- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.238
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Yanal Kayma ne kadar olmalı?
Yanal Kayma Testi Değerleri Ne Olmalı? Testin yapılacağı aracın direksiyonu düz tutulur ve 1 km boyunca test platformunda tekerlekler döndürülür. Test sonucunda normal yanal kayma değerleri 1 km’lik yolda 4 – 5 metreyi geçmemelidir. 5 metrenin üzerindeki sapmalarda aracın viraj hakimiyeti azalır.Yanal kayma negatif nedir?
Yanal kayma ölçme sistemi, düz bir rota boyunca olan sürüşte, aracın çapraz düzlemde yaptığı yer değiştirme miktarını ölçmek için kullanılır. Bu yer değiştirmenin sebebi tekerlek hizalama ayarlarının kusurlarından, lastiklerin olmaması gereken konikliğinden ve tekerleklerin diğer aşınma sorunlarından kaynaklanır.
Yanal Kayma nasıl giderilir?
Yanal kayma nasıl düzeltilir? Şasi tamiri, rot ayarı, aks boşluklarının giderilmesi, direksiyon boşluğu tamiri gibi tamir yöntemleriyle yanal kayma düzeltilir.Yanal Kayma sensörü nedir?
Yanal Kayma Sensörü (Savrulma Sensörü) Aracın hareketlerini tespit etmek için orta konsolun altında veya sürücü koltuğunun altında iki sensör bulunur. Bunlardan birisi savrulma sensörüdür. Fiziksel nedenlerden dolayı bu sensör mümkün olduğu kadar aracın ağırlık merkezine yakın olmalıdır.
Yanal Kayma Test sonucu nedir?
Bu test aracın 1 km yol üzerinde gidiş esnasında direksiyonun bırakılarak sağa ya da sola çekme yapıp yapmadığını test ettiğimiz aşamadır. Aracımızın rot-balans ayarının ne durumda olduğunu ölçmeye ve araç aks kısmında boşluk olup olmadığının tespit edildiği aşamadır.Araç yanal kayma testi nedir?
Yanal kayma testi, ekspertiz hizmeti alacak olan bir aracın lastikleri, rot ve aks ayarları ile jantlarında mevcut bulunan arızanın tespitinde kullanılan teste verilen genel addır. Yanal kayma testi ile güncel yanal kayma açısı değerleri ile ilk günkü olması gereken yanal açı değerleri karşılaştırılır.
Yanal Kayma pozitif ne demek?
Süspansiyon testi ne demek?Süspansiyon testi araçlarda bulunan süspansiyon sisteminin verimli bir şekilde işleyip işlemediğini anlamak için gerçekleştirilen testtir. Süspansiyon sistemi iyi durumda olan bir araç kullanım esnasında üst düzey yol tutuş performansı sergiler ve minimum sarsıntı oranı ile konforlu bir yolculuk fırsatı sunar.
Süspansiyon yüzde kaç olmalı?
Bu sayede yol testi yapmadan aracın süspansiyon verimliliği ölçülür. – Gövde yapısı gibi etkenlere bağlı olduğu için elde edilen sayısal değerler ile yorum yapılır. %80 – %100 arası değerler spor otomobil olarak yorumlanır.ESP sistemi aktif ne demek?
Elektronik stabilite programı olarak uzun ismi ile bilinen bu sistem, araçların kötü yol şartlarından olumsuz biçimde etkilenmemesi için destek sağlayan bir yapıdır. Sistem araç sensörleri ile beraber algılayıcı üzerinden senkronize olarak çalışmakta ve kötü hava koşullarında aracın dengede kalmasını imkan vermektedir.
Süspansiyon testi nasil yapilir?
Süspansiyon testi işleminde aracın test edilmek istenen süspansiyon grubu elektrik darbe tahrikli tamburlar üzerine çıkarılarak frene basılır. Ön Arka dingillere ayrı ayrı işlem yapılarak sağ-sol dengesizlikler, sürtünme ve yalpa oranları saptanır.Süspansiyon farkı kaç olmalı?
DİKKAT: Hiçbir araç üreticisi ürettiği araçlarda süspansiyon sisteminin verimliliği sayısal olarak ifade etmez. Bu nedenle yukarıda limit değerleri incelenirken sağ ile sol tekerlekler arasındaki farkları gözardı etmemeliyiz. Sağ ile sol arasında %15 ten fazla fark çıkması bir problem olduğunu göstermektedir.
Fren dengesizliği kaç olmalı?
0 dan %5-7 e kadar olan dengesizlik değerleri yaşa yada kalibrasyona göre normal görülür.ESP nin açık olduğunu nasıl anlarız?
Esp devreye girdiğinde her araçta göstergede Esp uyarı lambası yanar. Esp devreye girdiğinde her araçta göstergede Esp uyarı lambası yanar. Ek olarak 60-70km gibi bir hızda boş ve geniş bir yolda ani zigzag çizerek etkisini hissedebilirsin.