AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ucagin kayitli oldugu ulkeye ucus esnasinda islenecek suclari yargilama yetkisi hangi sozlesme?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Uçağın kayıtlı olduğu ülkeye uçuş esnasında işlenecek suçları yargılama yetkisi hangi sözleşme?​

Bunlardan biri de Tokyo Sözleşmesidir. Aşağıda sözleşme maksadı bulunmaktadır. Bu sözleşme uçağın kayıtlı olduğu devlete, uçakta işlenen suçlar ve eylemler konusunda yargılama yetkisi verir.

Bir hava aracının ağırlık merkezi merkez hattı üzerinden geriye doğru kayarsa ne olur?​

Bir hava aracının ağırlık merkezi merkez hattı üzerinden geriye doğru kayarsa ne olur?
Ağırlık merkezi gövde ekseni merkez hattı üzerinden burun tarafına kayarsa kalkış ve inişte burun aşağı olacağından stabil kalkış ve iniş sıkıntısı çekilir. Uçağın yere çakılmasına sebep olur. Ağırlık merkezi geride olursa uçağın arkaya doğru takla atması meydana gelebilir.

Her uçuşta türbülans olur mu?​

Her türlü hava şartında türbülans olabilir, fakat en kestirilemeyeni açık havada yaşananlar. Bu sebeple kemerlerin sürekli takılı olmasında fayda var.

Yağmur uçağı etkiler mi?​

Yağmur uçağı etkiler mi?
Fırtına, şiddetli yağmur, hortum, toz fırtınası, kül bulutları ya da aşırı yükselen ve alçalan hava sıcaklıkları gibi ciddi durumlar söz konusu olduğunda uçuşlarda gecikmeler yaşanır. Ayrıca uçakta bulunan radar fırtına bulutlarını öngörebilir. Bu durumlarda uçuş ekibi önceden planlanan rotayı değiştirebilir.
Havalimanı terminalinde işlenen suçlar hangi sözleşme?​
Uçaklarda İşlenen Suçlar ve Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 14 Eylül 1963 tarihine Tokyo’da imzalanmıştır. Sözleşmenin Türkiye tarafından kabulüne dair kanun 8 Aralık 1975 tarihli resmi gazetede yayınlanmıştır.

Havadaki suçlar uçak içindeki saldırılar ve belirli diğer eylemler hangi sözleşme?​

Havadaki suçlar uçak içindeki saldırılar ve belirli diğer eylemler hangi sözleşme?
MADDE 1. — «Uçaklarda işlenen suçlar ve diğer bazı eylemlere ilişkin» 14 Eylül 1963 tarihli Tokyo Sözleşmesine katılmamız uygun bulunmuştur.

Referans hattan hücum kenarına kadar olan mesafe ne ad verilir?​

Kanat kesiti (Kanat profili) Hücum ve firar kenarlarından geçen doğruya veter çizgisi (chord line), hücum ve firar kenarları arasındaki uzaklığa ise veter uzunluğu (chord length) adı verilir. Bütün kanat profillerinin firar kenarları sivridir.

Zero datum line nedir?​

Zero datum line nedir?
Zero datum line (fuselage station 0.00): Başlangıç noktası olarak bilinen referans veya sıfır noktası üretici tarafından belirlenir. Bütün yatay uzaklıkların inç olarak ölçüldüğü, uçağın burnunda ya da yakınındaki hayali düzlemdir.

Türbülans ne kadar sürer?​

Bir türbülans şiddetine göre 10 – 15 dakika kadar sürmektedir. Bazen bu süreler artabileceği gibi 10 dakikanın altında da olabilir.

Uçağın sallanması normal mi?​

Uçağın sallanması normal mi?
Uçaklar, her türlü türbülans durumuna dayanacak şekilde tasarlanır. Bu da türbülans sırasında uçağın sallanması ile alakalı bir durumdur ve normal kabul edilir.
 
Uçaklar hakkında verdiğiniz bilgiler oldukça detaylı ve açıklayıcı. Uçuş esnasında işlenen suçların yargılanma yetkisi konusu oldukça önemli ve Tokyo Sözleşmesi doğrultusunda uçağın kayıtlı olduğu ülkeye bu yetki verilmektedir.

Hava aracının ağırlık merkezi konusunda paylaştığınız bilgiler de oldukça önemli. Ağırlık merkezinin değişmesi durumunda kalkış, iniş veya uçuş sırasında olumsuz etkiler meydana gelebilir ve uçağın kontrolünde zorluklar yaşanabilir.

Türbülans konusundaki açıklamalarınız da oldukça yerinde. Hava şartlarına bağlı olarak her uçuşta türbülans yaşanabilir ve bu durumda kemerin sürekli takılı olması önem arz eder.

Yağmurun uçuğa etkisi konusundaki açıklamalarınız da önemli detaylar içeriyor. Özellikle şiddetli yağmur, fırtına gibi durumlar uçuşlarda gecikmelere sebep olabilir ve uçuş rotalarının değişmesine neden olabilir.

Havadaki suçlar ve havalimanı terminalinde işlenen suçlar konusundaki bilgileriniz de Tokyo Sözleşmesi'ne dayanmaktadır ve bu sözleşme uçaklarda işlenen suçların yargılanması için önemli bir dayanaktır.

Kanat profili, zero datum line ve diğer teknik detaylar hakkındaki bilgileriniz de oldukça faydalı. Uçağın tasarımı ve teknik özellikleri konusunda verdiğiniz açıklamalar takdir edilecek düzeyde.

Toplamda verdiğiniz bilgiler oldukça kapsamlı ve konuya açıklık getirici nitelikte. Teşekkür ederim.
 
Geri
Üst