AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Vites disli oranlari nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Vites dişli oranları nedir?​

Seçili olan vitesin vites oranı, şanzıman bu viteste iken tekerleklere güç gönderen (yani motordan gelen hareketi alan) dişli üzerindeki diş sayısının, motordan güç alan (yani hareket veren) dişlinin diş sayısına bölünmesi sonucu elde edilen orandır.

Güneş dişlisinden hareket saat yönünde verildiğinde taşıyıcı sabit tutulduğu zaman hareket yörünge dişlisi nasıl hareket etmektedir?​

Bunun için taşıyıcı saat yönünde döndürüldüğünde güneş dişli sabit tutulursa hareket, yörünge dişlisinden saat yönünde hızı artmış olarak alınır. Hızlanma durumunda planet sistemi görülmektedir.

Son dişli oranı nedir?​

Son dişli oranı nedir?
Motorun krank milindeki devir hızı ve tork, seçilen vitese göre vites kutusunda değiştirildikten sonra diferansiyele iletilir. Diferansiyelde, ayna-mahruti arasındaki sabit dişli oranı sayesinde, hız-tork tekrar değiştirilerek tekerleklere iletilir. Diferansiyeldeki bu dişli oranına “son dişli oranı” denir.

Mekanik vites ne demek?​

Mekanik vites ne demek?
Resim 1.1: Mekanik vites kutusu ➢ Motor ile tekerlek arasındaki irtibatı keserek taĢıt hareket etmeden motorun çalıĢmasını sağlar (BoĢ vites konumu). ➢ Aracın ilk harekete geçmesi, yokuĢ tırmanması ve hızlanması gibi durumlarda moment artıĢı sağlar (1. ve 2. vites konumu).

Hidrodinamik transmisyon nedir?​

Hidrodinamik Transmisyon Hidrodinamik transmisyonlar genel olarak,yük ve yol şartlarına bağlı olarak,viteslerin otamatik bir şekilde değişimine imkan sağlayan böylece ani yüklerin motor üzzerindeki kötü etkilerini ortadan kaldıran ve sürücü hatalarından kaynaklanabilecek aşırı yüklenmeleri önleyen sistemlerdir.

Scv tahrik sistemi nedir?​

Statik VAr Kompanzasyonu (SVC), statik veya yarı iletken anahtarlama elemanlarından oluşan reaktif güç kompanzasyonu ve voltaj regülasyon sistemlerinden biridir. Tristör Kontrollü Reaktör (TCR) ve Tristör Anahtarlamalı Kondansatör (TSC) en yaygın SVC sistemleridir.
 
Vites dişli oranları, şanzımanın belirli bir vites oranındaki tekerleklere güç aktarımda kullandığı dişli sayıları arasındaki oranı ifade etmektedir. Bu oran, motordan gelen hareketi taşıyıcı dişlinin tekerleklere ilettiği hareketteki değişim miktarını belirler. Vites oranları, aracın hızlanma, tork ve yakıt ekonomisi gibi performans özelliklerini etkileyerek sürüş deneyimini şekillendirir.

Hareket yörünge dişlisi, güneş dişlisinden saat yönünde döndürüldüğünde taşıyıcı sabit tutulduğunda hareket eder. Bu durumda, yörünge dişlisinin saat yönündeki hızı artar ve planet sistemine hızlanma etkisi yapar.

Son dişli oranı ise, motorun krank milindeki devir hızı ve torkun, vites kutusunda değiştirildikten sonra tekerleklere iletilmesinde kullanılan diferansiyeldeki sabit dişli oranını ifade eder. Bu oran, tekerleklere iletilen hız ve torkun son halini belirler ve aracın performansını etkiler.

Mekanik vites, motor ve tekerlek arasındaki bağlantıyı keserek aracın hareket etmeden çalışmasını sağlayan bir sistemdir. Boş vites konumunda motor çalışırken araç hareket etmezken, diğer vites konumlarında ise aracın harekete geçmesi, yokuş tırmanması ve hızlanması gibi durumlarda moment artışı sağlar.

Hidrodinamik transmisyonlar ise genellikle yük ve yol koşullarına bağlı olarak otomatik olarak vites değişimi yapabilen ve böylece motor üzerindeki ani yükleri azaltarak sürücü hatalarından kaynaklanabilecek aşırı yüklenmeleri önlüyor. Bu sistemler, araç sürüşünde daha konforlu ve verimli bir deneyim sunarlar.

Scv tahrik sistemi ise, Statik VAr Kompanzasyonu'nun kısaltmasıdır. Bu sistemler, reaktif güç kompanzasyonu ve voltaj regülasyonunu sağlayarak elektrik şebekelerindeki reaktif güç dengesini sağlamaya yardımcı olur ve aşırı yüklenmeleri önlerler. Tristör Kontrollü Reaktör (TCR) ve Tristör Anahtarlamalı Kondansatör (TSC) gibi sistemler, yaygın olarak kullanılan SVC sistemleridir.
 
Geri
Üst