AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yapilandirmaci yaklasimin hedefleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
133.004
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yapılandırmacı yaklaşımın hedefleri nelerdir?​

Yapılandırmacı yaklaşımda amaç, öğrenenlerin ne yapacaklarını önceden belirlemek değil, bireylere araçlar ve öğrenme materyalleri ile öğrenmeye kendi istekleri doğrultusunda yön vermeleri için fırsatlar vermektir (Erdem, 2001: 58).

Yapılandırılmış öğretim nedir?​

Yapılandırmacı Eğitim: Bilginin öğrenci tarafından yapılandırılmasına oluşturulmasına,yorumlamasına ve geliştirmesine fırsat verir. Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur.

Yapılandırılmış program nedir?​

Yapılandırılmış program nedir?
– Yapılandırmacılıkta eğitim ortamında hedef öğrenenin bilgiyi temelden kurmasıdır. – Yapılandırmacılıkta programın öğelerinden biri olan hedefler eğitim felsefelerine dayalı olarak belirlenir. – Hedef belirlemede öğrenenlerin bakış açıları ve geçmiş yaşantıları rol oynar.

Yapılandırmacı öğrenmenin özellikleri nelerdir?​

Yapılandırmacı öğrenmenin özellikleri nelerdir?
Yapılandırmacı Öğrenme Modelinin Özellikleri
- Öğrenme aktiviteleri ve öğretim, önemli konular etrafında toplanır.
- Önceden öğrenilmiş olanlar, bu modelde çok önemlidir.
- Önceden öğrenilenlerin yeterliliği sınanmalıdır.
- Bu modelde belirsizliğe ve karmaşıklığa yer vardır.
- Öğrenme yeni keşiflere götürür.

Yapılandırmacı eğitim felsefesi nedir?​

Yapılandırmacılık, önceden öğrenilenlerle entegre ederek öğrendiğimizi ve bilgi öznel olduğundan öğrenenin kendisinin öğrenmesi için öğretenin yapılandırmacı(öğrenene rehber) olması gerektiğini savunan eğitim felsefesi akımıdır.

Yapılandırmacılık Nedir Eğitim Bilimleri?​

Yapılandırmacılık, bireyin nasıl anladığını ve öğrendiğini açıklayan bilginin doğasına ilişkin bir anlayıştır. Temel hareket noktası pragmatizmdir. Pragmatizm: Bir bilginin doğruluğu yararlı olduğu kadardır. Yüzde yüz doğru bilgi olmadığı gibi, bilginin doğruluğun niteliği toplumdan topluma değişir.

Yapılandırmacı eğitim modeli nedir?​

Yapılandırmacı eğitim modeli nedir?
Yapılandırmacılık, bilginin öğrenen tarafından oluşturulduğu, her öğrenenin dışarıdan aldığı yeni bilgi ile sahip olduğu bilgileri ilişkilendirerek öğrendiği fikri üzerine odaklanmıştır. Bilginin öğrenciler tarafından pasif bir şekilde algılandığına inanılırsa öncelik bilginin öğrencilere doğrudan aktarılması gerekir.
 
Yapılandırmacı yaklaşımın hedefleri şunlardır:

1. **Öğrenen Merkezli Eğitim:** Yapılandırmacı yaklaşımda, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini kontrol etmeleri ve bilgiyi anlamaları teşvik edilir. Öğrencilerin ilgi alanları, becerileri ve ihtiyaçları dikkate alınarak öğrenme ortamı oluşturulur.

2. **Özgür İrade ve Seçim:** Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilere kendi öğrenme süreçlerinde özgür iradeleriyle karar vermeleri için olanaklar sunar. Öğrencilere seçim yapma, keşfetme ve deneyimleme fırsatları verilir.

3. **Bilgiyi Yapılandırma:** Yapılandırmacı eğitimde amaç, öğrencilerin bilgiyi sadece ezberlemek yerine, onu anlamalarını ve kendi deneyimleriyle ilişkilendirmelerini sağlamaktır. Bu sayede öğrenciler bilgiyi daha derinlemesine öğrenirler.

4. **Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerilerinin Gelişimi:** Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilere problem çözme becerileri kazandırmayı ve eleştirel düşünmelerini teşvik etmeyi amaçlar. Öğrencilerin gerçek hayattaki sorunlara yaratıcı çözümler bulmaları teşvik edilir.

5. **Aktif Katılım:** Yapılandırmacı eğitimde öğrencilerin pasif dinleyiciler olmaktan ziyade, aktif katılımcılar olmaları hedeflenir. Öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunmaları ve kendi öğrenmelerini yönlendirmeleri teşvik edilir.

6. **İşbirliğine Dayalı Öğrenme:** Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenciler arasında işbirliğini teşvik eder. Öğrencilerin birbirlerinden öğrenmeleri, farklı bakış açılarıyla konuları ele almaları ve birlikte çözüm geliştirmeleri önemsenir.

Bu hedefler doğrultusunda, yapılandırmacı eğitim öğrencilere daha derinlemesine öğrenme deneyimleri sunmayı ve onları sadece bilgiyi ezberlemekle değil, onu anlamak ve kullanmakla da donatmayı amaçlar.
 
Geri
Üst