- Konu Yazar
- #1
Ürün Hattı esnetme nedir?
Ürün hattı genişletmeleri olarak da adlandırılmaktadır. İşletme, mevcut hedef pazarına hizmet edecek mevcut ürününe benzer bir ürüne ihtiyaç tespit ettiğinde dikey yönlü marka genişlemesini tercih ederek aynı ürün sınıfı içerisinde aynı marka altında yeni özelliklerle bir ürün çıkarabilir.Marka yayma stratejisi nedir?
Marka yayma stratejisi, başarılı bir marka adının yeni ürün gruplarında veya ürün farklılaştırılmalarında aynen kullanılmasıdır Tüketicilerin marka yayma ile ilgili algılarında ve değerlendirmelerinde, asıl markanın algılanan kalitesi ve marka yaymaya dahil ürünlerin birbiriyle olan benzerliği önemli bir etkiye …Ürün markalama nedir?
Ürün markalama nedir?Bir alan adı ve marka isimlerinin koordinasyonu, belirli bir ürün veya hizmetin fikrini veya görüntüsünü tanımlayarak, ziyaretçilerin yeni markayı kolayca keşfetmesini sağlar. Markalama aynı zamanda iyi bir üne sahip olan önemli bir şirket varlığını inşa etmenin bir yoludur.
Ürün boyutları nedir?
Ürün boyutları nedir?Beş ürün boyutu bulunur: renk, yapılandırma, boyut, stil ve sürüm. Ürün boyutlarını boyut gruplarında birleştirebilirsiniz ve ürün master öğelerine boyut grupları atayabilirsiniz. Ürün boyutlarının kombinasyonları, ürün çeşitlerinin nasıl tanımlanacağını belirler.
Ürün markalama nasıl yapılır?
Markalama nasıl yapılır?- İş parçasında çapaklar varsa temizlenir,
- Markalanacak yüzeyler markacı boyası ile boyanır,
- Markalanacak parça pleyt üzerine yerleştirilir,
- Öncelikle eksenler ve merkezler çizilir, nokta ile izlenir,
- Daha sonra resim parça üzerine aktarılır,
- Markalama kontrol edilir.
Ürün boyutları nelerdir pazarlama?
Ürün karması boyutları; ürün karması genişliği, uzunluğu, derinliği ve uyumudur. Genişlik, ürün dizisi sayısını, uzunluk ise toplam ürün çeşidini belirtir. Ürün uyumluluğu önemlidir. Uyumluluk, ürün dizilerinin üretim, dağıtım ve kullanımda birbirine bağlılık derecesidir.Mal karmasında değişikliğe neden olan faktörler nelerdir?
Mal karmasında değişikliğe neden olan faktörler nelerdir?Mal karmasında değişiklik yapmayı gerektiren başlıca nedenler şunlardır:
- 1.talepteki (tüketici zevk ve tercihlerindeki) değişiklikler.
- üretim olanakları ve kapasitesi, iş basitleştirme.
- pazarlama yetenek ve kapasitesi .
- 4.rekabet, mal farklılaştırması vb.
- finansal durum.
- Pazar doyumu.
- 7.ekonomik durum.
Ürün hattı uzunluğu nedir?
Ürün hattı uzunluğu nedir?Uzunluk: işletmenin ürün hattında yer alan ürünlerin sayısını ifade etmektedir. Örn, Colgate her bir ürün hattında birçok marka ürün bulundurmaktadır. Örneğin, kişisel bakım ürünleri hattında kalıp sabunları, sıvı sabunları ve vücut şampuanlarını, deodorantları ve traş losyonlarını içermektedir.
bir şirketin pazara sunduğu ve birbiriyle yakın ilişkileri bulunan ürün grubudur. örneğin, eczacıbaşı firmasının tuvalet kağıdı, peçete, havlu, kutu mendil ve kağıt mendil gibi ürün kalemlerinden oluşan temizlik kağıtları ürünleri bir ürün hattını oluşturur.
Ürün karması boyutları; ürün karması genişliği, uzunluğu, derinliği ve uyumudur. Genişlik, ürün dizisi sayısını, uzunluk ise toplam ürün çeşidini belirtir.
Bir ürünün üç temel düzeyi bulunmaktadır. Bunlar; öz ürün (temel ürün), somut ürün (gerçek ürün) ve genişletilmiş ürün dür.
2 mamul karmasında değişikliğe neden olan faktörler hangileridir?
2 mamul karmasında değişikliğe neden olan faktörler hangileridir?Mal karmasında değişiklik yapmayı gerektiren başlıca nedenler şunlardır: 1.talepteki (tüketici zevk ve tercihlerindeki) değişiklikler. 3.pazarlama yetenek ve kapasitesi . 4.rekabet, mal farklılaştırması vb.
Fiyatlandırmaya etki eden faktörler nelerdir?
Fiyatlandırmaya etki eden faktörler nelerdir?Fiyatlandırmayı etkileyen faktörler
- İçsel Faktörler. Pazarlama hedefleri ve stratejileri Örneğin: Pazarlamaya fazla maliyet ayrılmışsa ürün fiyatı pahalı olabilir. Hammaddenin ve tedarikçinin maliyeti.
- Dışsal faktörler. Pazardaki talep durumu Örn: ürüne fazla talep varsa ürünün fiyatı fazla olabilir. Rakiplerin fiyatları