AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ucak nasil havaya kalkiyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Uçak nasıl havaya kalkıyor?​

Her iki hareket de benzer fizik kuralları çerçevesinde gerçekleşir. Uçak motorları çalıştırıldığında, içindeki paller dönmeye başlar. Uçakların ileri yönde hareketini sağlayan detay, pillerin şeklidir. Paller, dönme hareketi yaparken uçağın arka kısmında kalan havayı sıkıştırır, ön kısmında kalan havayı ise seyreltir.

Uçaklar gece yolunu nasıl bulur?​

Uçağın bulunduğu pozisyon GPS (Global Positioning System), INS (Inertial Positioning System) ve Radyo Navigasyon kullanılarak tespit edilir. FMS, önceden girilen uçuş planına sadık olarak uçağı yönlendirir.

Lövye uçak nedir?​

Lövye uçak nedir?
Lövye, hava taşıtlarını kontrol etmeye yarayan kumanda kolu. Lövye; kanatçık ve irtifa dümeni gibi kumanda yüzeylerinin hareket ettirilmesinde kullanılır. Kanatçık başlıca olarak uçağın yuvarlanma ekseninde yatış yapmasını; irtifa dümeni ise yunuslama hareketlerini sağlar.

Uçaklar nasıl birbirine çarpmaz?​

Uçaklar nasıl birbirine çarpmaz?
Uçakların havada çarpışmasını önleyen bir sistemdir tcas ve dikey yönde çözümler üretir (alçalma- tırmanma). bilgileri uçak transponder’larından alır…

Uçağın havalanması nasıl olur?​

Uçağın kaldırma kuvveti kanatlarla sağlanır. Motor öndeki havayı alır ve arkaya doğru iter. Bu, itme gücü sağlar ve bu güç sayesinde uçak ileri doğru hareket eder. Uçak ileri doğru hareket ederken kanadının yapısından dolayı kanadın alt yüzeyinde yukarı doğru bir kaldırma kuvveti doğar.

Uçağa gel gel yapan elemana ne denir?​

ground-time` dan önce uçağa çıkarak handling hizmetlerinin (temizlik, yükleme-boşaltma, ikram, vb.) ve handling firmasını ikaz eder. gerektiğinde konu ile ilgili rapor hazırlar.

Localiser ne demek?​

Localiser ne demek?
Localizer ünitesi (yön bulucu) Pist yüzeyinde yatay yönde ve iniş istikametinin aksi yönden yayın yapmakta olan teçhizattır. Uçağı pist ekseni istikametine doğru yönlendirir. Pist sonundan itibaren 1000 feet (300 metre) mesafededir.

Uçaklar gece önünü nasıl görür?​

Uçaklar gece önünü nasıl görür?
Bir uçağın gece hangi yöne gittiğini belirtmek için sağında yeşil solundaysa kırmızı LED ışıklar da bulunur. Ayrıca yanıp sönen bir efekt oluşturmak için gövdenin üst ve alt kısımlarında kırmızımsı turuncu renkte dönen çarpışma önleyici işaret lambaları da vardır. Bunlar uçağın motorları çalıştığı sürece açıktır.
Uçak rotaları neye göre belirlenir?​
Bu nedenle de gerektiğinde uçak rotaları değiştirilebilir ya da uçuşlar ertelenebilir. Tüm bunların dışında üzerinden geçilen arazideki yükseltiler, ülkelerin hava sahası kuralları ve o bölgedeki uçuş yoğunluğu gibi durumlar da uçak rotalarının belirlenmesinde etkili olur.
Lövye nasıl çalışır?​
Lövyenin sağ ve sola hareketi ile uçağın aşağı-yukarı hareketi sağlanır. Pilot, lövyeyi sağa yatırdığında sağ kanatçık yukarı sol kanatçık ise aşağı doğru hareket eder, lövyeyi sola çevirdiğinde ise sağ kanatçık aşağı, sol kanatçık yukarı doğru hareket eder.

Uçak kanatçıklar ne işe yarar?​

Uçak kanatçıklar ne işe yarar?
Kanatçıklar, kanatların daha etkin bir kalkış oluşturmalarına yardımcı olurlar. Böylece uçaklar motora daha az yüklenirler. Sonuç itibariyle de yakıttan büyük oranda kazanç sağlanmakla birlikte CO2 salınımı da azalmış olur.

Uçaklar havada neden Çarpışmaz?​

Uçaklar havada neden Çarpışmaz?
Düşünülenin aksine azaltır, çünkü Hava Trafik Kontrol Kuleleri tarafından gelişmiş sistemler sayesinde, sefer yapacak olan uçaklar kalkışlarından itibaren, inişlerine kadar her saniye izleniyor. Bunun yanında uçakların kokpitleri, birbirlerine yaklaşmalarını engelleyen sistemlerle donatılmıştır.

TCAS sistemi nasıl çalışır?​

TCAS muhtemel çarpışma noktasına; yatay 48 saniye, dikey 48 saniye kala hem sesli hem görsel ikazlarla Trafik Tavsiyesi (TA) üretir. Trafik Tavsiyesi (TA) ikazı veren TCAS cihazının ekranında ilgili trafik “SARI DAİRE” şeklinde görüntülenirken, sesli olarakta “TRAFFIC,TRAFFIC” ikazı verilir.

Yolcu uçağı havada sabit durabilir mi?​

mig serisi rus yapımı savaş jetleri kobra hareketi denilen hareketi yaparak, havada bir müddet burun şaha kalkmış şekilde durabilir. f 35 b tipi savaş jetleri iniş ve kalkış anlarında havada asılı kalabilir, bu uçakların öncülü olan harrier tipi ingiliz uçakları da benzer pozisyonda sabit kalabilir.
 
Uçakların havada kalkışı ve uçuş esnasında dengede kalması birkaç farklı fiziksel prensip ile gerçekleşir. Uçağın havada kalkışı için en önemli unsur kaldırma kuvvetidir. Kanatlar, hava üzerindeki basınç farkından dolayı yukarıya doğru bir kaldırma kuvveti oluştururlar. Uçak motorları motorlara alınan hava ve yakıtı yanarak itme kuvveti oluşturarak arkaya doğru iterler. Bu itme kuvveti, uçağın ileriye hareket etmesini sağlar. Aynı zamanda uçağın yönünü değiştirmek için lövye olarak adlandırılan kumanda kolları kullanılır. Lövye, kanatlar üzerindeki kontrol yüzeylerini hareket ettirerek uçağın sağa, sola, yukarı veya aşağı yönlere dönmesini sağlar.

Uçuş sırasında uçakların birbirine çarpmasını engellemek için hava trafik kontrol sistemleri kullanılır. Transponder adı verilen cihazlar sayesinde uçakların konumları belirlenir ve hava trafik kontrol kuleleri, uçakların seyrini takip edebilir. Ayrıca Trafik Çarpışma Önleme Sistemi (TCAS), uçaklara dikey yönde çözümler üreterek olası çarpışmaları engeller.

Uçak rotaları ise birkaç farklı etkene göre belirlenir. Bu etkenler arasında rüzgarlar, hava trafiği yoğunluğu, havaalanı trafiği, hava sahası kısıtlamaları, havaalanı operasyonları, coğrafi koşullar ve diğer uçak rotaları yer alır. Uçuş planı, belirlenen rotaya uygun olarak tasarlanır ve uçuş sırasında pilotlar tarafından takip edilir.

Uçağın havada sabit kalabilmesi için ise belirli tipteki savaş jetleri özel manevralar yapabilir. Örneğin, Rus yapımı MiG serisi savaş jetleri "cobra hareketi" adı verilen bir manevra ile havada sabit durabilirler. Aynı şekilde F-35B tipi savaş jetleri ve Harrier tipi İngiliz uçakları da belirli durumlarda havada asılı kalabilirler. Bu tip manevralar genellikle savaş uçakları için gerekli olan özelliklerdir ve ticari yolcu uçakları için tipik değildir.
 
Geri
Üst