AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yapilandirmacilik nasil ortaya cikmistir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yapılandırmacılık nasıl ortaya çıkmıştır?​

Yapılandırmacılık, 18. yüzyılda yaşamış Vico’nun yazılarında ve düşüncesinde ilk olarak ortaya çıkmış ve 20. yüzyılda Von Glasserfeld, Piaget, Vygotsky ve Bruner’in çalışmalarıyla şekillenmiş ve bugünkü yapısına ulaşmıştır.

Bilgiyi yapılandırmak ne demek?​

Yapılandırmacılık, bilginin biriktirilmesi ve ezberlenmesi değil, düşünme ve analiz etme ile ilgilidir. Yapılandırmacı öğrenmede asıl olan bilginin öğrenen tarafından alınıp kabul görmesi değil, bireyin bilgiden nasıl bir anlam çıkardığıdır. Bilgi, öğrenenin varolan değer yargıları ve yaşantıları tarafından üretilir.

Yapılandırmacı dünya görüşü nedir?​

Yapılandırmacı dünya görüşü nedir?
Yapılandırmacı yaklaşımın; bilgi, gerçeklik, öğrenme, öğrenmenin nasıl gerçekleştiği, bilgi elde etme sürecinde deneyimler, duyumlar ve aklın rolü ile ilgili görüşlerinin felsefe ve bilim tarihindeki dayanaklarının ortaya konmasına fırsat sunulması hedeflenmektedir.

Tam öğrenme modeli kime ait?​

Tam öğrenme modeli, Bloom tarafından ortaya atılmış olup okuldaki öğrenci başarısını %90’a çıkarmayı hedefleyen bir öğretim sürecini ele alır. Eğitim bilimleri sınavında öğretim yöntem ve teknikleri dersi içerisinde yer alan bir konudur.

Yapılandırmacılık modeli nedir?​

Yapılandırmacı kurama göre, birey eski bilgilerinin üzerine yeni bilgileri ekleyerek diğer bilgileri kullanır. Bireydeki bilgi birikiminin ilerlemesi eski bilgilerin üzerine yeni bilgilerin eklenmesi ile oluşmaktadır. Aynı zamanda bu bireyin olaylar arasında ilişki kurmasını ve anlamlandırmasını da sağlamaktadır.

Tam öğrenme modelinin temel değişkenleri nelerdir?​

Tam öğrenme modelinin temel değişkenleri nelerdir?
Tam öğrenme modeli, Bloom tarafından ortaya atılmış olup okuldaki öğrenci başarısını %90’a çıkarmayı hedefleyen bir öğretim sürecini ele alır….
- Öğrenci niteliği. Bilişsel giriş davranışları;
- Öğretim hizmetlerinin niteliği.
- Öğrenme ürünleri.
 
Yapılandırmacılık, aslında tarihsel bir süreç sonucu gelişen bir öğrenme teorisi olarak karşımıza çıkmaktadır. 18. yüzyılda Vico'nun düşünceleriyle başlayan bu süreç, 20. yüzyılda Von Glasserfeld, Piaget, Vygotsky ve Bruner gibi önemli isimlerin çalışmalarıyla şekillenmiş ve günümüzdeki yapısına ulaşmıştır.

Bilgiyi yapılandırmak ise sadece bilgilerin ezberlenmesini ya da biriktirilmesini değil, bireyin düşünme, analiz etme ve varolan bilgileri kendi deneyimleri ve değer yargılarıyla birleştirerek anlamlandırmasını vurgular. Yapılandırmacı öğrenme, öğrenenin bilgiyi nasıl anladığı ve yorumladığı üzerine odaklanır.

Yapılandırmacı dünya görüşü ise bilgi, gerçeklik, öğrenme süreci, bilginin elde edilmesi gibi konularda yapılandırmacı yaklaşımın felsefi ve bilimsel dayanaklarının ortaya konmasını amaçlar. Bu perspektif, bireyin deneyimleri, duyumları ve aklının rolünü vurgular ve bilginin öğrenen tarafından aktif şekilde inşa edildiğini savunur.

Tam öğrenme modeli ise Bloom tarafından öne sürülmüş bir öğretim yaklaşımıdır. Öğrenci başarısını %90'a çıkarmayı hedefleyen bu modelin temel değişkenleri, öğrenci niteliği, öğretim hizmetlerinin niteliği ve öğrenme ürünleri gibi faktörlerdir. Bu model bireyin öğrenme sürecinde etkili bir şekilde bilgiyi yapılandırmasına ve anlamlandırmasına yardımcı olmayı amaçlar.

Sonuç olarak, yapılandırmacılık ve tam öğrenme modeli gibi öğrenme teorileri, bireyin aktif katılımını, deneyimlerini ve anlamlandırma süreçlerini ön planda tutarak daha derin ve etkili bir öğrenme deneyimi sunmayı hedefler. Bu teoriler, eğitimde öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek ve geliştirmek adına önemli birer araç olarak karşımıza çıkar.
 
Geri
Üst