AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ucaklarda neden 115v veya 200v kullanilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Uçaklarda neden 115v veya 200v kullanılır?​

Büyük yolcu ya da kargo uçaklarındaki gibi elektrik ihtiyacı daha yüksek olan uçakların birincil güç üretim kaynaklarında güç iletimindeki kayıpların ve gerilim düşümünün asgariye indirilmesi amacıyla 270 V DC ya da 115 V AC gibi daha yüksek gerilim seviyeleri tercih edilmektedir.

Trolley uçak ne demek?​

Trolley uçak ne demek?
Trolley; uçakta içki, yemek, gazete, kulaklık, relax set, duty free servisleri için kullanılan tekerlekli bir araçtır.

Uçakta elevator ne işe yarar?​

İrtifa Dümeni (Elevator) yatay stabilizörün art kenarına stabilizörün çeşidine göre bir ya da karşılıklı iki adet yerleştirilir. Pilot lövyeyi geriye çektiğinde irtifa dümeni yukarı hareket eder. Bu da yatay stabilizör üzerinde bir yüksek basınç bölgesi oluşturur ve uçak burun yukarı moment elde eder.

Uçaklarda doğru akım nasıl elde edilir?​

Uçaklarda doğru akım nasıl elde edilir?
Jeneratörler: Motordan veya APU’dan aldıkları dönme hareketini doğru akım elektriğe çevirirler ve uçağın sistemlerini besler. Alternatörler: Uçağın motor ve varsa APU’dan aldıkları dönme hareketini alternatif akım elektriğe çevirirler. Alternatörler, motorların değişik devrelerinde sabit, güvenilir enerji sağlar.

Cycle havacılık nedir?​

CYCLE: Motor çalıştırma sayısı. LOGBOOK: Bakımların, malzeme değişikliklerinin kaydedildiği uçak, motor ve pervanenin toplam uçuş saati vb bilgilerin kaydedildiği defterdir. TBO ( Time Between Overhaul): İki büyük bakım arasındaki zaman. TSN (Time Since New): Uçağın imal tarihinden itibaren uçtuğu toplam uçuş saati.

BLND yolcu ne demek?​

BLND yolcu ne demek?
BLIND: Görme engelli yolcu. DEAF: İşitme engelli yolcu.

Elevator hangi hareketi yapmak için kullanılır?​

Elevator : Uçağın yukarı aşağı (pitch, yunuslama) kontrolünü sağlar. Yatay stabilizenin firar kenarında bulunurlar. Elevatorlerin yukarı hareket etmesi ile bu yüzeylere çarpan hava sayesinde uçağın kuyruk kısmı aşağı hareket eder, uçağın burnu ise yukarı hareket eder.

Uçak dümeni nasıl çalışır?​

Uçak dümeni nasıl çalışır?
Dümenin Çalışması Dümen (rudder), genellikle kuyruğun art kenarına yerleştirilir. Pilot sol pedala bastığında dümen sola döner ve dümen üzerinde bir yüksek basınç bölgesi oluşur. Dümen sıfır seviyeye gelmedikçe uçak sapma hareketine devam eder.

400 Hz neden kullanılır?​

hafif ve küçük olması esastır. Bu nedenle uçaklarda 400 hertzlik standart frekans kullanılmaktadır. Uçaklarda kullanılan servo motorların devirleri frekans ile doğru orantılıdır. Dolayısıyla ile 400 Hz’lik frekans kullanıldığında motorların devir sayısı, 50 Hz’de kullanılan motora göre 8 misli fazla olacaktır.
 
Uçaklarda 115V veya 200V gibi yüksek gerilim seviyeleri tercih edilmesinin sebebi, büyük yolcu ya da kargo uçaklarının elektrik ihtiyacının daha yüksek olmasıdır. Bu uçaklarda, güç iletimindeki kayıplar ve gerilim düşümünü en aza indirmek amacıyla bu yüksek gerilim seviyeleri kullanılır. Bu sayede güç verimliliği artırılarak sistemlerin doğru şekilde çalışması sağlanır.

Trolley uçak, uçak içerisinde içki, yemek, gazete, kulaklık, relax set, duty free servisleri gibi hizmetler için kullanılan tekerlekli araçtır. Yolculara hizmet sunmak için kullanılan bu araç, uçuş esnasında rahat ve hızlı şekilde hizmet götürmeye olanak sağlar.

Uçaklarda irtifa dümeni (elevator), yatay stabilizörün art kenarına yerleştirilen bir kontrol yüzeyidir. Pilotun lövyeyi geriye çekmesi durumunda irtifa dümeni yukarı hareket eder ve uçağın burnunun yukarı doğru yükselmesine yardımcı olur. Bu sayede uçağın yatay stabilizör üzerinde basınç farklılığı oluşturularak manevra kabiliyeti artırılır.

Uçaklarda doğru akım genellikle jeneratörler veya alternatörler aracılığıyla elde edilir. Jeneratörler, motordan veya APU'dan aldıkları dönme hareketini doğru akım elektriğe çevirerek uçağın sistemlerini besler. Alternatörler ise motor ve varsa APU'dan aldıkları dönme hareketini alternatif akım elektriğe çevirirler. Her iki sistem de uçağın elektrik ihtiyacını karşılar ve sistemlerin düzgün şekilde çalışmasını sağlar.

"Cycle havacılık" terimi, motor çalıştırma sayısını ifade eder. Bu terim genellikle uçak bakım ve işletme süreçlerinde kullanılan bir kavram olup uçakların logbook'larında kaydedilir. TBO (Time Between Overhaul) ise iki büyük bakım arasındaki zamanı ifade ederken, TSN (Time Since New) uçağın imal tarihinden itibaren toplam uçuş saati anlamına gelir.

BLIND yolcu terimi, görme engelli yolcuları ifade ederken DEAF ise işitme engelli yolcuları tanımlamaktadır. Havayolu şirketleri, engelli yolcuların konfor ve güvenliğini sağlamak amacıyla çeşitli hizmetler sunmaktadır.

Elevator, uçağın yukarı-aşağı (pitch/yunuslama) kontrolünü sağlamak için kullanılan kontrol yüzeyidir. Yatay stabilizenin firar kenarında bulunan elevatorler, uçağın manevra kabiliyetini artırmak ve yön değişikliklerini gerçekleştirmek için önemli bir role sahiptir.

400 Hz frekansı uçaklarda kullanılmasının sebebi, hafif ve küçük olmalarıdır. Bu durumda, uçaklarda 400 Hz'lik standart frekans tercih edilir. Servo motorların devirleri frekansla doğru orantılı olduğundan, 400 Hz frekans kullanıldığında motorların devir sayısı 50 Hz frekansına göre 8 kat daha fazla olacaktır. Bu sayede uçak sistemlerinin daha hızlı ve verimli şekilde çalışması sağlanır.
 
Geri
Üst