- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Uçak bakım teknisyenleri ne kadar maaş alıyor?
Uçak Bakım Teknisyeni (Gövde-Motor) maaşı ortalama aylık 3.960 – TL’dir. En düşük Uçak Bakım Teknisyeni (Gövde-Motor) maaşı 2.826 -TL, En yüksek ise 4.400 – TL’dir.Uçak teknisyeni ne iş yapar?
Öncelikli görevi günlük uçak bakımını gerçekleştirmek olan uçak teknisyenin sorumlulukları şunlardır; Uçakta yakıt ikmali yapan depo ve harici yakıt depolarını sökmek ve kontrol etmek, Uçak ve havacılık bakımı için destek cihazları tasarlamak ve inşa etmek, Mesleki gelişimi sürdürmek.
Türk Hava Postaları nedir?
İlk Sivil Hava Taşımacılığı ise 1933 yılında 5 uçaklık küçük bir filo ile “Türk Hava Postaları” adı ile başlatılmıştır. Cumhuriyetimizin 10. yılında, Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı olarak kurulan “Havayolları Devlet İşletme İdaresi” Türkiye’de sivil hava yolları kurmak ve taşıma yapmak üzere görevlendirilmiştir.
Uçak teknisyeni kaç saat çalışır?
Uçak Bakım Teknisyenlerinin Çalışma Saatleri Hat bakımda çalışmalar kesintisiz 24 saat sürdürülür. Kişi bazlı çalışma saatlerine bakıldığı zaman ise haftalık 40-45 saat arası çalışmaktadır.Uçak Bakım Onarım mezunu ne iş yapar?
Uçak Bakım ve Onarım Bölümü Mezunları Ne İş Yapar? Bölüm mezunları, hava aracında arızalı olan parçaları tespit ederek arızalı sistemleri yeniden faal edebilirler. Bakım ve onarım katalogları ile havacılık kaynaklı prosedürlere hâkim olan bakım teknisyenleri planlı uçak bakım faaliyetlerini yürütürler.
Uçak teknisyeni kimler olabilir?
Teknik liselerde yer alan ve 5 yıllık eğitim veren Uçak Bakım Teknisyenliği ve Uçak Gövde-Motor bölümlerinden mezun olan kişiler ile düz liseden mezun olup üniversitelerdeki sivil havacılık yüksekokullarındaki ilgili bölümleri bitiren kişiler, Uçak Bakım Teknisyeni Yetiştirme Programı’na katılabilir.
Uçak bakım teknisyeni nerelerde çalışabilir?
Uçak bakım ve onarım teknisyenleri uçak hangarlarında, uçak bakım ve onarım ünitelerinde çalışırlar. Çalışma ortamı genellikle kirli (yağ ve yakıt), kokulu ve gürültülüdür. İşini yürütürken birinci derecede alet ve makinelerle ilgilidir.Türkiye’deki sivil havacılık otoritesi kimdir?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu ile 5431 sayılı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun çerçevesinde faaliyet yürüten Türk sivil havacılık otoritesidir.