Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ucakta kabin basinci neden duser?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Ucakta kabin basıncı neden duser?​

Basınçlandırma sistemi ile ilgili teknik bir problem, uçağın pencereleri veya gövdesinde meydana gelen bir çatlak, uçağın kapılarından birinin yanlış kapatılmış olması veya uçakta meydana gelen bir patlamadan ötürü meydana gelebilecek bir hasar uçaktaki havanın dışarı kaçmasına neden olabilme ihtimali nedeniyle.

Uçakta basınç azalır mı?​

Aslında cevabı oldukça basit; basınç! Uçak iniş halindeyken basınç hızla azalır ve bu orta kulağınızdaki basıncın da düşmesine neden olur.
Uçak içindeki basınç nasıl dengede tutulur?
peki uçaklar basıncı nasıl dengeliyor? motordan alınan hava kabin içine basıcı ayarlanarak veriliyor. buradaki kritik nokta ise bu değerin nerede sabitleneceği. basıncın yüksek tutulması ek maliyetler getiriyor. bu sebeple uçak içi basınç yaklaşık 2600 mt’deki hava basıncına eşitleniyor.
Uçak kabinindeki hava basıncı ne ile sağlanır?
Kabine sürekli taze hava göndererek kabindeki basıncın artması sağlanır. Fazla hava da uçağın arka kısmında bulunan out flow valve denilen valften dışarıya atılır. Kabin içi basıncını arttırmak istendiğinde valfi kısılır, kabin basıncı azaltılmak istendiğinde ise valfi açarız.

Uçağa binince ne hissedilir?​

g force’tur. vücudunuzun ağırlığının katını hissetmeniz olayıdır. normalde dünyanın kütlesi nedeni ile şu an üstünüze 1.0g kuvvet uygulanmakta. uçak kalkarken, öylesine süratli bir şekilde bir manevra yapmaya başlıyorsunuz ve bunun da bir etkiye-tepkisi doğacaktır.

Uçakta basınç olur mu?​

Uçağın inişi sırasında düzenli olarak yutkunun Özellikle uçağın inişi esnasında hızla artan dış basınca karşılık orta kulaktaki basınç eşitlemesi olmazsa, kulak zarı giderek içeriye doğru esnemekte ve bazen delinebilmektedir. Yine sinüslerde de dış basınç artığında (uçak alçalırken) basınç travması olabilmektedir.
Uçaklarda valf nedir?
Bu valflerin birisi havanın basınçlı olarak depolanmasını sağlar. Diğer valf ise kontrol valfidir, ya da diğer adıyla “kesici valf” olarak da bilinir. Sistemde depolanan havayı korur. Uçaklarda depolanmış basınçlı hava en çok iniş takımı veya fren gibi en önemli sistemlerde kullanılmaktadır.
Astımı olan uçağa binebilir mi?
Astım hastasıysanız “uçakla seyahatinde sakınca yoktur” açıklamasının yer aldığı Türkçe ya da İngilizce doktor raporu ile seyahat edebilirsiniz.

Hamileliğin kaçıncı ayında uçağa binilmez?​

Hamileliğinin 28. haftasına henüz girmeyen yolcularımız doktor raporu almadan seyahat edebilir. Tek bebeğe hamile olan ve hamileliğinde 28. haftanın başı ile 35. haftanın sonu arasında olan yolcularımız “uçakla seyahatinde sakınca yoktur” ibaresinin yer aldığı doktor raporuyla uçuşa katılabilir.

Uçakta oksijen nasıl sağlanır?​

Uçuş ekibinin, tüp içinde depolanan basınçlı oksijen ile ani basınç düşmesi, zehirli gaz ve duman durumunda oksijen ihtiyacını karşılar. Uçuş irtifası 14.000 feete geçtiği zaman devreye girer. 2) Yolcu oksijen sistemi, yolcular ve kabin görevlilerine kabin basıncının düşmesi durumunda oksijen sağlar.
Uçaklardaki oksijen maskesi ne kadar süre yeterli olmaktadır?
Maskeler,uçağa göre 12-15 dakika ya da 15-22 dakika oksijen sağlayabilir. Bu süre uçağın normal uçuş irtifasından oksijen seviyesinin yeterli olduğu 10 bin feet seviyesine alçalması ve kabin basıncının dengelenmesi için yeterlidir.
 
Geri
Üst