AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yapilandirmaci yaklasimin ozellikleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.884
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yapılandırmacı yaklaşımın özellikleri nelerdir?​

Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur. Öğrenenin etkin rol aldığı bu yaklaşımda sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirlerini savunma, kurma, sorgulama ve fikir paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım söz konusudur.

Yapılandırmacı model nedir?​

Yapılandırmacı model nedir?
Yapılandırmacı kurama göre, birey eski bilgilerinin üzerine yeni bilgileri ekleyerek diğer bilgileri kullanır. Bireydeki bilgi birikiminin ilerlemesi eski bilgilerin üzerine yeni bilgilerin eklenmesi ile oluşmaktadır. Aynı zamanda bu bireyin olaylar arasında ilişki kurmasını ve anlamlandırmasını da sağlamaktadır.

Oluşumcu yaklaşım nedir?​

Oluşturmacı yaklaşım modelinde öğrencilerin, öğretmen tarafından belirlenecek bir problemin çözümüne, tüm teknoloji kaynaklarını kullanarak ulaşmaları, kendi öğrenmelerini oluşturmalarında yardımcı olur (5). Teknoloji, bilimsel bilgi ya da diğer düzenlenmiş bilgilerin işe koşulmasını sağlayan uygulamalardır (6).

Yapılandırmacılık nedir örnek?​

Yapılandırmacılık nedir örnek?
Yapılandırmacılık; bireyin aktif olarak, öğretmen rehberliğinde bilgiyi oluşturmasını savunan bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu çalışmada yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yapılan bir uygulamanın ayrıntıları verilerek, uygulama sonucunda yapılan değerlendirme üzerinde durulmuştur.

Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı nedir?​

Yapılandırmacılık, bilginin öğrenen tarafından oluşturulduğu, her öğrenenin dışarıdan aldığı yeni bilgi ile sahip olduğu bilgileri ilişkilendirerek öğrendiği fikri üzerine odaklanmıştır. Bilginin öğrenciler tarafından pasif bir şekilde algılandığına inanılırsa öncelik bilginin öğrencilere doğrudan aktarılması gerekir.

7 E modelinin 6 aşaması nedir?​

7 E modelinin 6 aşaması nedir?
Eğitimdeki 7E Modeli yedi aşamadan oluşur: teşvik etme, keşfetme, açıklama, genişletme, kapsamına alma, değiştirme ve inceleme-sınama aşmalarından oluşur.

Yapılandırmacı öğretmen nasıl olmalıdır?​

Yapılandırmacı kuramda öğretmen, bir otorite olarak sınıfta bulunmaz; öğretmenin asıl görevi öğrencileri gözlemek ve onları yönlendirmektir (Şaşan, 2002). Öğretmenler, problemi öğrenenler için çözmek yerine öğrencinin çözümlemesi için ortam hazırlar (Brooks ve Brooks, 1999).

7r modeli nedir?​

7r modeli nedir?
 
Yapılandırmacı yaklaşımın temel özellikleri şunlardır:

1. **Bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması:** Yapılandırmacılıkta öğrenme, bilginin sadece tekrar edilmesi değil, öğrencilerin mevcut bilgileri üzerine yeni bilgiler ekleyerek, bilgiyi yeniden yapılandırarak öğrenmesini sağlar.

2. **Öğrenenin etkin katılımı:** Öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşımda sadece dinleyici veya okuyucu olması değil, tartışma, fikirlerini savunma, sorgulama, kurma gibi etkinliklere katılarak öğrenme sürecine aktif şekilde dahil olmaları esastır.

3. **Olaylar arasında ilişki kurma ve anlamlandırma:** Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilerin olaylar arasında ilişki kurarak, bilgileri anlamlandırarak öğrenmelerini teşvik eder.

4. **Bireyin bilgi birikiminin ilerlemesi:** Bu yaklaşıma göre bireyin bilgi birikimi, eski bilgilerinin üzerine yeni bilgilerin eklenmesiyle gelişir ve bireyin öğrendiği bilgiler arasında ilişki kurmasıyla zenginleşir.

Yapılandırmacı model ise, bireyin mevcut bilgilerini kullanarak yeni bilgileri eklediği, bilgi birikiminin sürekli olarak geliştiği bir öğrenme yaklaşımını ifade eder. Bu modelde bireyin olaylar arasında ilişki kurması ve anlamlandırması ön plandadır.

Öğrencilerin kendi öğrenmelerini oluşturduğu oluşturmacı yaklaşım modelinde, öğrencilere belirlenen bir problemin çözümü için tüm teknoloji kaynaklarıyla desteklenerek kendi öğrenmelerini yapmaları teşvik edilir. Bu modelde teknoloji, öğrencilerin bilgiyi işlerken kullanabileceği araçlar olarak önemli bir rol oynar.

Yapılandırmacılık örnekleri genellikle öğrencilerin aktif olarak bilgiyi oluşturduğu senaryolar veya projeler üzerinde yoğunlaşır. Öğretmenler rehberlik ederken öğrencilere fırsatlar sunar ve onların tartışmalarını, fikirlerini sorgulamalarını teşvik eder.

Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı, bilginin öğrenenler tarafından aktif bir şekilde oluşturulduğu ve öğrencilerin mevcut bilgileri ile yeni bilgileri ilişkilendirerek öğrendiği bir yaklaşımı ifade eder. Öğrencilerin pasif bir şekilde bilgiyi alması yerine, aktif olarak bilgiyi işleyerek öğrenmeleri hedeflenir.

Eğitimdeki 7E Modeli ise, teşvik etme, keşfetme, açıklama, genişletme, kapsamına alma, değiştirme ve inceleme-sınama aşamalarından oluşmaktadır. Bu aşamalar öğrencilere kapsamlı ve etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için tasarlanmıştır.

Yapılandırmacı öğretmenin rolü ise, öğrencilerin öğrenme sürecinde rehberlik eden, onları yönlendiren ve destekleyen bir rolü ifade eder. Öğretmen, öğrencilere problem çözmeleri için ortam hazırlarken doğrudan çözümü sunmaz, onların düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirmeye odaklanır.

7R modeli hakkında detaylı bir bilgiye sahip değilim. Eğer bu modele dair daha fazla bilgi verirseniz, size yardımcı olabilirim.
 
Geri
Üst