AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Uretime yonelik pazarlama yonetimi

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Uretime yonelik pazarlama yonetimi

Bu kavram, ureticileri yonlendiren eski bir kavramdır Bu kavrama gore tuketiciler, satın almak istedikleri malların satış yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının uygun olmasına onem verirler Bu durumda yoneticiler uretim yonludurler

Bu kavramın başlıca nitelikleri soyle sıralanabilir:

İşletmeler malların verimli bir bicimde uretimine ve uygun bicimde fiyatlanmasına onem verirler

Tuketiciler, ozellikle malın talebi arzından fazla olduğunda, malı ele gecirmek icin caba harcarlar ve malın niteliğine pek onem vermezler

Ureticiler uretimi arttırmak icin uğraşırlar Eğer uretimin maliyeti yuksekse ve satışları arttırmak icin maliyetin, dolayısıyla fiyatın duşurulmesi gerekiyorsa, yoneticiler uretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu cozmeye calışırlar

1900lu yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak icin, otomobil uretimini verimli kılmak, seri halde uretim yaparak maliyetleri duşurmek icin uğraşması, bu kavrama en iyi ornek olarak gosterilir Gunumuzde de Japon işletmelerinin coğu uretim yonludurler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek uretimi verimli kılmaktır
 
Geri
Üst