AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yapilandirmaci ogrenme kurami kim?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yapılandırmacı öğrenme kuramı kim?​

Bu yaklaşım Wittrock tarafından geliştirilmiş olup , Ausubel’in öğrenmeyi etkileyen en önemli etken öğrencinin mevcut bilgi birikimidir, yeni öğrenilen bilgiler bunlar üzerine inşa edilir düşüncesi üzerine odaklanmıştır.

Vygotsky göre yapı iskelesi nedir?​

VYGOTSKY Yapı İskelesi ( Destekleyici yapılama ) : Yakınsal gelişim alanı içinde özel bir kavramdır. Öğrenmenin başlangıcında bir unsura çok ihtiyaç duyarız öğrenme oldukça bu ihtiyacımız azalır . Bisiklet sürmeyi babasından öğrenen bir çocuk için babası yapı iskelesidir.

Yapılandırmacı kuramın öğrenme yaklaşımı nedir?​

Yapılandırmacı kuramın öğrenme yaklaşımı nedir?
Yapılandırmacı öğrenmeyi, Yurdakul (2007) ise, bilgiyi bireyin eylemleriyle ve bu eylemlerden edindiği deneyimlerle ilişkili bir süreç olarak ele almaktadır. Yapılandırmacı öğrenme kuramı, öğrenci üzerinde odaklanır ve öğrencinin kendi kavramlarını ve problem çözümlerini inşa eder.

Aktif öğrenme modeli kimin?​

Birlikte Öğrenme. Bu yöntem Johnson tarafından geliştirilmiştir (1991).

Yapılandırmacı yaklaşımı ilk defa ortaya atan araştırmacı kimdir?​

Yeni bir anlayışla temellendirilmiş olmasına karşın yapılandırmacı öğrenmenin temel fikri Piaget tarafından mevcut bilgi teorileri ve bilgi felsefesi konularını yetersiz bulunması nedeniyle oluşturulmuştur.

Yapı iskelesi nedir tıp?​

Yapı iskelesi nedir tıp?
lev vygotsky’ye ait bir kavramdir. bir cocugun erken doneminde verilecek destegin ileriye dogru gitgide azaltilmasi ve cocuk yetkinlestiginden sonra destegin verilmemesi anlamina gelen bilissel gelisim kavrami.

Yapı iskelesi kuramı nedir?​

a) Yapı iskelesi kurma: Çocuğun etrafında bulunup ona bilgi ve deneyim edinme konusunda yardımcı olanların çocuğa verdiği desteğe denir. Çocuk tek başına bir şeyler öğrenebilir fakat yetişkin desteğiyle daha fazla ve ayrıntılı öğrenir.

Yapılandırmacı yaklaşım nedir örnek?​

Yapılandırmacılık; bireyin aktif olarak, öğretmen rehberliğinde bilgiyi oluşturmasını savunan bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu çalışmada yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yapılan bir uygulamanın ayrıntıları verilerek, uygulama sonucunda yapılan değerlendirme üzerinde durulmuştur.

Aktif öğrenme kuramı nedir?​

Aktif öğrenme kuramı nedir?
Aktif öğrenme öğrencilerin aktif olarak doğru bilgiyi ve farklı fikirleri edindiği; ders boyunca görev ve aktivitelerin tamamlanması için gerekli becerileri kazanma ya da geliştirme ile ilgilendiği bir süreçtir. Öğrenme sürecinde öğrenciyi içine alan herhangi bir aktivite için aktif öğrenme denilebilir.

Yapılandırmacı yaklaşım ne zaman ortaya çıktı?​

Özet. Ülkemizde 2005–2006 öğretim yılından itibaren yürürlüğe giren program, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak geliştirilmiştir.
 
Yapılandırmacı öğrenme kuramı, öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerinden yola çıkarak yeni bilgileri yapılandırmalarını ve anlamlandırmalarını teşvik eden bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımın temelinde öğrencinin öğrenme sürecinde etkin rol alması ve kendi kavramlarını oluşturması ön plandadır. Ausubel’in vurguladığı gibi, öğrenme sürecinde öğrencinin var olan bilgi birikimi yeni bilgileri öğrenirken temel aldığı yapı taşıdır.

Vygotsky'nin "yapı iskelesi" kavramı da öğrenme sürecinde destekleyici yapılandırma olarak tanımlanabilir. Yakınsal gelişim alanı içinde yer alan bu kavram, öğrenmenin başlangıcında öğrencinin ihtiyaç duyduğu destek unsurlarını temsil eder. Zamanla, öğrenci bu destekten bağımsız hale gelir ve kendi başına öğrenme sürecini sürdürebilir hale gelir. Örneğin, bisiklet sürmeyi öğrenirken babasından destek alan bir çocuk için babası bir yapı iskelesi görevi görebilir.

Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin bilgiyi eylemleriyle ve deneyimleriyle ilişkilendirerek öğrendiği bir süreci tanımlar. Öğrenci merkezlidir ve kendi kavramlarını ve problem çözümlerini inşa eder. Bu yaklaşım, öğrencilerin pasif bilgi alıcıları olmaktan ziyade aktif katılımcıları olmalarını teşvik eder.

Aktif öğrenme modeli, öğrencilerin doğrudan katılımını ve etkileşimini içeren bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğrencilerin bilgiyi aktif olarak edinmelerini sağlar ve görevleri yerine getirirken gerekli becerileri kazanmalarını hedefler.

Yapılandırmacı yaklaşımın kökenleri, Piaget'in mevcut bilgi teorileri ve bilgi felsefesi konularını yetersiz bulmasıyla başlamaktadır. Bu yaklaşım, öğrencilerin kendi bilgilerini inşa etmeleri ve öğrenme sürecinde etkin rol almaları gerektiğine odaklanır.

Aktif öğrenme kuramı, öğrencilerin ders içinde farklı aktivitelerle etkileşime geçerek bilgi edinmelerini ve becerilerini geliştirmelerini önemseyen bir yaklaşımdır. Öğrencilerin pasif bir şekilde bilgiyi alması yerine aktif olarak katılım göstermeleri ve öğrenme sürecine dahil olmaları teşvik edilir.

Yapılandırmacı yaklaşımın Türkiye'deki uygulamalarının 2005-2006 öğretim yılından itibaren yapıldığı belirtilmektedir. Bu süreçte, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak yeni eğitim programları oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Bu yaklaşım sayesinde öğrencilerin aktif katılımı ve kendi bilgi yapılarını oluşturması desteklenmiştir.
 
Geri
Üst