AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ucak havada hareket etmeden durabilir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.778
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Uçak havada hareket etmeden durabilir mi?​

mig serisi rus yapımı savaş jetleri kobra hareketi denilen hareketi yaparak, havada bir müddet burun şaha kalkmış şekilde durabilir. f 35 b tipi savaş jetleri iniş ve kalkış anlarında havada asılı kalabilir, bu uçakların öncülü olan harrier tipi ingiliz uçakları da benzer pozisyonda sabit kalabilir.

Havada uçan uçaklar sürtünme kuvveti ile karşılaşır mı?​

Uçağın kalkış esnasında maruz kaldığı sürtünme kuvveti, yer etkisi nedeniyle yine azdır. Ancak uçak havadan yükseldikçe yer etkisinin azalmasıyla maruz kaldığı sürtünme kuvveti de artar. Bu durumda uçak çökme durumu ile karşılaşır ve tırmanma performansı ile sürati azalır.

Uçaklar havada neden asılı kalır?​

Uçaklar havada neden asılı kalır?
s-vtol tipi egzoz yönlendirmeleriyle uçaklar havada asılı kalabilirler. egzozlarını aşağı üfletmeye alarak. Kimi yolcu uçaklarında da flaplar bu görevi görüyorlar.. İniş esnasında çok ağır ilerleyip havada bekleme yapabiliyorlar.

Uçak motorsuz uçabilir mi?​

Uçak motorsuz uçabilir mi?
Motorları duran uçakyüksekten kanat çırpmadan süzülen bir kuş gibi yüksekliğinebağlı olarak belirli bir mesafe uçabilir. Örneğin 9 bin 756 metre yükseklikte uçan bir yolcu uçağı, tüm motorları dursa bile ortalama 150 kilometre motorsuz uçabilir.

Yolcu uçağı havada duruyor mu?​

Uçaklar havada, hava trafik kontrolörünün (yerde radar ekranında uçakları takip ederek yönlendiren ve kontrol eden personel) öngördüğü belirli bir radyo istasyonu veya kontrol noktası üzerinde, belirlenmiş bir irtifada, hipodrom şeklinde bir paternde, iniş takımlarını ve flaplarını açmaksızın uçabileceği en düşük …

Uçak gideceği yeri nasıl bulur?​

Uçağın bulunduğu pozisyon GPS (Global Positioning System), INS (Inertial Positioning System) ve Radyo Navigasyon kullanılarak tespit edilir. FMS, önceden girilen uçuş planına sadık olarak uçağı yönlendirir.

Pürüzlü yüzeylerde sürtünme kuvveti fazladır doğru mu yanlış mı?​

Pürüzlü yüzeylerde sürtünme kuvveti fazladır doğru mu yanlış mı?
Sürtünme kuvveti hareket yönüne daima zıt yöndedir ve bu kuvvet temas gerektiren bir kuvvettir. Sürtünme kuvveti pürüzlü yüzeylerde daha fazla gözlemlenirken az pürüzlü yani kaygan yüzeylerde az gözlemlenir.

Uçak havada olduğu yerde durabilir mi?​

Uçak havada olduğu yerde durabilir mi?

Motorsuz uçaklara ne denir?​

Planör havadan ağır, hava akımlarından faydalanarak uçabilen motorsuz bir hava aracıdır. Bu hava aracı ile yapılan uçuşa, “Planörcülük” denir.

Uçak motoru havada arızalanırsa ne olur?​

Bir motorun kaybedilmesi, uçağın maksimum gücünün azalacağı anlamına gelir. Bu nedenle kalan motorlarla farkın telafi edilmesi gerekir. Ayrıca bu durum, uçuş sırasında asimetrik bir kuvvet yaratacaktır. Dümen pedalları kullanılarak bu asimetri pilotlar tarafından telafi edilir.

Uçuş rotası nedir?​

Uçuş rotası nedir?
Uçak rotaları farklı ülkelere ait hava koridorlarının, basitçe uçakların izlemesi gereken yolların, gerekli güzergâhı oluşturacak biçimde birleştirilmesiyle oluşturulur. Uçak rotaları belirlenirken çok sayıda etken göz önünde bulundurulur.

Uçak rotası neye göre belirlenir?​

Uçak rotası neye göre belirlenir?
Uçakların rotalarını belirleyen şey her zaman en kısa mesafe değildir. Hava koşulları ve şiddetli türbülans riskleri önceden uçuş ekibi tarafından değerlendirilerek iki nokta arasında en uygun rota belirlenir.

Sürtünme kuvveti pürüzlü yüzeylerde daha fazla mıdır?​

 
Uçakların havada hareket etmeden durabilme yeteneği, bazı özel tasarımlar ve uygulamalar ile mümkün olabilmektedir. Örneğin, Rus yapımı savaş jetlerinin kobra hareketi denilen manevrası veya F-35 gibi savaş jetlerinin iniş ve kalkış anlarında asılı kalabilme özellikleri, uçakların belirli durumlarda havada sabit kalabilme yeteneklerini ortaya koyar. Benzer şekilde, Harrier tipi ingiliz uçakları da benzer pozisyonlarda sabit kalabilir. Sürtünme kuvveti ise uçakların havada karşılaştığı bir etkidir. Uçağın havadan yükseldikçe yer etkisinin azalmasıyla maruz kaldığı sürtünme kuvveti artar ve bu durum uçağın tırmanma performansını etkileyebilir.

Uçakları havada asılı tutan faktörler arasında egzoz yönlendirmeleri ve flaplar gibi unsurlar bulunmaktadır. Bazı uçaklar, egzozlarını aşağı üfleyerek veya flapları kullanarak havada asılı kalabilirler. Ayrıca, yolcu uçaklarının iniş esnasında ağır ilerleyip havada bekleme yapabilmesi de bu özelliklere örnek olarak gösterilebilir.

Motorların durması durumunda uçak belirli bir mesafe süzülerek ilerleyebilir. Yüksek irtifada bulunan bir yolcu uçağı, tüm motorları durmasına rağmen belirli bir mesafe yol alabilir. Bu durumda uçağın yükseklik durumu ve aerodinamik özellikleri önem kazanır.

Uçuş rotası, uçakların izlemesi gereken yolu belirler ve bu rota genellikle en kısa mesafe olmayabilir. Hava koşulları, türbülans riskleri ve diğer faktörler göz önünde bulundurularak en uygun rota belirlenir. Bu rotalar genellikle farklı ülkelere ait hava koridorlarının birleştirilmesiyle oluşturulur.

Son olarak, sürtünme kuvveti pürüzlü yüzeylerde daha fazla olma eğilimindedir. Pürüzlü bir yüzey, temas gerektiren bir kuvvet olarak sürtünme kuvvetini artırabilirken, kaygan bir yüzeyde sürtünme kuvveti daha az olabilir. Dolayısıyla, pürüzlü yüzeylerde sürtünme kuvveti genellikle daha fazladır.
 
Geri
Üst