AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Yansitici dusunme ve yansitici ogretim nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yansıtıcı düşünme ve yansıtıcı öğretim nedir?​

Yansıtıcı öğretim, başkalarının duygularına önem vermeyi ön plana çıkaran, öğretimde yapılandırmacılığı önemseyen bir sorgulama yaklaşımı ve yaratıcı sorun çözme etkinlikleri olarak tanımlanır (Yorulmaz, 2006). Yansıtıcı öğretim araştırmaya dayalıdır ve sistematik olarak deneyimlerin sorgulanmasıyla başlar.

Yansıtıcı düşünme yazısı nedir?​

Yansıtıcı düşünme yazısı nedir?
Yansıtıcı Yazma, geçmiş deneyimlerin kişinin görüş ve yaklaşımlarında ne şekilde bir değişim gerçekleştirmiş olduğunun anlatıldığı değerlerin, duyguların, yorumların ve kişisel bir dilin kullanıldığı bir yazım türüdür.

Yansıtıcı gözlem ne demek?​

Yansıtıcı gözlem ne demek?
yasantisal ogrenme asamalarindan biri. izleyerek ogrenilir. dusunce ve olaylar dikkatlice takip edilerek farkli perspektiflerden degerlendirme surecidir. ornegin, ogrenilenlerin ozunu kavrayarak “ne” sorusundan cok, “nasil” ve “neden” sorularina yanit aranmasi.

Yansıtıcı öğretmen eğitimi nedir?​

Ünver (2003, s. 17) öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi, “öğretmenin öğretim yöntemi ve düzeyine ilişkin olumlu ve olumsuz durumları ortaya çıkarmaya ve sorunları çözmeye yönelik yürüttüğü düşünme süreci” olarak açıklamaktadır.

Yansıtıcı düşünme etkinlikleri nedir?​

Yansıtıcı düşünme etkinlikleri nedir?
Yansıtıcı düşünce bir bakıma çevresine, karmaşık, farklı durumlara, olaylara, olgulara duyarlık, kuşku duymak, irkilme, duraksama ile başlamaktadır. İkinci evrede ileri sürdüğü tanımları, ilişkileri kabul ya da reddetmeye yarayan bir inceleme ya da araştırma etkinliğini gerçekleştirmektir.

Yansıtıcı düşünme etkinliği nedir?​

Yansıtıcı düşünme etkinliği nedir?
Yansıtıcı düşünme ilk kez Dewey tarafından ortaya atılmıştır. Dewey yansıtıcı düşünmeyi; “herhangi bir inancın veya bilginin, detaylı, kesin ve sürekli bir şekilde incelenmesi” şeklinde tanımlamaktadır (Dewey, 1910, 5).
Yansıtma eğitimi nedir?​
Yansıtıcı öğretim öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkileşimini sağ- lar ve sosyal/aktif bir öğrenme ortamı oluşturulmasını destekler (Şahin, 2010). Yansıtıcı öğretimde öğrenci ve öğretmen arasında olumlu ve etkili bir iletişim mev- cuttur.
 
Yansıtıcı düşünme ve yansıtıcı öğretim kavramları, öğrenme sürecinde bireyin deneyimlerini sorgulamasını ve değerlendirmesini sağlayan önemli yaklaşımlardır. Yansıtıcı öğretim, öğrencilerin duygularını anlamaya ve deneyimlerini sorgulamaya odaklanarak yapılandırmacı bir öğretim yöntemi olarak değerlendirilir. Araştırmaya dayanan bu yaklaşım, deneyimlerin derinlemesine incelenmesiyle başlar ve yaratıcı sorun çözme etkinliklerini içerir.

Yansıtıcı düşünme yazısı, bireyin geçmiş deneyimlerini ve bu deneyimlerin nasıl görüş ve yaklaşımlara dönüştüğünü anlattığı bir yazım türüdür. Değerlerin, duyguların, yorumların ve kişisel bir dilin kullanıldığı bu yazılar, bireyin içsel düşüncelerini ve refleksiyon sürecini ifade etmesine olanak tanır.

Yansıtıcı gözlem ise yaşantısal öğrenme süreçlerinden biri olup, izleyerek öğrenmenin bir bileşenidir. Düşünceler ve olaylar dikkatlice gözlemlenir ve farklı perspektiflerle değerlendirilir. Öğrenilen konuların neden ve nasıl olduğu sorularına odaklanarak derinlemesine anlayış geliştirme sürecini ifade eder.

Yansıtıcı öğretmen eğitimi, öğretmenin öğretme yöntemlerini ve düzeyini değerlendirerek olumlu ve olumsuz durumları ortaya çıkarma ve sorunları çözmeye yönelik düşünme sürecini ifade eder. Bu süreç, öğretmenin öğretim pratiğini eleştirel bir şekilde gözden geçirmesini ve geliştirmesini sağlar.

Yansıtıcı düşünme etkinlikleri, bireyin çevresine duyarlılık geliştirmesine yardımcı olan etkinliklerdir. Karmaşık durumlar ve olaylar karşısında irkilme ve duraksama ile başlayan süreç, detaylı bir inceleme ve araştırma etkinliği ile devam eder. Bu etkinlikler, bireyin düşünme becerilerini geliştirerek derinlikli ve eleştirel bir bakış açısı kazanmasına yardımcı olur.

Son olarak, yansıtıcı öğretim öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkileşimini destekler ve sosyal/aktif bir öğrenme ortamı oluşturmayı amaçlar. Bu yaklaşım, olumlu ve etkili iletişimi teşvik ederek öğrenme sürecini zenginleştirir ve derinleştirir.
 
Geri
Üst