Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Tutarsizlik modeli nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.337
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Tutarsızlık modeli nedir?​

Tutarsızlık yaklaşımına göre ise; öğrenme güçlüğü tanılamasında temel ölçüt, öğrencinin var olan zeka düzeyi ile beklenen performans düzeyi arasında önemli derecede bir farklılık bulunmasıdır.

Özel eğitimde neden tarama yapılır?​

Özel eğitimde neden tarama yapılır?
Okulda öğrenme ve davranış sorunları olan öğrencilerin uzman kişilere ve kuruluşlara gönderilmesi ile ilgili kararlar almak için yapılan veri toplama çalışmalarıdır. Tarama sürecinde toplanan bilgilere dayanılarak öğrencinin daha detaylı bir değerlendirmeye gereksinimi olup olmadığı bulunmaya çalışılır.

Müdahaleye tepki modeli nedir?​

MÜDAHALEYE TEPKI MODELİ Bu yaklaşımda öğrencinin başarısız olması beklenmekte ve başarısızlıktan sonra tanılama yapılmakta ve özel eğitim hizmetlerinden faydalanması sağlanmaktadır.. Bu durumda en erken ihtimalle birinci sınıfı bitirdikten gerçekleşebilmektedir.

Kaynaştırma öğrencisi özel okula gidebilir mi?​

Kaynaştırma öğrencisi özel okula gidebilir mi?
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerden kaynaştırma yoluyla eğitime yönlendirilenlerle ilgili olarak, durumları normal akranlarıyla birlikte eğitim görmeye uygun olan özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okullarda sürdürecekleri hükmünün de yer aldığı aktarıldı.

Öğrenme güçlüğü tutarsızlık nedir?​

Öğrenme Güçlüğü en genel ifade şekliyle bireyin zekasının normal veya normalin üzerinde olmasına rağmen uygun eğitim fırsatları sunulduğu halde öğrenme ölçütlerini karşılayamama durumu, zeka ve gösterilen performansın tutarsızlığını ifade etmektedir.

Tarama ve gönderme nedir?​

Tarama ve gönderme nedir?
TARAMA / GÖNDERME Okulda öğrenme ve davranış sorunu olan öğrencilerin uzman kişilere gönderilmesi ile ilgili kararları almak için yapılan veri toplama çalışmalarıdır.

Eğitsel tarama nedir?​

Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir? Eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde, çocuğun tüm gelişim alanlarındaki özellikleri ve akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları belirlenir. Ayrıca, çocuğun hangi ortamda eğitim görmesinin uygun olacağına ilişkin öneride bulunulur.

Müdahaleye tepki modeli hangi yaş grubuna yönelik?​

Müdahaleye tepki modeli hangi yaş grubuna yönelik?
Anaokulundan ilkokul 3. Sınıfa dek olacak müdahaleler çoğunlukla okuma ve matematik alanındadır. 2. Aşamadaki müdahalenin süresinin bir eğitim yılını geçmemesi beklenir. Hala çok yavaş gelişim gösteren öğrenciler varsa daha yoğun müdahale tekniklerinin olduğu üçüncü aşamaya geçilir.

Kaynaştırma öğrencileri istediği okula gidebilir mi?​

(MEB OÖE ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği madde 12/ 5) Şehit, harp malûlü ve muharip gazi çocukları ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların nakilleri, durumlarını belgelendirmeleri şartıyla ulusal adres veri tabanındaki adreslerine bakılmaksızın istedikleri okula yapılır.

Özel eğitim mi kaynaştırma mı?​

Özel eğitim mi kaynaştırma mı?
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitim almaktadır. Yarı Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel sınıftadır; özel eğitim sınıfı öğrencisi başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır.
 
Tutarsızlık modeli, öğrenme güçlüğü tanılamasında kullanılan bir yaklaşım olup, öğrencinin zeka düzeyi ile beklenen performans düzeyi arasında belirgin bir farkın bulunmasını temel ölçüt olarak kabul eder. Özellikle öğrencinin normal veya normalin üzerinde zeka düzeyine sahip olmasına rağmen uygun eğitim fırsatları verildiği halde belirli ölçütleri karşılayamamasını ifade eder.

Özel eğitimde tarama yapılmasının amacı, okuldaki öğrenme veya davranış sorunları yaşayan öğrencilerin durumlarını değerlendirmek ve uygun kararlar almak için gerekli verileri toplamaktır. Bu süreçte, öğrencinin detaylı bir değerlendirmeye ihtiyaç duyup duymadığını belirlemek amaçlanır.

Müdahaleye tepki modeli ise, öğrencinin başarısız olması durumunda tanılamanın yapıldığı ve özel eğitim hizmetlerinden faydalanmasının sağlandığı bir yaklaşımdır. Bu modelde, öğrencinin başarısız olması beklenir ve başarısızlık sonrasında özel eğitim hizmetlerine yönlendirilir.

Kaynaştırma öğrencileri, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler arasından seçilip normal sınıflara dahil edilen öğrencilerdir. Kaynaştırma yoluyla eğitime yönlendirilen öğrencilerin durumları normal akranlarıyla birlikte eğitim almaya uygun ise, resmi veya özel okullarda eğitimlerine devam edebilirler.

Eğitsel tarama ise çocuğun gelişim alanları ve akademik yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesini sağlayan bir süreçtir. Çocuğun eğitim görmesi için uygun ortamın önerilmesi de bu değerlendirme sürecinin bir parçasıdır.

Son olarak, özel eğitim ve kaynaştırma arasındaki farklar belirli kriterlere göre belirlenir. Özel eğitimde öğrenci tam gün boyunca özel eğitim sınıfında eğitim alırken, kaynaştırmada öğrencinin normal sınıfta eğitim aldığı veya özel eğitim sınıfında belirli derslerde kaynaştırma eğitimi aldığı durumlar söz konusudur.
 
Geri
Üst