AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

V kayisi gevsek olursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

V kayışı gevşek olursa ne olur?​

Gerginlik değeri kayış-kasnak sitemindeki birçok parametreye bağlıdır. Bunlar temel olarak; Maksiumum tork. Kasnak çapları

V kayış gergisi nedir?​

İçten yanmalı motorlarda kayışların gergin kalmasını sağlayarak stabil dönmesini sağlayan halka şeklindeki parçalardır. Triger sisteminde kayışın dişli olması sebebiyle tırtıklı olan triger gergisi bulunurken, v kayışının düz olması sebebiyle düz v kayışı gergisi kullanılır.
Kayış neden ısınır?
V kayış kasnaklarla çalışan sistemlerde çalışırken kayış V kanala hızla girer ve çıkar. Özellikle yüksek hızlarda kanalın içindeki hava kaçmaya fırsat bulamaz ve sıkışır. Sıkışan hava ısınarak kayışın ısınmasına ve sünmesine neden olur.

V kayışı Eskirse ne olur?​

V kayışı eskirse ne olur..? Her parça gibi V kayışı da eskidikçe özelliğini yitirir. Özelliğini kaybedince de klima motorundan alternatöre kadar pek çok parçayı olumsuz etiler Hatta soğutma sistemindeki pompadan direksiyon hidroliğine kadar etkisi bulunur. V kayışı, tüm bu sistemlerdeki balanstan sorumludur.

V kayışı neden öter?​

V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.
Kayış gergisi ne işe yarar?
Kayış gergileri, aksesuar kayışı tahrik sisteminin doğru çalışmasında çok önemli rol oynar. Gergi, görev döngüsü boyunca sürekli olarak kayış üzerinde doğru miktarda gerilim olmasını sağlar. Aynı zamanda, alternatör ve su pompası gibi diğer bileşenleri aşırı baskıdan ve erken arızalanmaktan korumaya yardımcı olur.

V kayışı kaç km de bir değişir?​

Biz genelde V kayışını Trigerle birlikte set halinde değiştirilmesini öneriyoruz. Zaman olarak 4 yıl’da bir yada 60 ila 90 bin km’re aralaığında mutlaka değiştirilmesi gerekmeketedir.

Triger kayışı kaç paraya değişir?​

Doğal olarak da fiyatları değişken. 70 TL ile 400 TL arasında bir fiyat ortalamasına sahip olan triger kayışının değişimi için yetkili teknik servis ücreti de ödemeniz gerekeceğini unutmamanızı hatırlatırız.
Kayış arızası nasıl anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.

V kayışı klimayı etkiler mi?​

V kayışı zamanla özelliğini kaybeder. Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken, bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler.

V kayışı değişince ses yapar mı?​

Kayış, eskiyip yıprandığı zaman “ciyk” diye yazıya dökeceğimiz ince ve devirle paralel artıp azalan bir ses yapar.
 
Geri
Üst