AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Vites kac disli?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Vites kaç dişli?​

İşte vites oranı dediğimiz şey aslında şanzıman içerisinde bu görevi gören 2 dişlinin diş sayılarının birbirine oranıdır. Sürücü debriyaj pedalına basıp herhangi bir vitesi seçtiğinde, şanzıman içerisinde motordan aldığı gücü üzerinde taşıyan bir dişli ile tekerleklere güç gönderen ikinci bir dişli eşleştirilmektedir.

Bisikletlerde kaç vites?​

Başlangıç düzeyindeki 7-8 vites bisikletlerde ruble genellikle 14 tırnaktan başlar ve 28 tırnakta sonlanır. Aynakol dişlileri de genellikle 28/38/48 gibi bir orana sahipdir. Bu vites sistemi 11-34 ya da 11-36 bir megarange ruble ile değiştirilerek 30 vitesli bir sistemin kuvvet kazancına ulaşılabilir.

Son dişli oranı nedir?​

Son dişli oranı nedir?
Motorun krank milindeki devir hızı ve tork, seçilen vitese göre vites kutusunda değiştirildikten sonra diferansiyele iletilir. Diferansiyelde, ayna-mahruti arasındaki sabit dişli oranı sayesinde, hız-tork tekrar değiştirilerek tekerleklere iletilir. Diferansiyeldeki bu dişli oranına “son dişli oranı” denir.

Bisiklette vites kaç olmalı?​

Özetle önemli olan şey vites sisteminin kaç dişliden oluştuğu, bisikletin kaç vites olduğu değil ama en küçük ve en büyük dişli oranlarıdır. Doğru oranlara sahip 7-8 vitesli bir sistem 10’lu bir sistemden daha başarılı olabilir.

Bisiklet hangi viteste sürülmeli?​

Genel olarak ön vitesler yol konumunu belirlerken arka vitesler anlık hızınızı belirler. Hızınızın ve pedal gücünüzün artması veya azalması durumunda öncelikli olarak arka vitesler değiştirmeli. Arka viteslerin yetmediği durumlarda ön vitesler değiştirilmelidir.

26 Jant bisiklet kaç vites olur?​

26 Jant bisiklet kaç vites olur?
Gideceğiniz yere bisiklet yolu üzerinden keyifli bir yolculuk yaparak ulaşabilmeniz için 26 jant 21 vites çift amortisörlü bisiklet idealdir.

Bisikletin kaç jant olduğu?​

Yetişkin bisikletleri için standart olarak üç jant tipi bulunmaktadır. Bunlar arasından 29 jant, 27,5 jant ve 26 jant bulunmaktadır. Büyük jantlar yolu çok daha iyi tutmaktadır. Bu jantların, lastik yanakları çok daha ince olmaktadır.
 
Vites sistemi, motor gücünü tekerleklere ileten dişlilerin oranını belirtir. Bu oranlar, şanzıman içindeki dişli sayılarına göre belirlenir. Başlangıç seviyesindeki bisikletler genellikle 7-8 viteslidir. Bu vitesler genellikle 14 tırnaktan başlayıp 28 tırnağa kadar gider. Aynakol dişlileri ise genellikle 28/38/48 gibi oranlara sahiptir. Bu vites sistemi, 11-34 veya 11-36 dişli oranlarıyla değiştirilerek 30 vitesli bir sisteme dönüştürülebilir.

Son dişli oranı, motorun krank milindeki devir hızı ve torkun seçilen vitese göre şanzıman aracılığıyla tekerleklere iletilmesi sürecinde önemlidir. Diferansiyeldeki sabit dişli oranı hız ve torkun tekerleklere uygun şekilde iletilmesini sağlar. Bu orana "son dişli oranı" denir.

Bisikletlerde vites sayısı kadar, vites oranları da önemlidir. En küçük ve en büyük dişli oranlarının doğru seçilmesi performansı etkiler. Örneğin, doğru oranlara sahip 7-8 vitesli bir sistem, daha fazla vitese sahip bir sistemden daha verimli olabilir.

Bisiklette hangi vitesle sürüldüğüne gelince, genellikle ön vitesler yol koşullarını belirlerken arka vitesler hızınızı ayarlar. Hızınızın ve pedal gücünüzün değişmesi durumunda arka vitesleri tercih etmelisiniz. Arka viteslerin yetersiz olduğu durumlarda ise ön viteslere geçiş yapmanız gerekebilir.

26 jant bisikletler genellikle 21 viteslidir ve çift amortisörlüdür. Bu tür bisikletlerle keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz. Yetişkin bisikletleri için standart olarak 29 jant, 27.5 jant ve 26 jant gibi farklı jant tipleri bulunmaktadır. Jant büyüklüğü, yol tutuşunu etkileyebilir ve lastik yanakları daha ince olan büyük jantlar genellikle daha iyi performans sağlar.
 
Geri
Üst