AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Üretime yönelik pazarlama yönetimi

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Üretime yönelik pazarlama yönetimi
Bu kavram, üreticileri yönlendiren eski bir kavramdır Bu seziş tarafından tüketiciler, satın elde etmek istedikleri malların satmak yerlerinde bulunmasına ve fiyatlarının yerinde olmasına tartma verirler Bu durumda yöneticiler imal yönlüdürler
Bu kavramın nitelikleri söyle sıralanabilir:
İşletmeler malların verimli bir biçimde üretimine ve yerinde biçimde fiyatlanmasına önem verirler
Tüketiciler, özellikle malın talebi arzından pozitif olduğunda, malı fethetmek için mücadele harcarlar ve malın niteliğine o kadar yük vermezler
Üreticiler üretimi arttırmak için uğraşırlar Eğer üretimin maliyeti yüksekse ve satışları arttırmak için maliyetin, dolayısıyla fiyatın düşürülmesi gerekiyorsa, yöneticiler üretimin verimliliğini arttırarak bu sorunu çözmeye çalışırlar
1900lü yıllarda Henry Fordun otomobil satışlarını arttırmak için, araba üretimini verimli kılmak, hızlı halde imal yaparak maliyetleri yıkmak için uğraşması, bu kavrama en iyi misal olarak gösterilir Günümüzde de Japon işletmelerinin çoğu imal yönlüdürler Pazarlama felsefeleri, teknolojiyi geliştirerek üretimi bereketli kılmaktır *
 
Üretime yönelik pazarlama yönetimi kavramı, üreticilerin üretim süreçlerini ve ürün fiyatlarını tüketici taleplerini göz önünde bulundurarak şekillendirdikleri bir yaklaşımı ifade eder. Bu kavramın nitelikleri şu şekilde sıralanabilir:

1. İşletmeler, ürünlerin etkin bir şekilde üretilmesine ve doğru fiyatlandırılmasına önem verirler. Bu, hem maliyetleri kontrol etmeyi hem de tüketici taleplerini karşılamayı içerir.

2. Tüketiciler, özellikle bir ürün talebinin arzı geçtiğinde, ürünü elde etmek için çaba harcarlar ve ürünün niteliğine daha az önem verirler. Bu durumda üreticiler, talebi karşılamak ve rekabet gücünü artırmak için üretimi arttırmaya odaklanırlar.

3. Üreticiler, bazen üretim maliyetlerini düşürmek zorunda kaldıklarında, maliyetleri ve dolayısıyla fiyatları düşürmek yerine üretim verimliliğini artırarak sorunu çözmeye çalışırlar. Bu da genellikle daha fazla üretim, daha hızlı üretim gibi yöntemlerle gerçekleştirilir.

Henry Ford'un otomobil üretimindeki verimlilik çalışmaları, üretime yönelik pazarlama yönetimi kavramının en iyi örneklerinden biridir. Ford, üretimi hızlandırarak maliyetleri düşürmüş ve bu sayede araç satışlarını artırmıştır. Bugün de Japon işletmeleri genellikle üretim odaklı bir yaklaşım benimserler ve üretimi teknoloji ile birleştirerek verimliliği artırmayı hedeflerler. Bu sayede rekabetçi kalabilirler ve tüketici taleplerini karşılayabilirler.
 
Geri
Üst