AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Turk Egitim Tarihi dersinin onemi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.487
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Türk Eğitim Tarihi dersinin önemi nedir?​

Türk Eğitim Tarihi dersi, öğrencilere eğitimin farklı konularına ilişkin tarihsel düşünme ve geçmişteki eğitim anlayışları ve uygulamaları ile ilgili yorumlar yapabilme becerisini kazandırma yanında öğrencilerin günümüzün eğitimsel gelişmelerine tarihsel süreklilik açısından bakabilmelerine katkılar sağlayan bir …

Türk eğitim Tarihinde eğitim Bilimlerine yönelik görüş bildiren ilk düşünür kimdir?​

Türk eğitim Tarihinde eğitim Bilimlerine yönelik görüş bildiren ilk düşünür kimdir?
✓Fârâbi, İbn-i Sînâ, Birûnî gibi dünya eğitim ve bilim tarihinde yer tutan bilim adamları yetişmiştir. ✓Eğitim tarihimizde, eğitim bilimine ilişkin ilk görüşler de başta Fârâbi olmak üzere bu düşünürler tarafından ileri sürülmüştür.

Yerel tarihin önemi nedir?​

Yerel tarih, genel tarihin anahtarıdır. Tarihçi-gazeteci Orhan Koloğlu; ”Yerel tarih, genel tarihten çok daha önemli. Çünkü yerel olmazsa genel diye bir tarihten kolay kolay söz edilemez veya eksik kalır. Tarih, yerel tarihle olur.

Ilk örgün eğitim Hangi medeniyet?​

Ilk örgün eğitim Hangi medeniyet?
Örgün Eğitim Kurumları: Karahanlılar döneminde kurulmaya başlayan bu kurumlar, Selçuklular döneminde biraz daha gelişmişlerdir. İlk medrese 1040 yılında Nişabur’da açılmıştır. Daha sonra Selçuklu veziri Nizamülmülk tarafından 1067 yılında açılan Nizamiye medreseleri eğitim öğretim alanına yeni bir soluk getirmiştir.
Ilk eğitim kurumları hangi uygarlığa aittir?​
Mezopotomya Uygarlıkları Sümerler, şüphesiz, MÖ 3200 yılında tüm insan toplulukları içinde yazıyı ilk geliştiren toplum olarak kurumsal ve sistemli eğitim geleneğini ilk oluşturan ulusturlar.

Yerel tarih ne?​

Yerel tarih ne?
Yerel tarih, tarihin muhtelif konularda daha dar ölçekli yazımıdır. 19. Yüzyılın ikinci yarısından sonra etkili olmaya başlasa da tarihsel kökleri 16. Yüzyıl Avrupasındadır. 16 ve 17. Yüzyıllarda çeşitli hanedan, kontluk veya bölgelerin yerel ölçekli tarih yazımları yapılmıştı.

Sozlu tarih ne?​

Sözlü tarih, tarihi yazılı belgelere ek olarak yaşayan bireylerin belleğe dayalı anlatıları aracılığıyla yazma ve sıradan insanları, gündelik yaşamı ve öznelliği tarihin araştırma alanına dahil etme dürtüsüyle şekillenen ve ses kaydetme teknolojilerinin gelişmesiyle de desteklenen disiplinler arası bir çalışma alanı ve …
 
Türk Eğitim Tarihi dersinin önemi, öğrencilere geçmişten günümüze eğitimin nasıl evrildiğini, farklı eğitim anlayışlarını ve uygulamalarını inceleme fırsatı vermesiyle önemlidir. Bu ders sayesinde öğrenciler, tarihsel bakış açısıyla eğitim süreçlerini anlayarak günümüz eğitim sistemine dair daha kapsamlı bir perspektif geliştirebilirler. Ayrıca Türk eğitim tarihi, milli kimliğimizin ve kültürümüzün bir parçasıdır ve bu ders sayesinde öğrencilerimiz kendi eğitim tarihimizi ve geçmişimizi daha iyi kavrayabilirler.

Türk eğitim tarihinde eğitim bilimlerine yönelik görüş bildiren ilk düşünürlerden biri Fârâbi'dir. Fârâbi, İbn-i Sînâ, Birûnî gibi dünya çapında tanınmış bilim insanlarıyla birlikte Türk eğitim tarihine önemli katkılar yapmıştır. Eğitim tarihimizde, eğitim bilimine ilişkin ilk görüşler özellikle Fârâbi gibi düşünürler tarafından dile getirilmiştir.

Yerel tarih genel tarihin anahtarıdır çünkü yerel tarih, belirli bir coğrafi bölgeye veya topluluğa ait tarihsel olayları, gelenekleri ve kültürel mirası anlatır. Yerel tarih, genel tarihin önemli bir parçasıdır çünkü genel tarih, yerel tarihlerin bir araya gelmesiyle oluşur ve bu nedenle yerel tarihin değeri büyüktür.

İlk örgün eğitim kurumları Selçuklu medeniyetine aittir. Karahanlılar döneminde başlayan örgün eğitim kurumları, Selçuklular döneminde daha da gelişmiş ve yaygınlaşmıştır. Özellikle Nizamiye medreseleri, Selçuklu veziri Nizamülmülk tarafından açılmış ve eğitim-öğretim alanında önemli bir rol oynamıştır.

İlk eğitim kurumları ise Mezopotamya Uygarlıkları Sümerler'e aittir. Sümerler, MÖ 3200 yılında tüm insan toplulukları arasında yazıyı ilk geliştiren toplum olmuş ve kurumsal, sistemli bir eğitim geleneğini başlatmışlardır.

Yerel tarih, belirli bir coğrafi bölgeye veya topluluğa ait tarihi olayları, kültürel mirası ve gelenekleri içeren daha dar ölçekteki tarih yazımıdır. Yerel tarih, genellikle belirli bölgelerin veya toplulukların tarihini inceleyerek genel tarihe önemli katkılar sağlar.

Sözlü tarih, yazılı belgelere ek olarak yaşayan insanların anlatılarına dayanan bir tarih disiplinidir. Bu anlatılar, gündelik yaşamı, sıradan insanların deneyimlerini ve öznelliği içerir. Sözlü tarih, tarihi daha kişisel ve insan odaklı bir perspektifle ele alır ve tarihsel araştırmalara önemli bir katkı sağlar.
 
Geri
Üst