Yakit basinc sensoru arizasi nasil anlasilir?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Yakıt basınç sensörü arızası nasıl anlaşılır?​

Bir diğer teşhis yöntemi ise yine başka sensörlerde olduğu gibi multimetre ile sokete giden kablolarda ECU’ya voltaj gönderen kabloyu bulup ölçüm yapmak. Kontak açıkken multimetre ile ölçüm yapın, araç rölantideyken bir ölçüm daha yapın yukarıda bahsettiğim değerlerde voltaj vermiyorsa parçada bir sorun vardır.

Volant sensörü arızası nasıl anlaşılır?​

Volant sensörü arızası nasıl anlaşılır?
Krank devir sensörü arızalandığında yüksek görülen belirtiler: Motor arıza lambasını yakabilir ya da ateşleme sistemini karıştırabilir bu nedenle araç doğru düzgün çalışmaz hatta bazı zamanlarda araç hiç çalışmayabilir. Araçta motor gürültülü çalışmaya başlar. Araçta motor yüksek devirlere çıkamaz.

Oksijen sensörü yakıtı etkiler mi?​

Oksijen sensörü yakıtı etkiler mi?
Hatalı bir oksijen sensörü yakıt enjeksiyonu zamanlamasını ve yanma seviyelerini etkiler ve böylece hoş olmayan sesler üretir. Kötü yakıt yanmayı zorlaştırdığı için aracın hızlanmasını engeller.

Basınç sensörü bozulursa ne olur?​

Bu sensör, motora giden yakıtın miktarını ayarlamak için çalışmaz. Sadece turbo yani ek sisteminize gidecek yakıtınızın miktarını ayarlamak için kullanılır. Dolayısıyla bozulması halinde sadece turbo kullanılamaz hale gelir ancak arabanızda herhangi bir sorun meydana gelmez.

Basınç sensörü arızalanırsa ne olur?​

Basınç sensörü arızalanırsa ne olur?
Yakıt basıncı doğru olsa bile bu parça arızalanırsa araç haliyle hata verecektir. Onun için bu tür arızalarda önce parça üstündeki sensörlerden başlamanın faydası var. Tabii boru ve rekorlarda kaçak, kırık gibi fiziksel arıza yoksa. Zaten fiziksel bir arıza durumunda yakıt kaçağı olacağından yakıt kokusunu alırsınız.

Volant sensörü nedir?​

Volant sensörü nedir?
Motor devir sensörüne; üst ölü nokta sensörü, krank mili pozisyon sensörü, krank mili konum sensörü de denmektedir. Krank kasnağı veya volanın olduğu kısımda bulunur. Krank milinin dönüş hızını ve birinci silindir pistonunun konumunu algılayarak ECU’ye bildirir.
Oksijen sensörü Sökersek ne olur?​
Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Oksijen sensörü neden bozulur?​

Oksijen sensörü neden bozulur?
Oksijen sensörünün soket ve bağlantı kablolarında kopukluk, kısa devre, oksitlenme, gevşeme meydana gelmiş olabilir. MAF (hava küte ölçer) sensörünün bozuk olması veya kirli olması ya da kablo, soket bağlantı arızası söz konusu olabilir.

Oksijen sensörü Rolanti dalgalanması yapar mı?​

Oksijen sensörü Rolanti dalgalanması yapar mı?
Bazen oksijen sensörü arızalı değildir, fakat motorda anormal çalışmalar ve anormal hava-yakıt karışımının yanması sorunları meydana gelir, çekiş yine düşer, titreşimli-dalgalı rölanti olur, yakıt artar.

MAF sensörü iptal edilirse ne olur?​

Eğer MAF Sensörü (debimetre) arızalanırsa, sürücü gösterge panelinde sarı arıza lambası yanacaktır. Rölanti dalgalanmaları olur. Motor bu durumda arıza moduna geçecektir fakat çalışmaya devam edebilir.

Oksijen sensörü nedir ne işe yarar?​

Oksijen sensörü nedir ne işe yarar?
Oksijen sensörünün, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal değerlendirilerek motora alınan hava-yakıt karışımı oranının, zengin karışım mı fakir karışım mı olduğu belirlenmiş olur. Motor kontrol ünitesi her daim en ideal hava-yakıt karışım oranını tutturmaya çalışmakla görevli bir yapıdır.
 
Yakıt basınç sensörü arızası genellikle aracın performansında düşüşe yol açabilir. Bu durumu anlamanın bir yolu, multimetre kullanarak sensörün ECU'ya voltaj gönderip göndermediğini kontrol etmektir. Kontak açıkken ve araç rölantideyken voltaj ölçümü yaparak belirlenen değerlerde voltaj gelmiyorsa, sensörde bir sorun olabileceği düşünülebilir.

Volant sensörü arızası genellikle aracın düzgün çalışmasını engeller ve motorun gürültülü çalışmasına, yüksek devirlere çıkamamasına veya aracın bazen hiç çalışmamasına neden olabilir. Bu durumda motor arıza lambası yanabilir ve ateşleme sistemini de etkileyebilir.

Oksijen sensörü, yakıt enjeksiyonu zamanlamasını ve yanma seviyelerini etkileyebilir. Hatalı bir oksijen sensörü, aracın hızlanmasını engelleyebilir ve yakıtın düzgün yanmasını zorlaştırarak hoş olmayan seslere neden olabilir.

Basınç sensörü, motora giden yakıt miktarını ayarlamak için kullanılır ve turbo gibi ek sistemlerin yakıt miktarını düzenler. Bu sensör bozulursa sadece turbo kullanılamayabilir, ancak aracınızda ciddi bir sorun oluşmaz.

MAF sensörü (hava kütle ölçer) iptal edilirse, sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanabilir, rölanti dalgalanmaları meydana gelebilir ve motor arıza moduna geçebilir ancak çalışmaya devam edebilir.

Oksijen sensörü, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal sayesinde hava-yakıt karışımının zengin mi yoksa fakir mi olduğunu belirler. Motor kontrol ünitesi en ideal karışım oranını korumaya çalışarak motorun verimli ve düzgün çalışmasını sağlar.
 
Geri
Üst