- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 171.662
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Türk eğitim sistemini kim kurdu?
Millî Gazete, “eğitim dosyası”nı açtı. Senelerdir yap-boz tahtasına dönen Türk eğitim sistemini ABD’nin kontrol ettiği ortaya çıktı. 27 Aralık 1947’de imzalanan “Fulbright Antlaşması” ile oluşturulan eğitim komisyonu, 70 senedir Türk eğitim sistemini şekillendiriyor.Türk eğitim sistemi nedir kısaca?
Türk eğitim sistemi 12 yıllık zorunlu kademeli eğitim olarak üç kademeye ayrılmıştır. Birinci kademe dört yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe dört yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) ve üçüncü kademe dört yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir.
Eğitim sistemini kim belirler?
Eğitim politikası; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve yükseköğrenim seviyesinde Yüksek Öğrenim Kurulu (YÖK) tarafından yönlendirilmektedir.
Türkiye eğitim sistemini kimden aldı?
Görüldüğü gibi Osmanlı Devleti “en uzun yüzyılı”nda Avrupaî bir eğitim sistemi kurmayı başarmıştır. Bu güçlü miras Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin altyapısını oluşturmuştur.Türk eğitim sistemi ne zaman kuruldu?
2 Mart 1926’da kabul edilen, “Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun” bugünkü eğitim hizmetlerinin temelini oluşturur.
Turk eğitim sistemi Nasil?
Türkiye’de öğrenciler genellikle; Fen, Anadolu, Meslek, İmam Hatip ve Akşam liselerini tercih etmektedirler. Anadolu ve Fen liseleri genellikle üniversite hayali olan ve yüksek öğretim kurumlarında eğitim hayatını sürdürmek isteyen öğrenciler tarafından tercih edilmektedir.
Türk milli eğitim sistemi, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında yapılan düzenli eğitimdir.
Türk eğitim sisteminin yapısı nedir?
Devletin eğitim politikasını uygulamaya koyan kişi kimdir?
Öğretmen, “devletin eğitim politikasını uygulamaya koyan, uygulama sonuçları ile bu politikayı etkileyen, eğitimde uzmanlık çalışmalarından yarar lanan, aynı zamanda bu çalışmalara sorun sağlayan önemli kişidir” (Varış, 1973, s.48).