AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yapi iskelesi nedir vygotsky?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.910
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yapı iskelesi nedir vygotsky?​

VYGOTSKY Yapı İskelesi ( Destekleyici yapılama ) : Bisiklet sürmeyi babasından öğrenen bir çocuk için babası yapı iskelesidir. Babası bırakırsa çocuk yere düşer. Fakat çocuk öğrendikçe babasına olan ihtiyaç azalır.

Yakınsal gelişim alanı nedir?​

Yakınsal gelişim alanı, bir öğrencinin yardım almadan neler yapabileceği ile öğretmen veya o konuda uzman bir yetişkinden destek ve cesaretlendirme ile ne elde edebileceği arasındaki farkı ifade ediyor.

Sosyo kültürel bilişsel gelişim Kuramı Nedir?​

Sosyo kültürel bilişsel gelişim Kuramı Nedir?
Vygotsky Bilişsel Gelişim Dönemleri Vygotsky’e göre bireyin gelişiminde özellikle 24 aya kadar doğal çizgi dediğimiz gelişim söz konusudur. Fakat 2 yaşından sonra birey artık kültürel çizgi dediğimiz alana geçer. Vygotsky’ ın gelişimin kaynağı olarak psikolojik süreçleri değil çevreyi ön plana aldığı görülmektedir.

Bilişsel gelişimde sosyal etkileşimlere ve kültüre daha çok önem veren kuramcı kimdir?​

Vygotsky’nin düşünceleri ve görüşleri etrafında oluşturulmuş olan sosyo-kültürel yapılandırmacılığın temel önermesi, bilişin gelişmesinde sosyal etkileşimin önemli bir yerinin olduğudur. Bu anlamda Vygotsky bilişsel gelişim sürecinde daha çok toplumsal köken ve bu türden dinamikler üzerine vurgu yapar.

Yapı iskelesi nedir çocuk gelişimi?​

İskelet Kurma ( Yapı İskelesi / Destek Olma ) nedir? Çocuğun etrafında bulunup ona bilgi ve deneyim edinme konusunda yardımcı olanların çocuğa verdiği desteğe denir. Çocuğun bilgi ve becerisi arttıkça destek azaltılabilir.

Vygotsky nin Yakınsal gelişim alanı nedir?​

Vygotsky nin Yakınsal gelişim alanı nedir?
Vygotsky “Yakınsak Gelişim Alanı”dan bahseder. Yakınsak Gelişim Alanı, çocuğun tek başına başarabilmesi zor olan, fakat yetişkinlerle veya daha yetkin akranlarıyla etkileşim ile başarılabilen becerileri ifade eder.
Vygotsky bilişsel gelişimi nasıl açıklar?​
Vygotsky, işaretler teorisinde çocukların dili nasıl içselleştirdiğini açıklamıştır. Ona göre toplumsal işaret sistemi olan dil, rakamlar, haritalar vb. etkenlerin çocukların bilişsel gelişimde etkisi vardır. Vygotsky dili düşünme aracı olarak tanımlar. Dilin öncelikli görevi iletişim kurmaktır.
Vygotsky sosyo kültürel gelişim kuramı nedir?​
Vygotsky’nin sosyokültürel kuramı, bilişsel gelişim üzerinde kültür, çevre ve dilin etkisinden söz eder. Sosyokültürel faktörler çocuğa uygun deneyim ortamları sağlar ve birey çevresi ile etkileşime girdiği ölçüde; algı, dikkat, bellek gibi bilişsel süreçleri gelişim gösterir (Berk, 2003).

Sosyokültürel yaklaşım nedir kısaca?​

Sosyokültürel yaklaşım nedir kısaca?
Aynı anda toplum ile beraber toplumsal bir grubu ele alan, kendine özgü bu kültürü ilgilendiren anlama sosyokültürel denir. Herhangi bir toplum içerisindeki sosyal çevrenin ve sosyal yapının kültürel olarak ele alınması şeklinde de ifade etmek mümkün.

Gelişim ile ilgili Jean Piaget ve Lev Vygotsky neler söylemiş?​

Bu nedenle, Vygotsky düşünce ve dil gelişimi modelini, Piaget’nin yaptığı “otistik, benmerkezci, sosyal” sıralamanın tersine, “sosyal, benmerkezci ve içsel konuşma” şeklinde kurmuş; düşünce ve konuşmanın gelişiminde, bireysellikten sosyalliğe değil, sosyallikten bireyselliğe doğru bir gidişatın olduğunu belirtmiştir.

Vygotsky kimdir kuramı?​

Vygotsky bilşsel gelişim ile ilgili sosyal bir kuram oluşturmuş ve Piaget’in kuramına karşı çıkmıştır. Vygotsky bilişsel gelişimi açıklarken içselleştirme, yakınsak gelişim alanı ve destekleyici kavramlarını kullanır. Vygotsky’ e göre bilişsel gelişimin kaynağı, kişisel psikolojik süreçler değil sosyal çevredir.

Vygotsky ye göre çocuğun sesli bir şekilde başkaları ile anlamlı bir diyalog içerisinde olmadan kendi kendine konuşmasına ne ad verilir?​

Vygotsky ye göre çocuğun sesli bir şekilde başkaları ile anlamlı bir diyalog içerisinde olmadan kendi kendine konuşmasına ne ad verilir?
Özel Konuşma (Benmerkezi Konuşma – Ben İçin Konuşma) Çocuk yüksek sesle ve kendi kendine konuşur. Çocuk bir problemle karşılaştığında özel konuşma sayesinde kendine rehberlik eder ve problemlerin çözümünü kolaylaştırır. Vygotsky benmerkezci konuşmanın ortadan kaybolmadığını savunur.
 
Vygotsky'nin yapı iskelesi kavramı, çocuğun gelişiminde destekleyici bir yapı oluşturan çevresel unsurları ifade eder. Örneğin, bisiklet sürmeyi öğrenen çocuk için babası bir yapı iskelesi gibidir; çocuk babasının desteği olmadan düşebilirken, zamanla öğrenerek bağımsızlığını kazanır. Bu kavramda, çocuğun etrafındaki kişilerden aldığı desteğin zamanla azalacağı ve çocuğun kendi beceri ve bilgisini geliştireceği vurgulanmaktadır.

Yakınsal gelişim alanı ise bir öğrencinin tek başına yapamadığı ancak destek ve cesaretlendirme ile başarabileceği becerileri ifade eder. Bu alan, öğrencinin potansiyelini gösterirken, destek ve rehberlik ile öğrencinin becerilerini daha ileri seviyeye taşıyabileceği bir alandır.

Sosyo-kültürel bilişsel gelişim kuramına göre ise Vygotsky, bireyin gelişiminde sosyal etkileşimlerin ve kültürün önemli rol oynadığını belirtir. Bireyin çevresiyle etkileşim halinde olması, dilin, kültürün ve toplumsal deneyimlerin bilişsel gelişime katkı sağladığını vurgular. Bu kuramda, bireyin çevresiyle etkileşim içinde olduğu süreçte bilişsel yeteneklerini geliştirdiği ve öğrenme sürecinin sosyal etkileşimlerle şekillendiği ifade edilir.

Vygotsky'nin yakınsal gelişim alanı kavramı da, çocuğun tek başına zorlanabileceği ancak daha yetkin kişilerle etkileşimde bulunarak başarabileceği becerileri tanımlar. Bu alanda, çocuğun potansiyeli ve yetenekleri destek ve rehberlikle geliştirilebilir.

Vygotsky'nin bilişsel gelişimi, dilin önemini vurgulayarak çocukların bilişsel süreçleri nasıl içselleştirdiğini açıklar. Dilin, düşünme aracı olarak kullanıldığı ve iletişimin yanı sıra bilişsel süreçleri etkilediği belirtilir.

Son olarak, Vygotsky'nin sosyo-kültürel gelişim kuramı bireyin çevresi, kültürü ve sosyal etkileşimlerin bilişsel gelişim üzerindeki etkilerini vurgular. Çocuğun çevresi ve sosyal ilişkileri, algı, dikkat ve bellek gibi bilişsel süreçlerini geliştirmesinde önemli rol oynar.

Vygotsky'nin bilişsel gelişim sürecinde öne çıkardığı sosyal etkileşimler ve kültürel faktörler, bireyin gelişimini şekillendiren temel unsurlardır. Bu bağlamda, Vygotsky'nin kuramları, çocuk gelişimi ve eğitim alanında önemli bir yere sahiptir.
 
Geri
Üst