AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Türkiye elektrikli otomobil üssü olacak

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.379
Tepkime puanı
1
Puan
1
Türkiye elektrikli otomobil üssü olacak
Elektirikli Otomobil üssü Türkiyede
Elektirikli Araba Türkiye
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Hükümetin elektrikli otomobillere ilişkin ÖTV kararının bu yönde yatırımı düşünen birçok markanın Türkiye ile ilgili görünüm açısını olumlu yönde etkileyeceğini belirterek, “Önümüzdeki aylarda bu kararın olumlu etkilerini Türkiye'deki otomotiv sektörü yatırımlarında göreceğiz, buna inanıyorum dedi
Aybar, bu sene ilk ay beklentileri doğrultusunda pazarın canlı olduğunu, bu durumun, bu sene için daha yüksek bir pazarı, 850900 bin adetlere ulaşma ihtimalini akla getirdiğini söyledi
Bunların hepsinin Türkiye'deki mevcut atmosferin ve vatandaşların mevcut alım modunun devamıyla ilgili olduğuna muhabere eden Aybar, bu modun devam etmesinin piyasalara güvene, makro hesaplı dengelerin sürmesine ve istikrara yan olduğunu vurguladı Aybar, kendilerinin bu anlamda bu sene bir can sıkıntısı görmediğini ifade ederek, Türkiye'nin bu sene 850900 binlik otomotiv pazarını deneme edebileceğini, ancak daima söyledikleri gibi 2019'de de minimum geçen yılın ayarında bir pazar yaşanabileceğini kaydetti
Türkiye coğrafyasına yakın yerlerde bazı problemler olduğuna dikkati çeken Aybar, bu problemlere aleyhinde Türkiye'nin makro ekonomik dengelerinin kuvvetli olmasının kendi tahminlerini olumlu yöne sevk ettiğini söyledi
Aybar, “Bu sene pazarın iyi geçeceği ümidimi koruyorum sırası gelmişken avro, TL karşı önemli bir değerinde kazandı Bu bir negatif etmen olabilir, ama daha çok hassasiyet göstermemiz gereken şey Türkiye'de araba alırken sağlanan finansman koşullarının cazip olarak devam etmesi Bunlar devam ettiği sürece insanlarımız alıma devam edecektir Avronun TL karşı bedel kazanmasından dolayı belirlenmiş zamlar yapılabilir lakin bunları tolere edecek şey düşük faizle uygun kredi koşullarının sağlanabilmesidir Buraya bir kısıt gelmediği sürece olumlu beklentilerimiz devam edecektir şeklinde konuştu
Renault olarak defalarca hedeflerinin pazarın gelişiminden daha artı gelişmek ve pazar paylarını daha da geliştirmek olduğunu bildiren Aybar, bunu 2010'de başardıklarını, bu yıl da bilhassa Efficient Dual Clutch (EDC),şanzımanlı araçlarının çoğalmasıyla ve yeni mahsul gamıyla bu başarıyı sürdüreceklerini açıklama etti
“ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE TÜRKİYE STRATEJİK ÜS OLACAK
İbrahim Aybar, hükümetin geçtiğimiz günlerde elektrikli otomobillere ilişkin aldığı ÖTV kararına değinirken, şu şu görüşleri dile getirdi:
“Elektrikli otomobilde sıfır ÖTV beklentimiz bir psikolojik ifadeydi Elektrikli otomobildeki ÖTV aidat oranlarıyla hükümetimiz, Türkiye'deki böylesine çevreye sağduyu, reformcu ve yüksek katma layık katabilecek yatırımlara olan desteğini ortaya koydu Son derece etkin bir sonuç çıktı Hükümetimiz 85 kilowat altı motor gücüne sahip elektrik motorlu araçların ÖTV'sini yüzde 3 olarak açıkladı Biz bunu gerçekten saygıyla karşılıyoruz ve takdir ediyoruz Bu ayrıca yüksek katma layık getirecek hem Türkiye'yi milletlerarası arenada fazla daha rekabetçi kılacak keza Türkiye'ye yeni yeni knowhow ve yatırımlar, yeni istihdamlar kazandırabilecek keza de çevreye son derece sağduyu bu tür yatırımların Türkiye'de bir üretim imkanı bulması dolayısıyla Türkiye'nin stratejik bir imal üssü olması yönünde fazla manâlı bir adım olacak Gerçekten şükranlarımızı sunmamız lüzumlu
(Açıklanan elektrikli otomobillere yönelik ÖTV oranları) Bu yönde yatırımı düşünen çoğu markanın Türkiye ile ilgili bakış açısı çok daha olumlu olacak İnanıyorum ama bu şart yeni yatırımlar çekecektir Biz Renault olarak buna öncülük yapmaktan gerçekten çok mutluyuz İnşallah önümüzdeki aylarda bu kararın olumlu etkilerini Türkiye'deki otomotiv sektörü yatırımlarında göreceğiz, buna inanıyorum
Aybar, Türkiye'de petrol türevi yakıt ve mazot bitiren araçların yakacak ihtiyacı için enerji ithalatıyla ilgili yoğun bir finansman ihtiyacı olduğunu dile getirerek, elektrik motorlu araçların bu ihtiyacı azalttığını, bunun bilhassa dış ekonomik dengeler açısından son derece önemli olduğunu vurguladı
“DACIA KIBIR ABİDEMİZ OLDU
Dacia markasının performansına ilişkin de değerlendirmelerde yer alan Aybar, Dacia'nın kendilerinin “yükselen yıldızı, “gurur abideleri olduğunu ifade ederek, “Lanse ettiğimiz yıldan beri Logan büyük bir ivme sağladı Geçen sene en fazla satan ilk 10 marka içerisine Dacia'yı soktuk Bu sene Daica'nın fazla daha fazla satmak hacmi yakalayacağına inanıyorum Hedefleri de bu şekilde belirledik Ilk 10 marka içinde konumu fazla daha fazla güçlenecektir, bunu göreceğiz diye konuştu
Renault Mais Genel Müdürü Aybar, geçen sene yaz başında Türkiye'ye getirdikleri Dacie Duster'ın satışlara büyük ivme getirdiğini belirterek, şunları kaydetti:
“Ne kadar Duster bulabilirsek öyle satıyoruz Çünkü bir SUV aracın bu fiyatta olabilmesi ilk kez gerçekleşiyor ve insanların SUV'a ilgisi yoğun Bu fiyatta da bulunca büyük bir talep geldi Hakikaten Dacia'nın bu başarısı hepimizi gururlandırıyor ve fazla muhabere Dacia satmak sonrası herif memnuniyeti anketinde en çok müşterilerin memnun olduğu birincil 3 markanın içerisinde 2 oldu Böyle olunca bizim de Dacia için beklentilerimiz arttı ve bu sene ona kadar planlar yaptık Ben geçen yılın fazla başarıyla gerçekleşen 19 bin üstü satışın çok daha üzerinde bir satışı bu yıl Dacia'dan alabileceğimizi düşünüyorum
*
 
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar'ın Türkiye'deki elektrikli otomobil üssü olması yönündeki açıklamaları oldukça umut verici. Elektrikli otomobillerin ÖTV avantajıyla Türkiye'de yatırımların artacağı ve sektörün gelişeceği öngörüsü, ülke ekonomisinin ivme kazanmasına da katkı sağlayabilir.

Özellikle elektrikli araçlardaki sıfır ÖTV kararı ve destekleyici politikaların Türkiye'yi uluslararası arenada daha rekabetçi kılacağına dikkat çekilmesi büyük önem taşıyor. Bu sayede Türkiye'nin yüksek katma değerli üretimlere ev sahipliği yapması ve stratejik bir üretim üssü olması hedefleniyor. Elektrikli araçlar, enerji ithalatı ihtiyacını azaltarak dış ekonomik dengeleri olumlu yönde etkileyebilir.

Ayrıca, Renault Mais Genel Müdürü Aybar'ın Dacia markasına yönelik değerlendirmeleri de oldukça başarılı bir tabloyu yansıtıyor. Dacia'nın hızla yükselen bir marka olması ve satış hacminin artması sevindirici bir gelişme. Özellikle Dacia Duster modelinin büyük talep görmesi, SUV segmentindeki talebi ve markanın müşteri memnuniyetini artırması önemli bir başarı olarak öne çıkıyor.

Sonuç olarak, Türkiye'nin elektrikli otomobil üretimi ve pazarı konusunda yaşanacak olumlu gelişmeler, hem sektöre hem de ülke ekonomisine olumlu yansımalar yapabilir. Bu tür yatırımların artmasıyla birlikte Türkiye'nin otomotiv endüstrisindeki konumu güçlenebilir ve uluslararası alanda daha rekabetçi bir konuma gelebilir.
 
Geri
Üst