AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ustbilis becerileri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Üstbiliş becerileri nelerdir?​

Üstbiliş, bireyin kendi zihinsel faaliyetleri üzerinde tahmin etme, plan yapma, izleme ve değerlendirme gibi yeteneklerini kapsar (Brown, 1980).

Akıl yürütme türü nedir?​

Mantıkta akıl yürütme, muhakeme ya da uslamlama bilinen olgular ve kurallar kullanılarak yeni bilgiye ulaşılmasıdır. Akıl yürütme üç başlıkta incelenebilir: tümdengelim (dedüksiyon), tümevarım (indüksiyon) ve analoji. Klasik mantığın temelinde tümdengelim vardır.

Ilişkisel akıl yürütme nedir?​

Ilişkisel akıl yürütme nedir?
İlişkisel düşünme işlemlerde bir sonuç bulmaktan çok, verilen nicelikler arasındaki ilişkilerin incelenmesi ile ilgilenir. Daha açıkça, ilişkisel düşünme, matematik cümlelerinin dönüşümleri için sayı ve işlemlerin temel özelliklerini kullanmayı içerir (Kızıltoprak &Köse, 2017; Koehler, 2004).

Üst bilişsel farkındalık nedir?​

Üst bilişsel farkındalık nedir?
Üstbilişsel farkındalık kısaca bireyin neyi bilip bilmediğinin farkında olması, kendi zihinsel süreçlerini kontrol etmesi, öğrenme sorumluluğunu alması, kendi öğrenme stratejilerinin farkında olması, kendi öğrenmesini değerlendirmesi, planlaması, izlemesi ve bilgisini yönetme stratejilerini kullanmasını içermektedir.

Üst düzey bilişsel beceri ne demek?​

Tanım. Üst düzey düşünme becerileri (entelektüel yetenekler) eleştirel, mantıksal, yansıtıcı, üstbilişsel ve yaratıcı düşünmeyi içerir. Bireyler aşina olmadıkları sorunlarla, belirsizliklerle, sorularla veya ikilemlerle karşılaştıklarında aktif hale gelirler.

Yürütmenin yolları nelerdir?​

Akıl Yürütme Yöntemleri (Tümdengelim, Tümevarım, Analoji, Heptengitmeli)
- (DEDÜKSİYON-DEDÜKTİF AKIL YÜRÜTME)
- (ENDÜKSİYON-İNDÜKTİF AKIL YÜRÜTME)
- (BENZETİŞ AKIL YÜRÜTME)
- (ABDÜKTİF AKIL YÜRÜTME)

Üst bilişsel farkındalık ne demek?​

Üst bilişsel farkındalık ne demek?

Bilişötesi ne demek?​

Bilişötesi ne demek?
Biliş ötesi öğrenme stratejisi, bireyin kendi biliş sistemi, yapısı ve çalışması hakkındaki bilgisidir. Genel anlamda biliş ötesi; bireyin kendi bilişsel süreçlerinin özelliklerini, yapısını ve işleyişini içsel olarak gözlemesi, kontrol etmesi ve bu süreçlerin farkında olmasıdır.

Ilişkisel nedir?​

iliski barindiran, iliskiler baginda anlamlanan surecleri mimlemek icin kullanilan sifat. ornek: benim bu entryi girme sebebim sozlukteki ukte kurumunu goz onunde tutan iliskisel bir anlayis gelistirmeden yorumlanamaz.

Bilişsel farkındalık ne demek?​

Bilişsel farkındalık; bireyin öncelikle öğreneceği konuya motive olması, dikkatini yoğunlaştırması ve tutum geliştirmesidir. Bu durum kişinin kendisi hakkındaki bilgisini ve kendi düşüncesini kontrol edebilmesini sağlar.

Üst bilişsel ne demek?​

Üst bilişsel ne demek?
Üst biliş (metacognition), bireyin kendi bilişsel süreçlerini fark etmesi, izlemesi, denetlemesi ve düzenlemesi için kullandığı işlemleri ifade etmek üzere kullanılan bir kavramdır.

Üst düzey beceriler nedir?​

Üst düzey beceriler nedir?
 
Üst bilişsel beceriler, bireyin kendi zihinsel faaliyetleri üzerinde kontrol sağlayabilmesini ve yönetebilmesini ifade eder. Bu beceriler, tahmin etme, plan yapma, izleme, değerlendirme gibi yetenekleri kapsar. Üstbiliş, bireyin kendi zihinsel süreçlerini fark etmesi ve bunları düzenlemesi için gereken bir dizi beceriyi içerir.

Akıl yürütme türleri olarak tümdengelim (dedüksiyon), tümevarım (indüksiyon) ve analoji önemli kavramlardır. Tümdengelim, genel bir ilkedenden özel bir duruma ulaşmayı ifade ederken; tümevarım, özel durumlardan genel bir ilkeye ulaşmayı ifade eder. Analoji ise benzerliklere dayalı akıl yürütme sürecidir.

İlişkisel akıl yürütme ise verilen nicelikler arasındaki ilişkileri inceleyerek sonuç elde etmeye odaklanır. Matematiksel cümlelerin dönüşümlerinde sayı ve işlemlerin temel özelliklerini kullanır.

Üst bilişsel farkındalık, bireyin kendi zihinsel süreçlerini kontrol etmesini, öğrenme stratejilerini yönetmesini, planlama yapmasını ve kendi öğrenmesini değerlendirmesini gerektirir. Bireyin neyi bildiğinin farkında olması ve öğrenme sorumluluğunu alması gibi unsurları içerir.

Üst düzey bilişsel beceriler ise eleştirel, mantıksal, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme yeteneklerini içerir. Bireyler aşina olmadıkları sorunlarla karşılaştıklarında aktif hale gelir ve çözüm yolları aramaya başlarlar.

Bilişötesi öğrenme stratejisi, bireyin kendi biliş sistemi hakkındaki bilgisini ve süreçlerini kontrol etme yeteneğini ifade eder. Biliş ötesi, bireyin kendi zihinsel süreçlerini gözlemlemesi, kontrol etmesi ve bu süreçlerin farkında olmasıdır.

Bilişsel farkındalık ise bireyin öğrenmeye motive olması, dikkatini yoğunlaştırması ve kendi düşüncelerini kontrol edebilmesidir. Bu, kişinin kendi zihinsel süreçleri hakkında farkındalık kazanmasını ve öğrenme sürecini daha etkili hale getirmesini sağlar.

Üst bilişsel ise bireyin kendi zihinsel süreçlerini fark etmesi ve yönetmesi için kullandığı becerileri ifade eder. Bu kavram bireyin kendi öğrenme stratejilerini gözden geçirmesine, değerlendirmesine ve uyarlamasına olanak tanır.

Üst düzey beceriler ise eleştirel düşünme, karar verme, problem çözme gibi karmaşık zihinsel süreçleri içerir. Bu beceriler genellikle yaratıcılığı, analitik düşünmeyi ve derinlemesine düşünmeyi gerektirir.
 
Geri
Üst