Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

USP kisaltmasinin Turkce acilimi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
33.773
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

USP kısaltmasının Türkçe açılımı nedir?​

Unique Selling Proposition ya da kısa haliyle USP ilk olarak 1940lı yılların başında başarılı pazarlama kampanyalarının izlediği paterni tanımlamak için kullanılan bir pazarlama konseptidir. Daha net açıklama gerekirse, bu tip kampanyaların öyle farklı bir teklifi oluyor ki müşteri marka değiştirmeye ikna oluyor.

USP stratejisi nedir?​

USP stratejisi nedir?
Temelde askeri bir terim olan strateji, bir ulusun savaşta ve barışta bensimsediği politikaların tutarlı olması ve güç kazanması için, politik, ekonomik, psikolojik ve askeri güçlerin bir arada kullanma bilimidir.

Benzersiz satış önermesi nedir?​

Daha yaygın olarak USP/Unique Selling Proposition olarak adlandırılan Benzersiz Satış Teklifi, işinizi rekabette daha iyi yapan tek unsuru ifade eder. Pazarınızdaki diğer işletmelerle karşılaştırıldığında işletmenizi öne çıkaran özel bir avantajdır.

USP nedir tıp?​

USP nedir tıp?
USP (United States Pharmacopoeia) ve EP (European Pharmacopoeia), ameliyat ipliklerinin boyu- tunu tanımlamak için kullanılan iki standarttır.
Temel satış Vaadi USP stratejisinin özellikleri nelerdir?​
1.2.4.1 Temel Satış Vaadi (USP)
- Her reklam tüketicisine bir yarar sunmalıdır. Sadece kelimeler, sadece aşırı ürün övgüsü değil.
- Öne sürülen vaat rakiplerde olmamalıdır. İddia ya da vaat markada tek olmalıdır.
- 3.Vaat milyonları harekete geçirmeye yetecek kadar güçlü olmalı ve markaya yeni tüketiciler çekmelidir.

Özgün satış vaadi nedir?​

Özgün satış vaadi nedir?
Reklam sektöründe en çok kullanılan mesaj stratejilerinden biri olan temel satış vaadinde (unique selling proposition), ürünün yalnızca kendinde bulunan, rakiplerinde olmayan bir özelliğinden yola çıkılır.

Sütura ne demek?​

Kafatasının büyüyeceği alanlardır. Bıngıldak bir kemik yapı değildir, kıkırdaktır. Yaş ilerledikçe kafatasındaki kıkırdak alanlar (süturlar ve fontaneller) kemikleşerek kapanır, bu arada kafatasının büyümesini sağlamış olurlar.

Temel satış Vaadi stratejisi nedir?​

Temel satış Vaadi stratejisi nedir?
Temel satış vaadi ya da farklı satış önerisi olarak dilimize çevrilebilecek olan USP, prensip olarak reklama konu olan ürün ya da hizmetin rakiplerinde bulunmayan bir özelliğinden yararlanarak, tüketiciye bu özellikle ilgili bir yarar vaat etmek temeli üzerine kurulmuş bir stratejidir.

Taşınmaz satış vaadi sözleşmesi tapuda yapılabilir mi?​

Gayrimenkul satış vaadi sözleşmelerinden doğan alacak hakkının üçüncü kişilere karşı ileri sürülebilmesi, ancak sözleşmenin tapuya şerh edilmesi ile mümkündür (MK md. 1009). Tapuya şerh edilmesi ile sözleşmeden doğan hak, ayni etki (güçlendirilmiş şahsi etki) doğurur.
 
USP kısaltması, "Unique Selling Proposition" ifadesinin kısaltılmış halidir ve Türkçe karşılığı "Benzersiz Satış Önergesi" olarak çevrilebilir. USP, bir ürünün veya hizmetin rakiplerinden farklı kılan özelliklerini vurgulayarak tüketiciler üzerinde olumlu bir etki bırakmayı amaçlayan bir pazarlama stratejisidir.

USP stratejisi, bir markanın veya işletmenin benzersiz özelliklerini vurgulayarak rekabet avantajı elde etmeyi hedefleyen bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu strateji, bir işletmenin rakiplerinden farklı ve öne çıkan yönlerini tüketicilere net bir şekilde ileterek marka değerini artırmayı amaçlar.

Özgün satış vaadi ise temel satış teklifi olarak da adlandırılan USP konseptinde, bir ürünün sadece kendine özgü ve rakiplerinde bulunmayan bir özelliğinin vurgulanmasıdır. Bu özellik, tüketiciye ürünün değerini, faydalarını veya avantajlarını net bir şekilde sunarak tercih edilebilirliği artırır.

USP stratejisinin özelliklerinden bazıları şunlardır:
- Her reklamın tüketiciye somut bir fayda sunması gerekliliği, abartılı övgülerden kaçınılmalıdır.
- Vadedilen özellik ya da avantaj, rakiplerinde bulunmamalıdır ve markayı diğerlerinden ayırmalıdır.
- Vaat, güçlü ve etkileyici olmalı, markaya yeni müşteriler çekmeye yetecek kadar çekici olmalıdır.

Temel satış vaadi stratejisi, markanın benzersiz özelliklerini vurgulayarak tüketicilere sunduğu katma değeri öne çıkaran bir pazarlama stratejisidir. Bu strateji, markanın rakiplerinden ayrışmasını sağlayarak tüketicilerin dikkatini çekmeyi ve tercih edilirliklerini artırmayı hedefler.

Gayrimenkul satış vaadi sözleşmeleri, üçüncü kişilere karşı ileri sürülebilmeleri için tapuya şerh edilmelidir. Sözleşmenin tapuya şerh edilmesi ile doğan hak, ayni etki yaratarak güvence altına alınmış olur. Bu sayede taraflar arasındaki haklar tapu kayıtlarında da koruma altına alınmış olur.
 
Geri
Üst