Urun ve hizmet kalitesinin iyilestirilmesi icin neler yapilmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
198.163
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için neler yapılmalıdır?​

Hizmet kalitesini artırma yöntemleri
- Hizmet kalitesi artırımı için diğer bir yöntem itibar oluşturmadır. Kalite, şirketin itibarına yansır.
- Kalite kontrol sistemi de etkin şekilde yönetilmelidir.
- Taahhütte bulunulmalıdır.
- Hatalar takip edilmelidir.
- Eğitime yatırım yapılmalıdır.
- Doğru tutuma sahip olunmalıdır.
Hizmet kalitesinin kriterleri neler olmalıdır?
Hizmet Kalitesi Nasıl Ölçülür?

Bir ürünün tüketici ihtiyaçlarını en ekonomik biçimde karşılamayı amaçlayan mühendislik ve üretim karakteristiklerinin bileşimine ne ad verilir?​

Kalite, ürün veya hizmetin tüketiciyi tatmin etmek için sahip olduğu özelliklerdir (K. Ishikawa). Bir ürünün kalitesi, tüketici istek ve ihtiyaçlarını en ekonomik düzeyde karşılamayı amaçlayan mühendislik ve imalat karakteristiklerinin oluşur (A. V. Feigenbaum).
Hizmet kalitesi ölçümünde başvurulan yöntemler nelerdir?
Hizmet kalitesi ölçümünde literatürde yaygın olarak kullanılan 2 ana model vardır. Bunlar SERVQUAL ve SERVPERF’tir….Kalite ölçümü

Dayanıklılık ürünün hangi özelliği ile ilgilidir?​

4.Dayanıklılık: Ürünün fiziksel olarak bozulmadan kullanılma süresinin uzunluğu. Hem teknik hem de ekonomik boyutu içerir.
Hizmet kalitesinin bileşenleri nelerdir?
ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİNİN BİLEŞENLERİ

Toplam kalite yönetiminin temel unsurları nelerdir?​

Toplam Kalite Yönetiminin başlıca öğeleri; müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğudur.
Ürünün tüketici ihtiyaçlarını ya da isteklerini tatmin etme kabiliyetine ne ad verilir?
Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati Değişimi izleyen süreçte satın aldığı ürünün tüketici istek ve ihtiyaçlarına uygunluğu ve ihtiyaçları karşılama derecesinin bir ölçüsü müşteri tatmini ya da müşteri menuniyetidir.

Kalite ile ilgili ilk kayıtlar hangi kanun kitabına kadar uzanmaktadır?​

Kalite ile ilgili ilk kayıtlar MÖ 2150 yılına kadar uzanır. Ünlü Hamurabi Kanunları’nın 229. maddesinde şu ifadeler yer alır; ‘eğer bir inşaat ustası bir adama ev yapar ve yapılan ev yeterince sağlam olmayıp sahibinin üstüne çökerek ölümüne sebep olursa o inşaat ustasının başı uçurulur’.
Hizmet kalitesi ölçüm modelleri nelerdir?
Hizmet kalitesi ölçümünde literatürde yaygın olarak kullanılan 2 ana model vardır. Bunlar SERVQUAL ve SERVPERF’tir….Servperf ölçeğinin 22 maddesi,
 
Geri
Üst