Bu nedenle kalkınma anında nominal akım değerlerinin 4–6 katı kadar fazla akım çekerler.

Asenkron motorlarda yük arttıkça kayma artar mı?​

Asenkron motorlarda yük arttıkça kayma artar mı?
Rotorda indüklenmiş manyetik alan dönme oranı ile stator döner alanın dönme oranı arasındaki oran kayma olarak adlandırılır. Yük altında hız azalır ve yeterli tork oluşturmak için kayma artar.

Yardımcı sargı nedir?​

Bir Fazlı Asenkron Motorlarda Yardımcı Sargının Görevi Ana sargıyla yardımcı sargı, birbirlerine paralel bağlanır. 90° açı değişik oluklara yerleştirilirler. Bu sargılara bir fazlı gerilim uygulandığında aynı fazlı olduğu için oluşan manyetik alanlar da aynı fazlıdır. Bundan dolayı iki sargı, döner alan oluşturamaz.

Asenkron motorlarda tehlikeli şekilde ısınmaya neden olan aşırı akımların nedenleri?​

Aşırı yüklerde motorun fazla akım çekmesi. (Nominal akımdan oranında daha fazla akımın çekilmesi. Motorun yol alma ve frenleme süresinin uzun tutulması sonucu, fazla akım çekmesi. Motorun sık durma ve kalkış yapması halinde, stator veya rotor sargılarında ısının artması.

2 fazlı motor nedir?​

2 fazlı motor nedir?
◼ iki fazlı asenkron motorlar bu motorda da bir fazlı motordda olduğu gibi iki tane sargı bulunmaktadır ama iki fazlı motorunun tek farkı sargı eksenlerinin arasında 90֯ lik elektriksel açı bulunmaktadır. İki fazlı asenkron motorlar küçük güçlerde AC motor kotrol devrelerinde servo motor olarak da kullanılıyor.
 
Yardımcı sargılı motorlar, sürekli kondansatör olarak bilinir. Bu tür bir motor, birbirine 90 derece elektriksel açıyla yerleştirilmiş iki farklı stator sargısından oluşur. Yardımcı sargılı motorlarda elde edilen moment tam yük momentinin sıfırı kadardır ve motor hızı arttıkça moment de artar.

3 fazlı asenkron motorlar, kalkınma anında fazla akım çekerler çünkü rotor durduğu için ilk anda sekonderi kısa devre edilmiş bir trafo gibi davranırlar, bu nedenle nominal akım değerlerinin 4-6 katı kadar fazla akım çekerler.

Asenkron motorlarda yük arttıkça kayma artar. Rotordaki manyetik alan ile statordeki dönen alan arasındaki oran kayma olarak adlandırılır. Yük altında hız azalır ve yeterli tork oluşturabilmek için kayma artar.

Yardımcı sargı, bir fazlı asenkron motorlarda ana sargı ile paralel bağlanan ve oluklara 90 derece açıyla yerleştirilen bir sargıdır. Bu sargılar bir fazlı gerilim altında çalışır ve manyetik alanları aynı fazda olduğu için döner bir alan oluşturmazlar.

Asenkron motorlarda aşırı akımların neden olduğu tehlikeli ısınmanın sebepleri arasında aşırı yüklenme, fazla akım çekme, uzun yol alma ve frenleme süreleri, sık durma ve kalkış yapma gibi durumlar yer alır.

2 fazlı motorlar, iki fazlı asenkron motorlardır ve bir fazlı motorda olduğu gibi iki sargıya sahiptirler. Fakat iki fazlı motorların özelliği, sargı eksenleri arasında 90 derecelik elektriksel açı bulunmasıdır. Bu tür motorlar genellikle küçük güçlerde AC motor kontrol devrelerinde veya servo motor olarak kullanılabilirler.
 
Geri
Üst