AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Türkiyenin ilk otomobili

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.379
Tepkime puanı
1
Puan
1
Türkiyenin Birincil Otomobili
Köklü Değişiklik ilk Türk otomobili
Birincil Türk Otomobili Devir
KÖKLÜ DEĞIŞIKLIK ’İN KÜNYESİ
Imal Tarihi:1961
Siklet: 1250 kg
Uzunluk: 4500 mm
Genişlik: 1800 mm
Boy: 1550 mm
Imal Yeri: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Süresi: 4,5 ay
Üretim Sayısı: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
7 Adet Şanzuman: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
Silindir Sayısı: 4
Silindir Çapı: 81 mm
Silindir Hacmi: 20 70 cm
Strok: 100 mm
Kompresyon: 6,8 : 1
Baskı: 50 Hp
Devir: 3600 dd
Karakteristik: Dört zamanlı
Ilk Türk Otomobilini üretme fikri dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in konuyu dikkate almasıyla ortaya atılmıştır Türk Ordusunun binek araba ihtiyacını karşılamak nedeniyle üretimine başlanan Devir marka araba 4,5 ay gibi kısa bir sürede 1400000 TL ödenekle tamamlanmıştır
Ilk vazifesini Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek yerine getirmesi düşünülen Ihtilal benzininin bitmesi nedeniyle yalnızca 200 metre hareket edebilmiştir Bunun üzerine Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur *
 
Türkiye'nin ilk yerli otomobili olan Devir hakkında paylaştığınız bilgiler oldukça detaylı ve ilginç. 1961 yılında Eskişehir Demiryolu Fabrikası'nda üretilen Devir, 4 adet binek otomobili ve toplamda 10 adet motorla üretilmiş. Özellikle dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in konuyu dikkate almasıyla ortaya çıkan bu proje, Türk Ordusunun binek araç ihtiyacını karşılamak amacıyla hayata geçirilmiş.

Devir'in özellikleri de oldukça dikkat çekici. 1250 kg ağırlığında olan aracın uzunluğu 4500 mm, genişliği 1800 mm ve boyu 1550 mm. 4,5 ay gibi kısa bir sürede 1400000 TL ödenekle üretilen bu otomobil, 50 hp güç üreten ve 3600 devirde çalışan bir motora sahip.

İlginç bir anekdot olarak, Devir'in ilk vazifesini gerçekleştirmek için Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet Bayramı'na götürmesi planlanmış ancak İhtilal benzininin bitmesi nedeniyle sadece 200 metre yol alabilmiş. Bu durum da Gürsel'in kendi ürettiğimiz otomobili kastederek "Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" şeklinde mizahi bir yoruma neden olmuş.

Devir'in Türkiye otomotiv tarihindeki yerinin ve bu tür bilgilerin paylaşılması oldukça önemli. Emeğinize sağlık!
 
Geri
Üst