- Konu Yazar
- #1
Vites geçişlerinde takılma neden olur?
Manuel Şanzıman Sorunları ve Vites Takılması Şanzıman parçalarındaki mekanik arızalar, vites takılmasının ana nedenidir. Araç, vitese geçmiyor ya da araç, vitese zor geçiyorsa şanzıman arızası akla gelir. Şanzıman kutusunun bakımı ya da şanzıman kutusu kontrolü ile sorun kolayca anlaşılabilir.Vites kutusu neden değişir?
Vites değiştirme çubuklarının eğilmiş olması. Şanzımandaki vites dişlilerinde bulunan kurt dişlilerin, manşon dişlilerinin aşınmış olması Sadece belirli bir vitesten atma varsa senkromeç sorunları Vites kutusu giriş ve çıkış millerinin yataklarındaki sorunlar.Vites geçişlerinde zorlanma neden olur?
Vites geçişlerinde zorlanma neden olur?Vitesin zor geçmesinin en büyük nedeni, havaların soğuk olmasıdır. Vites geçişinde ses geliyorsa ve vites kolu biraz sert ise, bu durum soğuktandır. Hava veya vites ısındığında şanzıman normale dönecektir, fakat yeni araçlarda bu duruma pek rastlanmaz.
Vites geçişlerinde vuruntu neden olur?
Vites geçişlerinde vuruntu neden olur?Sonuç olarak otomatik vites geçişlerinde sarsıntı olmasının sebepleri arasında; şanzımana yağ sızıntısı, balataların aşınması, şanzıman kulaklarının işlevini yitirmesi yada genel bakımının eksik yapılmış olması seçenekleri en yaygın görülen sebeplerdir.
Vites değiştirirken ne yapılır?
Araba 1. Viteste kalkar ve hemen sonrasında 2. Vitese takmanız gerekir. Sonrasında yol durumuna ve trafiğe göre 3. vitese takarak 90-100 arasında bir hıza sahip olursunuz. Şehir içinde araba kullanıyorsanız 3.vites, ortalama bir düz yol var ise 4. vitese takabilirsiniz.Motorun vitesi neden zor geçer?
Debriyaj Sorunları Motosikletin vitesleri ve özellikle boş vitese zor geçmesinin 2 ana nedeni vardır. İlk sebep debriyaj ikincisi de yağdır. En olası sebep genellikle debriyajdır.Manuel şanzıman neden vuruntu yapar?
Manuel şanzıman neden vuruntu yapar?Manuel Araç Kalkarken Neden Vuruntu Yapıyor? Manuel araç kalkarken vuruntu yapıyor meselesinin başlıca nedenlerinden birisi baskı balatadır. Baskı balata bir settir ve bu setin aşınmış olması veya baskı balatanın tırnaklarının kırılmış ve zedelenmiş olması bu sorunun başlıca sebebidir.
Araçta vuruntu neden olur?
Araçta vuruntu neden olur?Motor vuruntusu silindirde bulunan yakıtın zamanından önce patlamasıyla gerçekleşir. Normal çalışma sırasında, buji yanma işlemini başlatılır ve silindirdeki tüm yakıtı yakar, böylece patlamayı kontrol eder. Silindirlerde yakıt ve havanın kendiliğinden ateşlemesi motorun vuruntu sesi yapmasına neden olabilir.
Vites kutusu, aracın motorla tahrik tekerlekleri arasındaki tahrik hattının (güç aktarımı) bir parçasıdır. Vites kutusunun görevi, hız ve güç gereksinimlerine bağlı olarak dişli oranını değiştirmektir. İki farklı şanzıman tipi vardır, düz ve otomatik.
Hareket akışı: Giriş mili–>Grup mili dişlileri–>Vites dişlileri–>senkromeç–>ana mil(çıkış mili) –>şaft –> diferansiyel.