Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Yanlis reklam nereye sikayet edilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.337
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Yanlış reklam nereye şikayet edilir?​

Ticaret BakanlığıReklam ve Haksız Ticari Uygulama Şikayeti.

Kimler reklam yapamaz?​

Talep yaratmaya yönelik tanıtım yapamaz….Ancak, aşağıda sayılan şartlara uyulması zorunludur:
- Mesleklerini uygularken reklam yapamaz.
- Ticari reklamlara araç olamaz.
- Hekimlik mesleğine ve sağlık kurumlarına ticari bir görünüm veremez.
- İnsanları yanıltıcı, paniğe düşürücü, yanlış yönlendirici davranışlarda bulunamaz.

Reklam Kuruluna şikayet nasıl yapılır?​

Reklam Kuruluna şikayet nasıl yapılır?
Kurul’a başvurular yazılı olarak veya elektronik ortamda yapılır. Başvuru sahibi gerçek kişinin adı, soyadı ile T.C. kimlik numarası ve adresini, tüzel kişinin ise unvanı ve adresini içermeyen başvurular Kurulca değerlendirmeye alınmaz.

Haksız kazanç sağlayanlar nereye şikayet edilir?​

TELEFON VE UYGULAMA İLE DE ŞİKAYET EDİLEBİLİR Haksız fiyat artışları halihazırda Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğünce mobil uygulama ve Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ndan da şikayet edilebiliyor.

Türk Telekom hangi bakanlığa şikayet edilir?​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Türk Telekom.

Diş hekimi reklam verebilir mi?​

Diş hekimi reklam verebilir mi?
Madde 40-İcrayı sanat eden diş tabipleri ve dişçiler, hasta kabul ettikleri mahal ile muayene saatlerini bildiren ilanlar tertibine mezun olup diğer suretlerle reklam ve saire yapmaları memnudur.
Doktorların reklam vermesi yasak mı?​
Hekimlik Meslek Etiği Kurallarının “Ticari Amaç ve Reklam Yasağı” başlıklı 11. maddesine göre de “Hekim, mesleğini uygularken reklam yapamaz, ticari reklamlara araç olamaz, çalışmalarına ticari bir görünüm veremez; insanları yanıltıcı, paniğe düşürücü, yanlış yönlendirici, meslektaşlar arasında haksız rekabete yol …
YouTube reklamı kaç saniye sürdü?​
Bölgesel standartlara bağlı olarak 15 veya 20 saniye uzunluğundadır. Videonun görüntülenebilmesi için en fazla 6 saniye süren, atlanamayan video reklamların izlenmesi gerekir. Bumper reklamlar, hem atlanabilir hem de atlanamayan reklamlar etkinleştirildiğinde etkin hale gelir.

Reklam Kurulu şikayet nedir?​

Reklam Kurulu şikayet nedir?
Kurulun kararları Bakanlıkça uygulanır. Reklam Kurulu, ticari reklam uyulması gereken ilkeleri belirlemede; ülke koşullarının yanı sıra, reklamcılık alanında evrensel kabul görmüş tanım ve kuralları da dikkate alır. Kurul ayda en az bir defa veya ihtiyaç duyulduğu her zaman Başkanın çağrısı üzerine toplanır.

Reklam kuruluna kimler başvurabilir?​

Reklam Kurulu’na Kimler Başvurabilir? Reklam kuruluna tüketiciler,rakip firmalar başvurabileceği gibi kurulun herhangi bir şikayet olmaksızın resen inceleme yetkisi de mevcuttur. İlgili kişiler e devlet üzerinden veya Reklam Kurulu Başkanlığı’na vereceği bir dilekçe ile başvurabilmektedir.

Yüksek fiyatlar nereye şikayet edilir?​

Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi Uygulaması, ALO 175 ve Ticaret Bakanlığı şikayet bildirisi gibi birçok alandan şikayet edebilirsiniz.

Yüksek fiyat şikayeti nereye yapılır?​

Yüksek fiyat şikayeti nereye yapılır?

Türk Telekom hangi bakanlığa bağlıdır?​

Türk Telekom hisselerinin yüzde 60’ı Türkiye Varlık Fonu’na, %25’i Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı’na aittir.

Reklam durdurma cezası nedir?​

(13) Bu Kanunun 62 nci maddesinde belirtilen yükümlülüklere aykırı hareket edenler hakkında haksız ticari uygulamanın üç aya kadar tedbiren durdurulması veya durdurulması yaptırımı veya beş bin Türk Lirası idari para cezası uygulanır.

Reklam Kurulunun uyguladığı idari yaptırımlar nelerdir?​

Reklam Kurulunun uyguladığı idari yaptırımlar nelerdir?
Haksız ticari uygulamanın söz konusu olması halinde ise Reklam Kurulu tarafından 3 (üç) aya kadar tedbiren durdurma veya durdurma yaptırımı veya 11.429,00-TL idari para cezası uygulanmaktadır. Kurul, ihlalin niteliğine göre bu cezaları birlikte veya ayrı ayrı verebilmektedir.
Reklam Kurulu üyelerinin görev süresi kaç yıldır?​
MADDE 6 – (1) Kurul üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi bitenler yeniden görevlendirilebilir veya seçilebilir. Üyelik herhangi bir sebeple boşaldığı takdirde, boşalan üyeliklere 4 üncü madde esasları dâhilinde bir ay içinde görevlendirme veya seçim yapılır.
10 saniyelik reklamda kaç kelime kullanılır?​
MADDE 20 – (1) Görsel mecralarda yayınlanan reklamlarda kullanılan alt yazı; kelime başına 0,25 saniye (saniye başına 4 kelime) hesabıyla ekranda tutulmalıdır.

Aldatıcı reklam ne demek?​

Aldatıcı reklam ne demek?
Aldatıcı reklamlar tüketicileri ürünün kalitesiyle ve özellikleri ile ilgili yanlış bilgilendirmektedir. Aldatıcı reklamlarda gerçeği yansıtmayan ifadeler kullanılmaktadır. Gerçeği yansıtmayan bu ifadeler, tüketicinin tutum ve davranışları üzerinde etkili olmaktadır.

Bir reklam nasıl şikayet edilir?​

Kişiler ticari reklamlar ile ilgili şikâyetlerini, Reklam Kuruluna E-Devlet üzerinden bırakılabilir. Başvuran kişinin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası ve adresi ile başvuruda bulunabilir.

Fiyat artışı şikayeti nereye yapılır?​

Masthead reklam ne demek?​

Masthead reklam ne demek?
Masthead reklamları, kendi markanızı tanıtımı için YouTube gibi bir internet sitesinde harika bir fırsat yakalayacağınız anlamına gelmektedir. Bir Masthead reklamı, YouTube’un ana sayfasına geldiğinizde en üstte gördüğünüz reklamlara denir.

Reklamcılığın özünde ne yatar?​

Reklamcılığın özünü yaratıcılık oluşturmaktadır ve yaratıcılık reklam sektöründe çalışan herkesin temel misyonu konumundadır. Reklamda yaratıcı olmanın ana kuralı ise, dikkat çekici olabilmek ve beklenilmeyeni yapabilmektir.

Aldatıcı reklam unsurları nelerdir?​

ALDATICI REKLAMIN İHTİVA ETMESİ GEREKEN UNSURLAR ;
- Reklamın yanlış veya yanıltıcı olması,
- Reklamın hitap ettiği kitlede orta seviyedeki tüketiciyi aldatması veya aldatma ihtimalinin bulunması ve.
- Aldatıcılığın önemli olması olarak sıralayabiliriz.

Reklamlar neden zararlıdır?​

Reklamlar neden zararlıdır?
Gerçek ürün ile reklamda tanıtılan ürün arasında fark olması, reklamların yanıltıcı ve aldatıcı olması çocuğun güven duygusunu zedelemekte ve çocuğun kandırma ve aldatma davranışları sergilemesine neden olabilmektedir.
Tabela nereye şikayet edilir?​
Konu ile ilgili olarak Sulh Hukuk Mahkemesinde dava açılabiliyor. Hakim, Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan esaslar doğrultusunda anlaşmazlığı bir çözüme ulaştırıyor.
 
Yanlış reklam şikayetleriniz için Ticaret Bakanlığı Reklam ve Haksız Ticari Uygulama Şikayeti bölümüne başvurabilirsiniz. Bu şekilde yanıltıcı, paniğe sevk eden veya haksız rekabete yol açan reklamları yetkililere iletebilirsiniz.

Diş hekimleri ve doktorlar için reklam yapma kuralları oldukça net ve kısıtlamalıdır. Diş hekimleri, hastalarını kabul ettikleri yer ve muayene saatleri gibi bilgileri içeren ilanlar verirken, diğer reklam türlerini kullanamazlar. Benzer şekilde, doktorlar da mesleklerini icra ederken reklam yapamazlar ve ticari amaç gütmeyen etkinliklerde bulunmalıdırlar.

Reklam Kurulu'na şikayetlerinizi yazılı olarak veya elektronik ortamda iletebilirsiniz. Bu şikayetler değerlendirilirken başvuruda bulunan kişinin bilgilerinin eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Ayrıca, reklamla ilgili şikayetlerinizi E-Devlet üzerinden bırakabilir veya Reklam Kurulu Başkanlığı'na dilekçe ile iletebilirsiniz.

Reklam kuruluna kimlerin başvurabileceği konusunda herhangi bir şikayet olmaksızın kurulun resen inceleme yetkisinin olduğunu belirtmek isterim. Tüketiciler, rakip firmalar ve ilgili kişiler, reklam kuruluna başvuruda bulunabilirler. Bu sayede haksız ticari uygulamalar ve yanıltıcı reklamlar konusunda yapılan ihlallerin önüne geçilebilir.

Reklam Kurulu'nun uyguladığı idari yaptırımlar arasında haksız ticari uygulamaların durdurulması, idari para cezaları ve diğer yaptırımlar bulunmaktadır. Bu yaptırımlar, ihlalin niteliğine göre uygulanmakta olup, söz konusu haksız uygulamaların sonlandırılması ve tekrarının engellenmesi amacını taşımaktadır.

Aldatıcı reklamlar, tüketicileri yanıltmak ve ürünün gerçek özellikleri hakkında yanlış bilgi vermek için kullanılan reklam türleridir. Bu tür reklamlar, potansiyel müşterileri aldatmaya yönelik olduğundan zararlı etkilere sahip olabilir. Bu nedenle doğru bilgilendirme ve şeffaflık esas alınmalıdır.

Reklamların zararlı olabilmesi, gerçek ürün ile tanıtılan ürün arasındaki farkın olması, aldatıcı ve yanıltıcı olması gibi durumlardan kaynaklanabilir. Bu durum çocukların güven duygusunu zedeler ve yanlış davranışlara sevk edebilir. Bu nedenle reklamların doğru, dürüst ve tüketiciyi yanıltmayacak şekilde yapılması son derece önemlidir.

Tabela şikayetleriniz için Sulh Hukuk Mahkemesi'nde dava açılabilir ve hakim, Kat Mülkiyeti Kanunu çerçevesinde konuyu değerlendirerek çözüm bulmaya çalışabilir. Bu şekilde, tabela ve benzeri konularda yaşadığınız sorunları yasal yollarla çözüme kavuşturabilirsiniz.
 
Geri
Üst