Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ustun yetenekliler ile ilgili ilk uygulamalar nerede basladi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.858
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Üstün yetenekliler ile ilgili ilk uygulamalar nerede başladı?​

Tarih sahnesinde ilk kez MÖ 6. yüzyılda Eski Yunan’da rastlanılan üstün yetenek konusundaki uygulamalar günümüze kadar çeşitli aşamalardan geçmiştir. Özellikle 1957 yılından sonra başta ABD ve Rusya olmak üzere dünyada üstün yeteneklilere yönelik sistematik çalışmalar başlamıştır.

Terman zekâ kuramı nedir?​

Terman (1916) zeka testinin üstün özellik gösteren çocukların da tespit edilmesinde kullanılacağını düşünerek öğrencileri ile birlikte çalışarak daha sonrasında Stanford-Binet adını vereceği zeka testini geliştirmiştir.Terman 1925’te zekayı, “kavram oluşturma ve bunların önemlerini belirleyebilme yeteneği” olarak …

Lewis Terman üstün zekalılık alanına hangi katkıyı yapmıştır?​

Lewis Terman üstün zekalılık alanına hangi katkıyı yapmıştır?
L. M. Terman revize ederek, William Stern’in formüle etmiş olduğu IQ kavramını da kullanarak bugün Stanford-Binet Zeka Testi olarak bilinen zeka testinin ilk sürümünü geliştirmiştir. Terman aynı zamanda üstün zekalı çocuklarla yaptığı uzun süreli çalışmalarıyla da ünlüdür.

Üstün yeteneklilik hangi yüzyılda fark edilmiştir?​

2000-2500 yıl öncesinde bireylerin zihinsel, kişisel ve fiziksel farklılıklarını ölçmek üzere girişimlerde bulunulmuş, zekâ testleri konusundaki sistematik ve bilimsel çalışmalar ise 19. yüzyılın sonlarına doğru başlamıştır (Türkiye Zekâ Vakfı, 2013).

Üstün zekalı bireylerin eğitimi ülkemizde nasıl olmaktadır?​

Günümüzde üstün yetenekli bireylerin eğitimini Bilim Sanat Merkezleri (BİLSEM) üstlenmiştir. Ülkemizde herhangi bir eğitim kurumunda eğitim gören çocukları tanılamaya yönelik işlemler il veya ilçelerde bulunan Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM), kamu veya özelde bulunan psikologlar tarafından yapılmaktadır.

Üstün yetenek ne demek?​

Üstün yetenek ne demek?
Üstün yetenekli çocuk zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuktur. Üstün yetenekliler bir veya bir kaç alanda kabiliyeti olan, üstün başarı gösteren bireylere denir.

Üstün yetenekli tanısı ne zaman konabilir?​

Öğretmen değerlendirmesi ve öğretmenin çocuğu üstün yetenek alanında aday göstermesi çocuk hangi yaşta olursa olsun gerçekleşebilir.

Bilsem üstün zekalılar için ne zaman kuruldu?​

Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi, üstün yetenekli çocuklara yönelik eğitim veren ve Türkiye genelinde sayıları 66’yı bulan resmî özel eğitim kurumlarından ilki olup 1995 yılında eğitime başlamıştır.

Üstün yetenekli öğrencilere uygulanan birlikte eğitim nedir?​

Üstün yetenekli öğrencilere uygulanan birlikte eğitim nedir?
Ayrı eğitimde, üstün yetenekli öğrenciler özel okul, özel sınıf, yetenek sınıfları ve bireysel öğretim şeklinde eğitim görmektedir. Özel okul modeli, üstün yetenekli çocukların normal öğrenci gruplarından ayrı bir okulda eğitim görmesidir.

Özel yetenekli programı nedir?​

Özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci alan Antrenörlük Eğitimi, Bede Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Müzik Öğretmenliği, Resim-İş Öğretmenliği, Rekreasyon, Spor Bilimleri ve Spor Yöneticiliği bölümleri Eğitim Programları olarak adlandırılacaktır.

Özel yetenekli öğrenciler için neler yapılabilir?​

Üstün yetenekli çocukların gelişimine yardımcı olabilmek için öğretmen;
- Ödevlerde tekrara ve alıştırmalara fazla yer vermemelidir.
- Çocuğa, sınıfta işlenmekte olan konularla ilgili, öğrenme hızı ve ilgisine göre farklı etkinlik ve ödevler vermelidir.
- Problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik ödevler vermelidir.

Özel yetenekli öğrenciye BEP hazırlanır mı?​

Özel yetenekli öğrenciye BEP hazırlanır mı?
(2) Özel yetenekli bireylerin eğitiminde, eğitim aldıkları alanlarla ilgili üst düzey becerileri kazandıracak zenginleştirmelere yer verilmesi esastır. MADDE 20 – (1) Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için takip edecekleri eğitim programı temel alınarak BEP hazırlanması esastır.

Ülkemizde üstün yetenekli çocuklara eğitim veren bilim ve sanat Merkezi Yönergesinde belirtilen tanılama süreci hangi aşamalardan oluşur?​

Türkiye’de Özel Yetenekli Çocukları Tanılama Sistemi
- Başvuru aşaması:
- Aday gösterme aşaması:
- Bu gözlem formları;
- Ön Değerlendirme:
- Test etme aşaması:
- Karar verme aşaması:

Özel yetenekli ne demek?​

Özel yetenekli birey; yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut fikirleri anlayabilen, ilgi duyduğu alanlarda bağımsız hareket etmeyi seven ve yüksek düzeyde performans gösteren bireydir.

Özel yetenekli öğrenci kimdir?​

Özel yetenekli öğrenci kimdir?
6- Özel yetenekli birey kimdir? Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi, motivasyon veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireyi ifade eder.

Bilsen ne demek?​

Bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM); örgün eğitim kurumlarına devam eden ve genel zihinsel yetenek, görsel sanatlar veya müzik yetenek alanlarında özel yetenekli olarak tanılanan öğrencilere, yeteneklerini geliştirerek kapasitelerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla destek eğitim vermek üzere açılan özel …
 
Üstün yetenekliler ile ilgili ilk uygulamaların, tarih sahnesinde ilk kez MÖ 6. yüzyılda Eski Yunan'da görüldüğünü belirtmek önemlidir. Daha sonra özellikle 1957 yılından sonra ABD ve Rusya gibi ülkelerde üstün yeteneklilere yönelik sistematik çalışmaların başladığı bilinmektedir.

Terman zekâ kuramı, Alfred Binet'in geliştirdiği zeka testini revize ederek çocukları daha iyi sınıflandırmak amacıyla William Stern'in IQ kavramını kullanarak Stanford-Binet Zeka Testi'ni geliştiren Lewis Terman tarafından ortaya atılmıştır.

Lewis Terman'ın üstün zekalılık alanına katkıları arasında, Stanford-Binet Zeka Testi'nin ilk sürümünü geliştirmesi ve üstün zekalı çocuklarla yaptığı uzun süreli çalışmaların yer almasıdır.

Üstün zekalılığın fark edildiği yüzyıl konusunda belirli bir netlik olmamakla birlikte, 2000-2500 yıl öncesinde zihinsel, kişisel ve fiziksel farklılıkların ölçüldüğü girişimlerin olduğu ve 19. yüzyılın sonlarında zeka testleri konusundaki sistematik çalışmaların başladığı bilinmektedir.

Üstün zekalı bireylerin eğitimi Türkiye'de genellikle Bilim Sanat Merkezleri (BİLSEM) tarafından yürütülmektedir. Bu merkezlerde üstün yetenekli çocuklar tanılanmakta ve özel eğitim programları ile desteklenmektedirler.

Özel yetenekli öğrencilere yönelik eğitimde birlikte eğitim uygulamaları, özel okul, özel sınıf, yetenek sınıfları ve bireysel öğretim gibi yöntemlerle gerçekleştirilmektedir. Bu sayede üstün yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarına daha etkili bir şekilde cevap verilmeye çalışılmaktadır.

BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı), özel yetenekli bireylere yönelik eğitimlerde kullanılan ve bu bireylere özel olarak hazırlanan eğitim programlarını içermektedir. BEP'nin hazırlanması, bireylerin ihtiyaçlarına ve yeteneklerine göre belirlenir ve uygulanır.

Ülkemizde özel yetenekli çocuklara eğitim veren Bilim ve Sanat Merkezleri'nde belirtilen tanılama süreci; başvuru aşaması, aday gösterme aşaması, önce değerlendirme, test etme aşaması ve karar verme aşaması gibi aşamalardan oluşmaktadır.

Özel yetenekli bireyler, yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen, yaratıcılık ve liderlik kapasitesi olan, özel akademik alanlarda yüksek düzeyde performans gösteren bireyler olarak tanımlanmaktadır. Bu bireylerin ihtiyaçlarına uygun eğitim programları ile desteklenmeye çalışılmaktadır.
 
Geri
Üst