AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Vites Cartlamasi neden olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Vites Cartlaması neden olur?​

Tek viteste oluşan arıza senkromeçtir. Örneğin aracınız sadece 2. vitese geçerken ses yapıyorsa; sorunun kaynağı senkromeç olarak tespit edilir. Ancak aracınız tüm viteslerde “cırtlama” yapıyorsa sorunun kaynağı büyük ihtimalle debriyaj setinden çıkacaktır.

Otomatik VT vites ne demek?​

Otomatik VT vites ne demek?
Continuously Variable Transmission ya da Türkçe ismi ile Sürekli Değişken Şanzıman (CVT), Honda’nın çevre dostu teknolojilerinden sadece biridir. Sürücülerin devirlerine göre en uygun vites aralığında hareket etmesini sağlayan otomatik vites teknolojisi, VTEC ve i-MMD motorlarını tamamlayıcı bir etkiye sahiptir.

Yolda giderken vites neden oynar?​

Vites Kolunun Sallanması / Vites Kolunun Titremesi Vites kolunun sallanması veya titremesi, vites kolunun bulunduğu noktaya tam oturmamasından dolayı oluşan bir durumdur. Araç seyir halinde iken vites kolu bulunduğu noktada hareket ederek titreşim ve dolayısıyla da ses yapar.

Vites kutusu bozulursa ne olur?​

Vites kutusu bozulursa ne olur?
Ayrıca vites kutusu değişmiş olan aracın ikinci el pazarında değeri de düşebiliyor. Bu nedenle öncelikle vitesle ilgili arızalar nelerdir onlara bakalım… Vites kutusu arızaları beş farklı başlık altında ele alınır. Araç, vitese zor geçer, vitesten ses çıkar, vitesten çıkamaz, vites atar veya vitesteyken gitmez.
Vites dişlisi arızası nasıl anlaşılır?​
Vites Dişli Arıza Belirtileri Vites geçişinin mümkün olmaması veya zorlanma vites dişlilerindeki arızanın belirtileridir. Vites dişlilerini uzun ömürlü kullanmak için aracın bakımları düzenli yaptırılmalı ve araç yağı sürekli olarak kontrol edilmelidir.

Manuel vites neden sertleşir?​

Manuel vites neden sertleşir?
Vites kolunun sertleşmesinin en büyük nedeni havanın soğuk olmasıdır. Hava ısındığında vites de ısınacak ve şanzıman normale dönecek dolayısıyla vites kolunun sertleşmesi geçecektir. Bu durumun olmaması için şanzıman yağının diğer yağlara oranla daha kalın daha etkili ve daha uzun ömürlü olması şartı vardır.

Soğuk havada neden vites zor geçiyor?​

Hafif zor geçmesi ısınıncaya kadar normal denilebilir. En güzeli şanzıman yağı uzunca süre değişmediyse değiştirin, fazla masraflıda değildir, vites geçişleri biraz rahatlayacaktır. Şanzıman yağı ısınmadan yeteri kadar akışkan olmaz gayet normal. Genelde japonların kalın sanzuman yağı kullanıyor.

Multitronic vites ne demek?​

Multitronic vites ne demek?
multitronic’in teknik temeli, iki değişken konik makara arasında işleyen, bir yağ banyosunda çalışan, güç aktarıcı, çelik bağlantı plakalı bir zincirdir Bu da neredeyse sınırsız sayıda vites oranına izin verir. Uyarlanabilir eşleme kontrolü, multitronic’i düzenleyerek daima ideal motor devrinin kullanılmasını sağlar.

Vites burcu ne işe yarar?​

Piston ile piston kolunun, pimle birbirine tutturulduğu yerlerde kullanılan parçalara kol burcu denir. Pistondan gelen enerjinin ilk aktarıldığı parça olan kol burcu, fonksiyonel özelliklerini kaybettiyse, kendinden sonraki mekanik parçalara enerjiyi aktarırken enerji kaybı oluşacaktır.

Vitesin boşta olduğunu nasıl anlarız?​

Vitesin boşta olduğunu nasıl anlarız?
Vitesi boşa al. Bu vites konumu, vites kolunun sağa-sola serbest hareket edebildiği orta konumdur. Araç aşağıdaki durumlarda boşta sayılır: Vites boştayken ve/veya. Debriyaj tam olarak basıldığında.
Vites teli arızası nasıl anlaşılır?​
Öncelikle halat deforme oldukça vites kolu da boşluk yapmaya başlayacaktır. Vites aralığınız uzar, örneğin 5 cm bir hareket ile 1. vitese atıyorsanız bu mesafe 6-7 santimetre uzunluğa uzar. Vites kolunu salladığınızda bu boşluğu hissedersiniz. Daha ileri durumlarda vites geçmemeye başlayacaktır.
 
Vites kartlaması dediğimiz durum, genellikle araçta yaşanan bazı arızalardan kaynaklanabilir. Örneğin, aracınız sadece belirli bir viteste ses yapıyorsa, bu genellikle senkromeç sorunundan kaynaklanabilir. Senkromeç, genellikle araçtaki vites geçişlerini sağlayan parçalardan biridir ve uygun şekilde çalışmadığında ses çıkarmaya neden olabilir. Eğer aracınız tüm viteslerde cırtlama yapıyorsa, bu durumda sorun genellikle debriyaj setiyle ilgili olabilir.

Manuel viteslerde sertleşme sorunu genellikle havanın soğuk olmasından kaynaklanır. Soğuk hava, şanzıman yağını kalınlaştırabilir ve bu da vites kolunun sertleşmesine neden olabilir. Hava ısındığında, ya da daha kalın yağ kullanıldığında bu sorun genellikle çözülebilir.

Yolda giderken vitesin neden oynadığını merak ediyorsanız, genellikle vites kolunun tam oturmamasından kaynaklandığını söyleyebilirim. Araç hareket halindeyken vites kolu bazen tam olarak oturmaz ve bu da titreme ve ses yapmasına yol açabilir.

Vites kutusunun bozulması durumunda ise aracınızın vitese zor geçmesi, ses çıkarması, vitesin atlaması, veya viteste iken gitmemesi gibi belirtilerle karşılaşabilirsiniz. Bu durumda vites kutusunun tamir veya değişim gerekebilir.

Eğer vites dişlilerinde arıza olduğunu düşünüyorsanız, genellikle vites geçişlerinin zorlanması veya mümkün olmaması gibi belirtilerle karşılaşabilirsiniz. Vites dişlilerine düzenli bakım yaparak ve araç yağını kontrol ederek ömürlerini uzatabilirsiniz.

Son olarak, vites tellerinde yaşanan arızalar da vitesin doğru şekilde geçiş yapmasını engelleyebilir. Vites kolu boşluk yapmaya başlarsa veya vites aralıklarında uzama hissediyorsanız, vites teli problemlerinden kaynaklanabilir. Bu durumda vites tellerini kontrol ettirmeniz ve gerekli düzeltmeleri yaptırmanız gerekebilir.
 
Geri
Üst