AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Uc yonlu istasyonlarda ve cok hatli bolgelerde ana yollardan cikis sinyalleri hangi sinyalle verilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.552
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Üç yönlü istasyonlarda ve çok hatlı bölgelerde ana yollardan çıkış sinyalleri hangi sinyalle verilir?​

Çıkış Sinyalleri İstasyon ve sayding yollarının çıkışlarına yerleştirilmiş yüksek ve cüce kumandalı sinyallerdir. Ana yollardan çıkış sinyalleri, üç yönlü istasyonlarda ve çok hatlı bölgelerde dört lambalı yüksek sinyaller ile verilir; tek hatlı bölgelerde üç lambalı yüksek sinyaller kullanılır.

ATS sistemindeki giriş sinyali kırmızı sarı sarı üzeri kırmızı sarı üzeri sarı sarı üzeri yeşil kırmızı üzeri yeşil olduğu zaman araç hızı ne olmalıdır?​

ATS sistemindeki giriş sinyali kırmızı sarı sarı üzeri kırmızı sarı üzeri sarı sarı üzeri yeşil kırmızı üzeri yeşil olduğu zaman araç hızı ne olmalıdır?
Bir önceki sinyalin sarı olması durumunda (ki bu varılacak sinyalin kırmızı ya da sarı üzeri yeşil veya sarı [sapmalı geçiş]) bu noktadan itibaren hızın saatte 40 kilometre ya da altında olması gerektiğini bildirmektedir (29. Nisan. 2002).

Demiryolu Sinyalizasyon Sistemleri Nedir?​

Sinyalizasyon; trenlerin emniyetli bir şekilde ilerleye- bilmesi için demiryolunun bloklara bölündüğü, bloklar arasında anklaşman düzeneklerinin kurulduğu, hat boyu ekipmanlarına (sinyal,makas vb.) ve diğer gerekli donanıma bir merkezden kumanda etmenin mümkün olduğu, bu hareketlerin izlenebildiği sistemdir.

Makas motoru nedir?​

Makas motoru nedir?
Makas Motoru (Point Machine): Demiryolu araçlarının bir yoldan diğer bir yola geçmesini sağlayan hareketli ve sabit parçalardan oluşan tesise makas denilmektedir. Bu sebeple demiryolu araçlarının bir yoldan diğer yola geçişi yollar üzerine döşenen makaslar vasıtasıyla gerçekleşmektedir.

Demiryolunda ATS nedir?​

ATS (OTOMATİK TREN DURDURMA) SİSTEMİ ATS Sistemi; Demiryolu üzerinde güvenli tren trafiğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş otomatik tren hız kontrol sistemidir.

ATS sistemindeki sarı uyarı hızı ne olmalıdır?​

ATS sistemindeki sarı uyarı hızı ne olmalıdır?
Sarı bildiri geçildiğinde tren hızı makinist tarafından 20 saniye içinde 65 km/saat’e düşürülmediği takdirde otomatik frenleme sağlanıyor. Giriş sinyali bildirisinin yeşil olmadığı durumlarda ise giriş sinyalinin 300 metre öncesinde tren hızının 40 km/saat veya daha az olmasını arar.

Demiryollarında sinyalizasyon neden ve nasıl yapılır?​

‘Sinyalizasyon, dünkü gibi bir kazanın yaşanmaması için güvenliği sağlamaya yönelik bir sistemdir. Bir tren yola çıktığı zaman önünde başka bir tren olup olmadığı, diğer trenlerle arasındaki mesafenin ne kadar olduğu ve çarpma/çarpışma olasılığı sinyalizasyon sistemiyle belli olur.

Makas nedir Demiryolu?​

Makas nedir Demiryolu?
Makas, demiryollarında iki yolun belli bir açıda kesişimini ve bu yollar arasında geçişi sağlayan bağlantıdır. …

Barınma yolu nedir?​

Barınma hattı/yolu : İng. Temporary parking line. Demiryolu araçlarının iki görev arasında geçici olarak park yapması için belirlenmiş, ana hattın dışında kalan hatlar.

ATS ve ATP arasındaki fark nedir?​

ATS ve ATP arasındaki fark nedir?
Dünyada birçok çeşit ATC sistemi vardır. Fakat hepsinde de temel olarak ATP güvenliği sağlar, ATO istasyonlardaki duruş komutlarını sağlar ve ATS ise hareket zamanlarını kontrol eder, düzenli bir seyir için ayarlama yapar (Yüksel 2007, ss.14-28).
 
Üç yönlü istasyonlarda ve çok hatlı bölgelerde ana yollardan çıkış sinyalleri genellikle dört lambalı yüksek sinyaller ile verilir. Bu sinyaller, istasyon ve sayding yollarının çıkışlarına yerleştirilmiş yüksek ve cüce kumandalı sinyallerdir. Ancak, tek hatlı bölgelerde ise üç lambalı yüksek sinyaller kullanılabilir.

ATS sisteminde giriş sinyali kırmızı sarı sarı üzeri kırmızı sarı üzeri sarı sarı üzeri yeşil kırmızı üzeri yeşil olduğunda aracın hızı saatte 40 kilometrenin altında olmalıdır. Eğer bir önceki sinyal sarı ise, bu durum varılacak sinyalin kırmızı ya da sarı üzeri yeşil veya sarı olacağını belirtir ve bu noktadan itibaren aracın hızının 40 km/saat veya altında olması önemlidir.

Demiryolu sinyalizasyon sistemleri, trenlerin emniyetli bir şekilde ilerlemesi için demiryolunun bloklara bölündüğü, anklaşman düzeneklerinin kurulduğu, ekipmanlara ve diğer donanıma merkezden kumanda edilebildiği ve bu hareketlerin izlenebildiği bir sistemdir.

Makas motoru, demiryolu araçlarının bir yoldan diğerine geçmesini sağlayan hareketli ve sabit parçalardan oluşan bir tesis elemanıdır. Makaslar, demiryolu araçlarının bir yoldan diğerine geçişini gerçekleştirebilmelerini sağlar.

ATS (Otomatik Tren Durdurma) Sistemi, demiryolu üzerinde güvenli tren trafiğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş otomatik tren hız kontrol sistemidir. Bu sistem, trenlerin otomatik olarak durmasını sağlar ve güvenli bir seyahat sağlar.

ATS sistemindeki sarı uyarı hızı, sarı sinyalin geçilmesinden sonra makinist tarafından 20 saniye içinde tren hızını 65 km/saat'e düşürmemesi durumunda otomatik frenleme yapılmasını sağlar. Giriş sinyalinin yeşil olmadığı durumlarda ise trenin 300 metre öncesinde hızının 40 km/saat or altında olması gerekmektedir.

Genel olarak, demiryolu sinyalizasyon sistemleri güvenlik sağlamak ve kazaları önlemek için önemli bir rol oynamaktadır. Trenler arasındaki mesafeyi, çarpışma olasılığını ve trenlerin konumlarını belirlemekte yardımcı olur.
 
Geri
Üst