AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Urun iadesinde tuketici haklari nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.004
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ürün iadesinde tüketici hakları nelerdir?​

Tüketiciler aldıkları ürünü hiçbir koşul belirtmeksizin 14 gün içinde iade edebilir. 14 günlük sürenin başlangıç tarihi, ürünün tüketiciye ulaştığı gündür. Bu süreyi geçmediği sürece tüketiciler memnun kalmadıkları ürünü geri göndererek ödedikleri bedelin kendilerine iade edilmesini isteme hakkına sahiptir.

Bekleyen iade kaç gün sürer?​

Bekleyen iade kaç gün sürer?
Bu süre; siteden siteye değişmekle birlikte, bankacılık işlemleri sebebiyle de farklılık gösterebilir. İadenin tamamlanmasının ardından kredi kartına para iadesi 1- 8 gün içinde tamamlanır. Ancak iadenin kargolanması, onaylanması ve geri ödeme süresi, toplamda ortalama olarak 15 gün içinde tamamlanabilir.

Iade sebebi ne olabilir?​

İade Sebepleri
- Kusurlu Ürün.
- Yanlış Ürün.
- Beden Uymama.
- Ürün Kalitesini Beğenmeme.
- Ürün Modelini Beğenmeme.

Teslim Alinmamis ürün iptali olur mu?​

Teslim Alinmamis ürün iptali olur mu?
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE: Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir.

Tüketici hakları nelerdir maddeler halinde?​

8 Temel Tüketici Hakkı
- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı
- Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı
- Bilgi Edinme Hakkı
- Seçme Hakkı
- Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı
- Tazmin Edilme Hakkı
- Eğitilme Hakkı
- Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı

Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler nelerdir?​

Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler nelerdir?
Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.) Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.).

Banka parayı ne zaman iade eder?​

Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

Kredi kartı bekleyen iade ne demek?​

Kredi kartı bekleyen iade ne demek?
Kredi kartı ile yapılan alışverişin ardından onay için beklenen ödeme sistemde bekleyen provizyon olarak görülür. Alışveriş sonrası kredi kartı ile ödenen ancak onay süreci için bekleyen ödeme bekleyen provizyon olarak tanımlanır.

Hangi ürünler iade edilemez?​

Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Tüketicinin iade hakkı var mı?​

Tüketicinin iade hakkı var mı?
Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkmaktadır.

Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?​

Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı (kargo firmasını) belirtmediği durumda ise, alıcıdan iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez.

Internetten ürün siparis iptali CEZA VAR MI?​

Internetten ürün siparis iptali CEZA VAR MI?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, malın size teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkınız bulunmaktadır.

Tüketici haklarına ne şikayet edilir?​

Eğer tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise, tüketici hakem heyetine başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde başvuru gerçekleştirilebilir.

Temel tüketici hakları nelerdir?​

Temel tüketici hakları nelerdir?
1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma, ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma, haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?​

Tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla gibi) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Kutusu açılan Tv iade edilir mi?​

Kutusu açılan Tv iade edilir mi?
LCD, LED ve Plazma TV’ler (TV Grubundaki ürünlerin mutlaka servis tarafından açılması gerekmektedir, Servis haricinde açılan ürünlerde değişim ve iade işlemleri yapılamaz.

Alınan cep telefonu iade edilir mi?​

İade Süresi (Cayma Hakkı) Kaç Gündür? Alıcı; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Alınan telefon kaç gün içinde iade edilebilir?​

Alınan telefon kaç gün içinde iade edilebilir?
Tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Vatan Bilgisayar para iadesi yapıyor mu?​

İade koşullarında belirtilen şartlara uygun taleplerinizde; ilgili ürün Vatan Bilgisayar’a ulaştığı andan itibaren on (10) gün içerisinde ürün bedeli alışveriş yaptığınız hesaba iade edilecektir.

Vatan değişim yapıyor mu?​

Vatan değişim yapıyor mu?
Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş. gerekli gördüğü durumlarda ayıplı olmadığı halde değiştirilmek istenen ve mağazadan satın alınan ürünlerde değişim yapmama hakkını saklı tutar.

Kurulan televizyon iade edilir mi?​

-Satın almış olduğunuz ürünün kurulması halinde cihaz 2.El statüsüne geçmiş olarak kabul ediliyor. İlgili mevzuat gereği “ürünün satılabilir özelliği kaybolmaması” ilkesine ters düştüğü için cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.

TV iade edilir mi?​

TV iade edilir mi?
Mesela bir Tv’yi showroom’da görüp beğenip beğenmediğinize karar verebiliyorsunuz. Dolayısıyla cayma hakkı bir sorun olduğunda kolay iade etmek anlamına gelmiyor. O hakkınız zaten her türlü alışverişte var (ilk 30 gün arıza olursa birebir ürün değişimi veya ücret iadesi hakkı).

Internetten alınan telefon iade edilir mi?​

Cayma hakkını, bir tüketicinin internet alışverişlerindeki en büyük güvencesi olarak da niteleyebiliriz. TKHK madde 48/3 gereği mal satışları bakımından taahhüt edilen süre 30 günü geçemez. Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar.

Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyız?​

Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyız?
Satıcının ayıplı mala ilişkin seçimlik haklarınızı kullandırmaması durumunda satın alınan ürünün değerine göre tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurarak haklarınızı kullanmanız mümkündür.

Ayıplı mal iade süresi ne kadar?​

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

Aldığınız bir ürünün bozuk çıkması sonucunda hakkımızı aramak için neler yapmalıyız?​

Aldığınız bir ürünün bozuk çıkması sonucunda hakkımızı aramak için neler yapmalıyız?
Alınan mal veya hizmet bozuk, eksik veya kusurlu ise hakkınızı önce satıcı veya üretici firmayla görüşerek arayın. Sonuç değişmiyorsa tüketici derneklerinden yardım alabilirsiniz.

Aldığımız mal bozuk arızalı çıkmışsa ne yapmalıyız?​

Aldığınız ürün arızalı çıktığında faturanızın bir fotokopisini saklayın, sonra faturanızın aslıyla birlikte satıcı firmaya başvurun. Satıcı firma ürününün arızalı olup olmadığını belirlemek için servise göndermek isteyecektir. Bu durumda size “Servis Formu” doldurup imzalatacaklardır.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün?​

Kusurlu ürün iadesi kaç gün?
Cayma hakkı nedir? 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak herhangi bir sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır.

Indirimli ürünlerde iade hakkı var mı?​

Cayma hakkı, tüketicilere satın aldıkları üründen 14 gün içerisindeki hiçbir koşula bağlı kalmadan iade edebilme imkânı sunar. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır.

Faturasız kargo iade olur mu?​

Faturasız kargo iade olur mu?
Maliye Bakanlığının belge düzenine ilişkin mevzuatı iadeye engel değildir. Dolayısıyla pek çok işletmenin fişiniz yok, ilgili mevzuata göre iade alamayız şeklinde mazereti geçerli bir mazeret olarak kabul edilemez. İşletmeleri fiş veya faturasız ürün iade alamazsınız diye zorlayan hiçbir düzenleme yok.

Itopyada iade var mı?​

Cayma bildirimi tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi ve eksiksiz teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak bedelini tarafınıza ödemeyi veya ürün bedeli kadar alışveriş kuponu vermeyi taahhüt ederiz.

Satın alınan bir ürün kaç gün içinde iade edilebilir?​

Satın alınan bir ürün kaç gün içinde iade edilebilir?
Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir.

Fissiz iade olur mu?​

Maliye Bakanlığının, belge düzenine ilişkin mevzuatı, iadeye engel değildir. Dolayısıyla pek çok işletmenin, “fişiniz yok, ilgili mevzuata göre iade alamayız” şeklinde mazereti geçerli bir mazeret olarak kabul edilemez.

Trendyolda faturasız iade nasıl yapılır?​

Trendyolda faturasız iade nasıl yapılır?
1. trendyol.com ve mobil uygulamalarda yer alan “Hesabım” bölümünden gidin. 2. “Detaylar” butonuna basın ve siparişinizin detaylarını görüntüleyin. 3. “Kolay İade Talebi Oluştur” butonuna basın.

RAM geri iade edilir mi?​

O yüzden iade etmek istiyorsan ambalajını açma. Arızalı çıkarsa değişim yapabilirler ama iade için ambalajının açılmaması gerekiyor gibi. Tabi aldığın yere göre değişir.

Network iade alıyor mu?​

Network iade alıyor mu?
Satın almış olduğunuz ürünleri fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde iade edebilirsiniz. İade edeceğiniz ürünün orjinal koli ve ambalajı bozulmamış olmalıdır. Ambalajı olmayan veya bozulmuş olan ürünler kesinlikle iade alınmamaktadır.

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?​

Mağazadan satın almış olduğunuz ürünü şartlar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar 15 (On beş) gün içerisinde satın alınmış ürünü koşulsuz olarak aynen iade alırken bazı mağazalar 7 yedi gün içinde bazıları ise aynı gün koşulsuz olarak ürün iadesi yapmaktadır.

Tüketici hakları nelerdir kısa?​

Tüketici hakları nelerdir kısa?
İşte madde madde tüketici hakları… TÜRKİYE’DE TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir.
 
Tüketicilerin ürün iadesi konusunda sahip olduğu haklar oldukça önemlidir. İşte tüketici hakları ile ilgili detaylar:

**Ürün İadesi Hakkı:**
- Tüketiciler, herhangi bir sebep göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin ürünü 14 gün içinde iade edebilirler. Başlangıç tarihi, ürünün tüketiciye ulaştığı gündür.
- İade edilen ürünlerle ilgili ödenen bedel tüketiciye iade edilmelidir.

**İade Süresi:**
- İade süresi, siteden siteye değişebilir ancak genellikle 15 gün içinde tamamlanır. Kredi kartına para iadesi ise 1-8 gün içinde gerçekleşebilir.

**İade Sebepleri:**
- Kusurlu Ürün
- Yanlış Ürün
- Beden Uymama
- Ürün Kalitesini Beğenmeme
- Ürün Modelini Beğenmeme

**Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler:**
- Hijyenik ürünler (iç çamaşırı, mayo, kozmetik vb.)
- Ses veya görüntü kayıtları
- Basılı ürünler (kitap, dergi vb.)

**Tüketici Hakları:**
- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı
- Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı
- Bilgi Edinme Hakkı
- Seçme Hakkı
- Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı
- Tazmin Edilme Hakkı
- Eğitilme Hakkı
- Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı

**Ayıplı Ürün İadesi:**
- Ayıplı ürünlerde tüketici, ücretsiz onarım veya ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinde bulunabilir.

**Cayma Hakkı:**
- Uzaktan alışverişlerde 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde 7 gün içinde cayma hakkı kullanılabilir.

Tüketici haklarıyla ilgili soru ve sorunlarınıza firmalarla iletişime geçerek veya tüketici hakem heyetlerine başvurarak çözüm bulabilirsiniz.
 
Geri
Üst